Andre småfeite her ? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 257 av 257
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har prøvd fetonkuren i ett års tid nå. Den ser ut til å ha motsatt effekt. :?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i Fedon.

Spis med vett og tren. Kan ikke skjønne det skal være noe særlig mye vanskeligere enn det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tog an ikkje altså. FETon!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en kraftig plugg, født kraftig og stort sett bestandig vært det.
    Var drygen kraftig en stund for et par år siden, 180 og 115kg, kun biljkøring, ekstreme mengder brus og snop. samt 1måltid pr dag ca, middagsmat.

Kutta ut brus, gikk over til vann og bonaqua. Begynte med regelmessige måltider 3-5ganger om dag. Og trente litt push-up, manualer mest for egoet sitt skyld. funket fint det. 22kg gikk på 9mnd. Hopper fortsatt litt opp og ned avhengig av mye jobb og ymse. men ligger mellom 83-87 stort sett.
    Prøver å trene litt i hjemmets lune rede 4-5ganger i uka. men jogging er ikke aktuelt selv om det skulle vært det da 10års røyking har satt sitt preg, og gå turer med en bulldog er vel ikke direkte trim
    Har den filosofien at en må kunne ta seg lov til å leve og, selv om en skal ha normal vekt eller litt over

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har røykt Prince Mild i 20 år, men har trent sykling de siste 3 måneder med 6 måltider pr. dag. Gikk ned kjapt ca. 10% i vekt. Gjenomsnitlig hastighet er 27-28 m/t. Var litt kjedelig å spise lite så jeg begynte med styrketrening for 4 uker siden. Spiste mye mer, men vekta er den samme.

Har lest at man bør innta 2-3 gram protein pr. kg. kroppsvekt. Dvs 160-240 gram protein for min del. Så mye protein kan jeg ikke oppnå via et normalt fokusert kosthold. Har derfor bestilt ProZyme proteinpulver. Vi får se hvilken effekt det vil ha...

Hjemmekino m/chips er gøy, men med et solid treningsgrunnlag så er hjemmekinohobbyen enda bedre.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har røykt Prince Mild i 20 år, men har trent sykling de siste 3 måneder med 6 måltider pr. dag. Gikk ned kjapt ca. 10% i vekt. Gjenomsnitlig hastighet er 27-28 m/t. Var litt kjedelig å spise lite så jeg begynte med styrketrening for 4 uker siden. Spiste mye mer, men vekta er den samme.

Har lest at man bør innta 2-3 gram protein pr. kg. kroppsvekt. Dvs 160-240 gram protein for min del. Så mye protein kan jeg ikke oppnå via et normalt fokusert kosthold. Har derfor bestilt ProZyme proteinpulver. Vi får se hvilken effekt det vil ha...

Hjemmekino m/chips er gøy, men med et solid treningsgrunnlag så er hjemmekinohobbyen enda bedre.
    Du bør ikke ta 3g pr kg kroppsvekt hvertfall,husk protein går over til fett (enkelt sagt) og siden du akkurat er begynt å trene er 2g mer enn nok spør du meg .. Jeg kjøper protein fra ej-shop den er kanon bra og god på smak..

Regelen er som før sagt at en MÅ forbrenne mer kalorier enn hva vi putter i oss ellers skjer det ikke no liksom .. regelen sier også at inntaket skal ligge på ca 65% karbo,25% protein og 10% fett .. mange kutter karbo før konkuranser for å få bort fett.. kosten består da av som regel fisk (ris) og grønnsaker..

lykke til anyway

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss!
    Kanskje jeg skulle ha begynt med styrke jeg også!
    Har trent en god del sykling men også litt jogging for å få litt variasjon.
    Er 1.87 høg og vekta har stått på 70 kg de siste 2-3 åra.
    Er det en plass jeg kunne tenkt meg mer muskler så er det overarma!

Har blitt litt inspirert av å lese her jeg også. Men bør kanskje lære litt mer hvordan jeg faktisk skal trene opp overarma før jeg begynner! Hehe!

Men en ting jeg lurer på! Har hørt at desto lengre du venter med å trene styrke jo hardere må du jobbe for å se resultater. En ung person som enda ikke har en ferdig utviklet kropp vil få det lettere enn en som er ferdig utviklet.... Stemmer dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, desverre. Jeg er snart 40 år så jeg setter ekstra pris på resultatene. For å bygge muskelmasse trenger man testosteron. Det er (desverre) vitenskaplig bevist at nivået av testosteron er proporsjonalt med "etablert parforhold". Det betyr at ungkarer har et vesentlig fortrinn sammenlignet med slike som meg som lever i parforhold med barn...

Det finnes "to skoler". Den ene teorien er å "tyne seg maks", og den andre er mer moderat. Jeg følger 70% av opplegget til den moderate versjonen. Gå inn på www.tn.no og last ned treningsprogrammet/-brosjyren. Jeg følger ikke det detaljerte treningsprogrammet, men rådene gitt der. Holder for meg. 6 ukers trening + hvile og så tilbake til utgangsvektene (nesten) er behagelig og effektivt. Av kosttilskudd tar jeg kun protein. Creatine har jeg ikke startet med. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, desverre. Jeg er snart 40 år så jeg setter ekstra pris på resultatene. For å bygge muskelmasse trenger man testosteron. Det er (desverre) vitenskaplig bevist at nivået av testosteron er proporsjonalt med "etablert parforhold". Det betyr at ungkarer har et vesentlig fortrinn sammenlignet med slike som meg som lever i parforhold med barn...

Det finnes "to skoler". Den ene teorien er å "tyne seg maks", og den andre er mer moderat. Jeg følger 70% av opplegget til den moderate versjonen. Gå inn på www.tn.no og last ned treningsprogrammet/-brosjyren. Jeg følger ikke det detaljerte treningsprogrammet, men rådene gitt der. Holder for meg. 6 ukers trening + hvile og så tilbake til utgangsvektene (nesten) er behagelig og effektivt. Av kosttilskudd tar jeg kun protein. Creatine har jeg ikke startet med. Lykke til.
    Takker! Hørte foresten om tn.no på radion når jeg var på tur hjem fra byen i dag!
    Det må jo nesten være et tegn
    Selv er jeg en ungkar som snart fyller 19. Så har vel noen fordeler der!

Newcomer Kristian`s Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt små feit jeg ja ..kunne gjerne tatt av noen kilo ja...men litt vanskelig

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor langt en kommer ved å kutte ut cola +annet snacks.

Å ha regemlessige måltider. Men kiloene går ikke ned på 1 uke Med tid kommer råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe...

Småfeit og lat har jeg blitt. Arrghh det er ett ******* å rive seg vekk fra PC og hjemmekino...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på tn.no, Tenkte jeg skulle regne ut mitt treningsprogram!
    Men da må jeg første skrive inn min 10rm for hver enkelt øvelse...

Men jeg vet jo ikke hva 10rm er? Hehe
    Noen som kan fortelle meg hva det er?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra side 12 i "vedlagt" hefte: "Før du starter programmet, må du vite din 10 rep maks (10RM), for hver enkelt øvelse. En 10RM er den vekta du kan utføre 10 kontrollerte repetisjoner med.".

Du kan laste ned brosjyren med teori, kosthold og program her: http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra side 12 i "vedlagt" hefte: "Før du starter programmet, må du vite din 10 rep maks (10RM), for hver enkelt øvelse. En 10RM er den vekta du kan utføre 10 kontrollerte repetisjoner med.".

Du kan laste ned brosjyren med teori, kosthold og program her: http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf
    Ok, skjønner! Har en kamerat som trener regelmessig på 3t, får prøve å bli med han fra nå av

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et fornuftig nybegynnerprogram :

Tirsdag og Fredag trenes følgende øvelser:

1.Oppvarming situps eller beinhev + rolig sykling 10min
    2.Bakside lår: 3x 10-15
    3.Knebøy: 3x10-12
    4.Tåhev: 3x15
    5.Benkpress: 3x12
    6.Skrå-Flyes:2x12-15
    7.Bredt nedtrekk til skuldre bak nakken: 3x12-15
    8.Nakkepress: 3x10
    9.Stående Biceps curl: 3-4x8-12
    10.Liggende triceps press til panna: 3x10-12

Onsdag trenes aerobic 30-60min alt etter form (sykling/jogging/rask gange)

Med dette programmet trener du hele kroppen raskt og effektivt 2dager pr
    uke og en aerobic dag i tillegg for å øke forbrenningen av calorier,største feilen en gjør er å trene for mye.
    Kjør øvelsene rolig og behersket dvs bruk dobbelt så lang tid "positiv"
    vei som negativ,feks biceps curl så blir positiv vei når du drar stangen nedenfra og opp mot haken. I benkpress er positiv vei fra bryst og opp til nesten strake armer osv osv ..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da trent styrketrening i 6 uker. Ganske motiverende, min alder tatt i betraktning. Er snart 39 år så jeg er egentlig "over the hill". At jeg har tre barn i alderen 6, 6 og 5 år og lever i et etablert forhold teller egentlig i mot enhver fremgang innen styrketrening.

Hva skjer?

Trener hver mandag, onsdag og fredag rett etter jobb. Starter med 10 minutter på cross-trainer. Varierer deretter hva jeg vektlegger, men i grunnprinsippet er opplegget slik:

08:00 - Frokost. Havregryn, banan og melk. Dersom det er "dagen derpå etter trening" tar jeg 30g proteinpulver (ProZyme).
    11:00 - Lunsj på jobben. Potet/pasta/ris alt etter hva som er tilgjengelig. Kjøtt og egg tar jeg så sant det er tilgjengelig. Drikker mye melk. Smører matpakke til lunsj nr. 2.
    14.00 - Lunsj nr. 2. Oftest grovt, grovt brød med kalkun/skinke/roastbeef/hvitost.
    16:00 - Styrketrening: Drikker 10g proteindrikk 20 min. før. Nedtrekk for rygg (4x10), triceps (3x10 m/nedtrekk), korsrygg (3x10), crunch (4x10), fremfre bryst med manualer (2x10), skulder med manualer (sidehev 2x10) og til slutt biceps (4/5 x 6/10 med tunge manualer). Avslutter med å drikke 40g proteindrikke. Hiver innpå en banan.
    17:00 - Middag. På dager uten trening hiver jeg nedpå 40g ProZyme (protein).
    20:00 - Kveldsmat (m/egg)
    22:00 - Kveldsmat (m/egg) nr. 2 dersom jeg gidder/har lyst.

Det morsomme er at jeg har gått ned i livvidde ganske mye med å spise 5-6 måltid hver dag. Kjenner magen "brenner" etter 3 timer. Forbrenningen er på topp.

Det mest motiverende er å kjenne/se fremgang. Har alltid vært ei pingle, og er forsåvidt ennå ei pingle. Men, i starten var bicepsøvelsene (for 3 uker siden) utført med 12kgx10repsx3set. I dag kjørte jeg 17kg hantler x 6 reps x 4 set. Kunne avslutte med noen få 20kg selv om armene var ganke møre. Hadde vært umulig for 6 uker siden.

Oppfordrer andre nerder til å bytte ut fjernkontrollen med hantler noen få minutter i uka.

Jeg er hekta. Håper det varer. Overskuddet er enormt. Når nok aldri Ulvens drøye 50cm i bicepsomkrets. Får satse på styrke fremfor volum...

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •