Andre småfeite her ? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 257
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Glimrende svart Ulven, har av og til bladd i tabeller for forskjellige brennverdier, men har ennå til gode å finne lagret fett i disse. Må nok til å løpe noen trapper med tømmer på slep 24/7, hvis ideal vekta skal nåes før sommeren :wink:
    Husk på dette ask4me2 at maten betyr nesten 75% av fremgangen din,så visst du spiser dårlig og ttrener som en gal så blir det ikke noe særlig resultater av det

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemte en ting på lista di Ulven,

Sex: 595

:wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon

takker for den Zyon :P

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon

Jeg tror minst det dobbelte, kjentes sånn ut isted

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere da kondomene med bedøvelsesmiddel ble lansert? Ett ungt fransk par ble intervjuet i avisen (husker ikke hvilken) hvor mannen var storfornøyd fordi han nå klarte 5 minutt kontinuerlig sex mot 3 minutt med vanlig kondom. Kan ikke ha vært særlig mye kaloriforbrenning der i gården :wink:

Btw: finnes det noen lettleste tabeller på hvor mye karbo/proteiner/kreatin man skal innta i gram pr dag? Hvor man kan "plotte inn" hvor gammel man er, vekt, høyde, hvor ofte man trener osv? Jeg har begynt på et treningsopplegg nå, men har ikke peiling på kosttilskudd... Og hva sunn kost er for noe = "Hæ??" i mitt vokabular... ops:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos legen i går og veide meg fra forrige gang jeg var der. Jeg har nå godt ned 10kg på litt over en måned. Men legen sa at det var alt for mye. Han mente at man skal gå ned 0,5 til 1 kg per måned for å klare å holde vekta. Viss man slanker seg veldig brått vil kroppen tro at det er krisesituasjon og du vil få sultfølelse hver gang du har mulighet til å spise, så du vil da spise mer enn det du trenger fordi kroppen vil skaffe seg noen reserver.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For rask slanking får vel egentlig kroppen til å gå i en form for "sultmodus" , så den stiller seg inn på å lagre alt og spare mest mulig den kommer over av energi. Det er ikke så vanskelig å gå raskt ned i vekt, det som er vanskelig og nesten umulig, er å ligge på den nedslankede vekta og få kroppen ut av "sultmodus" igjen uten å komme i ++ på vekta igjen.....

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nede i 110kg og nå med muskelmasse istedenfor fett .. det var greit å få begynt å trene litt igjen går ufattelig fort fram når en har vært der før liksom ...

Hvordan er det med dere andre da ??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Jeg er nede i 110kg og nå med muskelmasse istedenfor fett .. det var greit å få begynt å trene litt igjen går ufattelig fort fram når en har vært der før liksom ...

Hvordan er det med dere andre da ??
    Jeg fikk sjokk da jeg trente i dag. Vekta vist 89 kg (!). Spurte karen på treningssenteret om vekta var ødelagt, men den var visstnok i orden.
    Prøvde meg med ei ny vekt som stod et annet sted på treningssenteret, og den viste det samme.

Dette går jo virkelig fremover. Ulvens tips og kostholdopplegg funker jo som fan! :shock:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Han mente at man skal gå ned 0,5 til 1 kg per måned for å klare å holde vekta. Viss man slanker seg veldig brått vil kroppen tro at det er krisesituasjon og du vil få sultfølelse hver gang du har mulighet til å spise, så du vil da spise mer enn det du trenger fordi kroppen vil skaffe seg noen reserver.
    Helt alvorlig så er det egentlig rett men samtidig åsså bare noe tull å si fordi et som gjør at det er rett det som han sier er fordi det stemmer visst du spiser ca det samme hver dag over en lengre slankeperiode...

MEN du kan enkelt "lure" kroppen til å ikke tro det er noe krisesituasjon ved å ha 1 spisedag i uka, det betyr visst du feks har lørdag til spisedag,da spiser du ALT du ikke kan spise på de andre dagene feks pizza,litt sjokolade,is,god middag,brus osv (alt med måte) når du gjør dette så øker nemlig forbrenningen drastisk og dette vil du kunne ha god nytte av under hele slankeperioden.

For hver lørdag du gjør dette så hever du forbrenningen så mye at du etter ca 2-3 spisedager ikke kommer ned igjen på den lave forbrenningen som du får ved å slanke deg hver dag på samme kosten uke etter uke,for å si det på en annen måte så "sjokker" du kroppen motsatt av hva legen din sa slik at den tror rene hælvete e på gang og øker forbreninngen deretter,og for å ikke bli tatt på senga neste gang du har spisedag så høyner kroppen forbr bare mer å mer ...

Det som de aller fleste gjør feil (inkl meg selv av å til) er å spise litt godteri hver dag istedenfor for bare på spisedagen,eller nesten like ille,bare spise slankekost hele tiden for så eksplodere tilbake til gamle vaner fordi kroppen/du takler ikke presset ved å ikke ha fått kvoten søtt,salt osv

Når du benytter deg av dette enkle trikset så kan du gå ned mange flere kg/tid og allikevel være der fordi du har HØYNET FORBRENNINGEN din slik at fettet ikke klarer å legge seg på igjen slik det ville gjort uten spisedagen *phuuuH*

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, er det kostholdseksperter her også???
    HIFI og kosthold.... Jupiter og mars...?
    Spøk til alvor:

Har selv erfaring med vektreduksjon. Er 192.
    Veide maks. 126kg, var nede i 76kg og har stabilisert meg på ca. 90, som er ca. 5-8kg. for mye.

Jeg gjorde selvfølgelig alt "feil".

Jeg sultet, spiste gulrøtter, pasta og drakk vann uten trening. Var beinhard, men gjorde nettopp dette med "gnudagen". Enten hver eller annenhver uke. Har funnet ut at hvis jeg kjøpte en liiiten "lade" på butikken, var det lett å gjenta dette. Tvinger du i deg 300g Freia en sjelden gang, tar det tid før du er veldig sugen på det igjen... :-)

Den gale måten å gjøre det på har nok medført at jeg fortsatt må spise lite for ikke å "fyke" oppover. Har vel et inntak på 800-1500kcal.

Har endelig begynt (smått) å sykle litt, og det blir spennende å se om noe endrer seg.. Ved sykling i fjor, la jeg på meg, antakelig pga. økt sult...

Newcomer Finnskogsdølen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

andre småfeite her...

Jeg er faktisk big boned!
    Fant igjen et bilde fra barnehagen hjemme hos mamsen, i forhold til alle andre var jeg mye større.
    Skulle nesten trodd jeg var 3 år eldre, to hakk større enn alle andre...
    Forklaringen er kanskje min far på to meter og nullkommaett tonn.
    (Så seff helt normal ut utenom at jeg var litt større enn alle andre)

Jeg er da 187 cm og 108 kg

Planen er å bli 5-10 cm større rundt brystet og 5-10 mindre rundt magen...
    Håper å gjort dette før "bikini"sesongen... :shock:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    planen min er å bli 7cm høyere.... 8)

Newcomer Finnskogsdølen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum plan...

Jeg har også et ønske om å bli 7 cm lenger!

Fra fire til elleve... Hehe :shock:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gris! :P

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de som ikke vet det, så har avforums eier et forum til for korpulente av-folk. det ligger her
    det skal dog sies at det er rimelig dødt der. Steindødt faktisk.lurer på om lygren vet at han har dette nettstedet ennå

"norges beste helsekostforum"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    gris! :P
    hahaha

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder å gå ned i vekt, bør man ikke gå ned mer enn 1 kg pr uke, som er 4 kg i mnd. Har man gått ned over 10 kg er det nesten dobbelt så mye som man bør, og kroppen setter raskt inn bremsen for å stoppe vekttapet, som blir tolket som en mangel på matresurser. Går man ned mer enn 1 kg pr uke, mister man også muskelmasse og endel vann og dette bør unngås.

Jeg skal dele en bodybuilders innerste hemmelighet for å miste fett, og samtidig unngå å miste muskelmasse:

1. 3 dager med litt mindre kalorier enn du forbruker, kjør kylling og salat til middag. evt. marinert indrefilet (eller ytrefilet) + salat. Ikke spis potet/ris/pasta eller sauser til dette.

2. Fjerde dagen er spisedag, spis alt du vil av poteter/pasta/ris +++.
    Prøv alikevel å unngå sauser, kaker og ting som inneholder mye mettet fett. Gjenta syklusen. 3 dager slank mat 1 dag "spisedag" osv

3. mens du følger denne kostholdsplanen trener du 3 ganger i uken. Og da først og frems kardio-trening (gåing/løping/jogging) Den gode nyheten er at du ikke trenger å løpe til du har blodsmak i munnen. Det holder å gå i rask gange. Men: Aldri gå i mindre enn 25 min. ideel tid er 45 minutter + litt vekttrening etterpå. Trener du ikke i treningsstudio, ta noen situps/armhevinger/dips på gulvet før du går i dusjen.

Supertips nr2: Tran+ vitamintilskudd hver morgen. Kroppen bruker omega3 til å bygge muskler, i tillegg til at hjertemuskelen drives kun av umettet og flerumettet fett. Fett er hjertets bensin. Men ligg unna mettet fett og transfett. Mettet fett tetter igjen blodårer. Transfett er kunstig og brytes ikke ned i kroppen, og er kreftfremkallende. Usaltede peanøtter (feks Cashew nøtter fra Den lille nøttefabrikken) er glimrende for kropp og hjerte, da de inneholder 50 % umettet fett + proteiner + minraler. men ikke spis for mye, de innholder mange kalorier.

Generelt: kutt ned på pasta/ris/poteter, øk mengden salat +grønt og fett.

Selv følger jeg reglene over og ligger på 95 kg med muskler+vaskebrett

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig fint at denne tråden ble startet! kjempe masse fine tips her. Jeg skal virkelig prøve å følge justin case sitt tips. jeg prøver å få noen lange, gode gå turer, men det med pasta/ris/potet har jeg ikke tenkt på. Vet ikke hva mora mi sier til at hu må servere meg indrefilet flere ganger i uka da

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver mye bra her justin case men etter min mening er det noe du ikke helt sammenligner så bra og det er skillet mellom det å være en bodybuilder og en vanlig person ..
    Jeg har selv vært 124kg med mageruter som du kaller det, har trent i ca 25 år med vekter boksing svømming osv ..

Har også jobbet som instruktør på flere gym tidligere, uten at det trenger bety så mye (stilles ikke særlige krav for denne type jobber)
    jeg legger mest vekt på egne erfaringer/opplevelser,samtaler/diskusjoner osv .. fordi det du lærer mest av er som oftest å høre på en som har lært av sine egne feil de første 5 - 10 treningsåra så du slipper å gå i dem selv

Det kommer også helt an på hvor mye fett en person har på kroppen i forhold til muskelmasse som igjen bestemmer hvor mye og hvor fort du kan/vil gå ned i vekt ..
    jeg har laget program til sikkert over 5000 mennesker i alle disse åra, og har sett så og si varige vekttap på optil 10-12 kg pr mnd hos mange personer,da tar en forhåndsregler i forhold til dette
    slik at muskelmassen % allikevel er stabil.. feks derfor det er så viktig med nok protein-tilførsel åsså i slankeperioden ..

En bodybuilder i dag hva er det ? Ca 80% eller flere innrømmer ulovlig bruk av dopingmidler som de tar nettop for å forbrenne bort fett på kroppen ...du har sikkert lest boka til Bill philips (?)så du vet nok hva jeg snakker om .. innrømmelsene kommer som regel etter at de har lagt opp en karriere .. en undersøkelse gjort blant kroppsbyggere ble utført av gjeng legestudenter for noen år tilbake bekrefter uoffisielle tall på optill 9 av 10 som brukte doping (på høyere nivå innenfor denne sporten) ..

Men det tragiske er at ungdommer ned til 16 års alderen kopierer kroppsbygger-heltene ved å selv å begynne med dette svineriet ..

Jeg har selv sett mange som har tatt operasjoner nettop pga dette ..

Det jeg vil frem til når jeg sier dette er at en kroppsbygger eller bodybuilder i dag er ikke akkurat mye verdt med dette hengende over seg, håper inderlig du er enig i det Just in Case ?

Det absolutt viktigste er hvertfall hva vi spiser til frokost :

proteininntak bør ligge på ca 20- 40 g (skummet melk 1-2egg)
    karbohydrater ca 30-80 g (havregryn + frukt)
    fett ca 10 - 20 g (havregryn, omega 3, 6 og 9) 1kaffe vit/mineraler

Omega-9 er enumettet fett og regnes som den sunneste type fett ..

kaffe er faktisk viktig fordi koffeinet øker utskillingen av fett fra fettcellene våre og som igjen gjør at fett% minsker ..

Slank med riktig fett:

Forskning har vist at ekstremt fettfattig diett for å gå ned i vekt vil virke mot sin hensikt. Slankere har ved meget fettfattige dietter en gjennomgående tendens til å unngå animalske proteiner i form av kjøtt, fisk, egg og melkeprodukter. Denne diettformen kan føre til feilernæring i form av mangel på aminosyrer, essensielle fettsyrer, kalsium og jern. Resultatet kan bli manglende energi, benskjørhet, lavt immunforsvar, generell dårlig helse – og faktisk depresjon. Epidemologiske studier har funnet en klar sammenheng mellom lavt inntak av essensielle fettsyrer, som blant annet funnet i fiskeoljer (omega 6 og 9) og depresjon.

Men det klart beste er å spise fisk til middag helst så ofte en kan og vil ..

Det viktigste matsortene som har en direkte betydnung av vår generelle folkehelse er grønnsaker,fisk, brød,frukt og bær ...

Ellers så er det alt med måte prinsippet som gjelder og husk en varig vektreduksjon kan kun oprettholdes ved sunne matvaner
    og sist men ikke minst gjøre alt en kan for å holde FETTFORBRENNINGEN på et høyt nivå ...

Ps ! For den som vil gjøre slankingen extra effektiv så går han en halvtime før frokost for å oppnå enda høyere fettforbrenning..når en våkner om morran så er blodsukker og insulin nivå lavt,når insulinnivået stiger utover dagen slår fettforbrenningen seg nesten av, en gåtur før frokost gjør at du forbruker ca 10% mer fett enn om du gikk samme turen om kvelden.. det er en vesentlig forskjell ..
    visst du begir deg inn på dette så drikk 1 stort glas vann før du går, og ta med deg en frukt i lommen visst blodsukkerinnholdet skulle bli for lavt ..

Ble vel litt mye frem og tilbake her nå, men tror jeg fikk frem budskapet mitt !!

Og til den av dere som måtte følge det ene eller det andre ønsker jeg bare lykke til :wink:

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •