Andre småfeite her ? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 257
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg setter veldig stor pris på innleggene dine Ulven. Sjelden jeg leser innlegg om kosthold som er så avbalanserte og etter mitt syn faglig riktig.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg setter veldig stor pris på innleggene dine Ulven. Sjelden jeg leser innlegg om kosthold som er så avbalanserte og etter mitt syn faglig riktig.
    Takk for den Dobbermann .. kjekt å høre.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at noen har negative assosiasjoner til ordet "bodybuilder". Selv bruker jeg ingen dopingmidler/steroider av noe slag, og har aldri vært fristet til å benytte meg av det heller.

Og jeg er vel egentlig mer en mosjonist, siden jeg ikke er profesjonell bodybuilder. Men siden jeg er opptatt av å holde meg i form og bygge muskler, tar jeg ordet tilbake... :wink:

Amerikanere har vel et mer avslappet forhold til steroider, siden det er en offentlig hemmelighet at Arnold i sin tid gikk på det, i tillegg til at bortimot alle i kroppsbyggerindustrien i usa går på noe av og til. Jeg har ikke lest boken "Body for Life" av Bill Phillips, siden Fedon Lindberg sin bok var nok til at jeg nådde mine mål. Men har hørt at han taler positivt om steroider.

men altså; alle kan være kroppsbyggere, uten at man må bruke ulovlige stoffer, eller at man må være "profesjonell" bygger. mener hvertfall jeg

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    utrolig fint at denne tråden ble startet! kjempe masse fine tips her. Jeg skal virkelig prøve å følge justin case sitt tips. jeg prøver å få noen lange, gode gå turer, men det med pasta/ris/potet har jeg ikke tenkt på. Vet ikke hva mora mi sier til at hu må servere meg indrefilet flere ganger i uka da
    Flere middager du kan kjøre under de 3 "slankedagene":

1. Halv kylling + salat.
    Denne er genial enkel + billig. Halv kylling ferdig marinert+grillet koster maks 25,- kr i butikken. varmes i 10min på 200 grader i ovnen. Ikke spis skinnet, der ligger fettet. Salaten kommer i ferdigposer fra dole. alt fra 12,- kr for en liten pakke, til ca 26,- kr for de store som varer 2 middager.

Samlet pris: 37 - 50 kr
    Arbeid: ingenting. legg kylling i ovnen, åpne salatposen.
    oppvask: 1 fat + bestikk
    Drikke til: vann eller skummet melk.

2. Fiskepinner + salat.
    Ikke helt ideell siden fisken er frityrstekt, men enkel fiskemiddag å lage.
    Koster vel ca 15,- kr (husker ikke) for en pakke med 16 stk pinner som er 1 middag for meg.

samlet pris: 28 - 45 kr
    Arbeid: lite. stekes på 10 minutter.
    oppvask: 1 stekepanne 1 fat + bestikk

3. Lett-pølser + salat.
    Gilde har noen lettpølser de selger med max 5% fett. 1 pakke med 6 pølser. husker ikke pris, ca 20kr. Grilles i ovnen i 5 minutter til de ermørkebrun/svidd alt etter hva du liker. husk pizzapapir, så det ikke drypper fra pølsene og ned i bunnen av ovnen.

samlet pris: 40-50 kr
    Arbeid: null. legg pølsene i ovnen i 5 minutter
    oppvask: 1 fat + bestikk.

4. Kyllingfileter + salat.
    Kjøp kyllingfilet i økonomipakninger på OBS eller annen billig kjede.
    Kan fås så billig som 99 pr kg noen steder, da er det 5-6 fileter i pakken.
    stek 1 eller 2 fileter og du har en fin middag. under steking krydrer du med det du vil, men ikke salt. Salt hever det negative LDL kolesteroldet og tetter igjen blodårer. Alternativt kan du marinere filetene med diverse du finner i butikken, anbefales! filetene du har til overs sparer du til neste dag. hvis ikke, legger du dem i hver sin kjøkkenpose, og legger i fryseren til neste "kyllingfilet-middag"

samlet pris: ca 50 + marinering
    arbeid: steke kyllingfiletene

5. Karbonader + salat
    Kjøp en pakke med karbonader, rekker til 2 eller flere middager alt ettersom hvor stor pakken er og hvor mye du spiser hver middag.

samlet pris: ca 40
    arbeid: steke karbonadene

flere ideer folkens?

Er det lett eller er det lett å slanke seg?

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helsekostforum.no ble nevnt her. Grunnen til at det ikke er aktivt er vel rett og slett at vi har hatt for mye å gjøre med AVforum. Hvis noen her synes et slikt forum hadde vært interessant å bygge opp, så er det bare å begynne å bruke det :-)

Edit: Og nå får man ikke feilmelding når man ser på tråder heller ... :roll:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der var det mange gode ideer. er jo egentlig mye av det jeg spiser tildaglig, men da med poteter/ris/pasta til. Tar man en liten tur over grensa får man jo mye av det der billig. Men 16 fiskepinner! det var mange. pleier å spise 5-6 jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der var det mange gode ideer. er jo egentlig mye av det jeg spiser tildaglig, men da med poteter/ris/pasta til. Tar man en liten tur over grensa får man jo mye av det der billig. Men 16 fiskepinner! det var mange. pleier å spise 5-6 jeg.
    Kjøper du ris i Sverige? Det er billigere å kjøpe en 5/10 kg sekk hos en lokal invandrersjappe...... ris er "dyrt" i Sverige....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kyllingkjøttdeig fra Prior er helt genialt. 25 gr. protein og bortimot 0 gr. fett per 100 gr. Kjøpte to kilo med dette sist uke.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kjøper du ris i Sverige? Det er billigere å kjøpe en 5/10 kg sekk hos en lokal invandrersjappe...... ris er "dyrt" i Sverige....
    nei, tenkte på karbonader og kylling jeg.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Kyllingkjøttdeig fra Prior er helt genialt. 25 gr. protein og bortimot 0 gr. fett per 100 gr. Kjøpte to kilo med dette sist uke.
    Hva koster den? Jeg lever nesten på vann og brød og kjøper ofte inn vanlig kjøttdeig selvom den ikke er så veldig sunn..

Jeg er 178 og er 76kg. Å kalle megselv småfeit er kanskje å overdrive ,men det er jo ofte slik at alt samler seg på det samme stedet (nemelig magen) så målet er å få vekk magen.. Så jeg joiner klubben

Jeg har nå startet å komme i form til sommeren. Om sommeren så pleier jeg å være fysisk aktiv siden jeg liker å være ute og være i form. Det at man er ute holder huden også fri for kviser (det er et lite problem for meg om vinteren , siden jeg da får mangel på endel vitaminer)

Jeg PRØVER å løpe ca 20min før frokost hver dag ,men skal jeg være ærlig så skjer det egentlig bare halvparten av dagene. Men det blir varmere i været og dermed mer og mer behagelig å løpe.

Løpe eller gå før frokost er noe som er anbefalt ifra flere steder siden man da tar energien ifra fettlagrene og ikke ifra maten. Men husk å spise ca 30min etter trening. (Det blir i mitt tilfelle i Bilen\bussen\toget til Bergen sentrum)

EDIT: Jeg tar Kreatin daglig etter at jeg startet å trene. Dette er kanskje bare psykisk ,men når jeg går på det så føler jeg at jeg har mer energi når jeg beveger meg.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg tar Kreatin daglig etter at jeg startet å trene. Dette er kanskje bare psykisk ,men når jeg går på det så føler jeg at jeg har mer energi når jeg beveger meg.
    Èn av tingene kreatin gjør, er å binde vann til musklene dine så de ser større ut :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster den? Jeg lever nesten på vann og brød og kjøper ofte inn vanlig kjøttdeig selvom den ikke er så veldig sunn..

Jeg er 178 og er 76kg. Å kalle megselv småfeit er kanskje å overdrive ,men det er jo ofte slik at alt samler seg på det samme stedet (nemelig magen) så målet er å få vekk magen.. Så jeg joiner klubben

Jeg har nå startet å komme i form til sommeren. Om sommeren så pleier jeg å være fysisk aktiv siden jeg liker å være ute og være i form. Det at man er ute holder huden også fri for kviser (det er et lite problem for meg om vinteren , siden jeg da får mangel på endel vitaminer)

Jeg PRØVER å løpe ca 20min før frokost hver dag ,men skal jeg være ærlig så skjer det egentlig bare halvparten av dagene. Men det blir varmere i været og dermed mer og mer behagelig å løpe.

Løpe eller gå før frokost er noe som er anbefalt ifra flere steder siden man da tar energien ifra fettlagrene og ikke ifra maten. Men husk å spise ca 30min etter trening. (Det blir i mitt tilfelle i Bilen\bussen\toget til Bergen sentrum)

EDIT: Jeg tar Kreatin daglig etter at jeg startet å trene. Dette er kanskje bare psykisk ,men når jeg går på det så føler jeg at jeg har mer energi når jeg beveger meg.
    Jeg blander kreatin i proteinshaken jeg pleier å ta før og etter trening eller til kvelds de dagene jeg ikke trener. Etter at jeg begynte med det, merker jeg større "trykk og pump" i musklene under og etter trening. En god følelse. Har med at kreatinet hjelper kroppen å binde opp mer vann i musklene slik at man yter mer, og dermed før større muskler.

Kreatin er billig, kr 149 pr halve kilo hos proteinfabrikken. Boksen har vart i 3 mnd nå, og jeg er snart tom.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omlag 40 kr per 400 gr. Tilfeldighet at jeg kjøpte to kg i grunn. Pakkene gikk ut dagen etter, så det var halv pris. Har man fryser er jo det null problem. Betalte altså 50 kr/kg.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jeg tar Kreatin daglig etter at jeg startet å trene. Dette er kanskje bare psykisk ,men når jeg går på det så føler jeg at jeg har mer energi når jeg beveger meg.
    Èn av tingene kreatin gjør, er å binde vann til musklene dine så de ser større ut :wink:
    Hehe.. Jeg vet at de gjør slik at musklene ser større ut ,men det viktigste er jo hvordan man føler seg og om man har overskudd..

Blader kreatin i juice. Brukte vann før ,men da smakte det så fælt at jeg sluttet med deg i 9mnd. I Juice så får man det iallefall ned.

Skal sjekke prisen på kyllingskjøttdeig.. Fant ut at First price har startet med å selge Taco.. Kan bli en sunn middag med masse salat og kyllingkjøttdeig. Såfremt man ikke gjør som jeg har sett X-dame gjorde. Tok sikkert på en halv flaske dressing :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden, men www.tn.no er vel den mest fornuftige siden ang trening og kost for tiden. Mye nyttig der. Ellers synes jeg http://www.fitnessprat.no/ er veldig bra.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Fedon Lindberg litt uglesett siden han (1) er utlending som forsøker å ta fra nordmenn potetene :roll: , (2) ikke er så fryktelig slank selv , (3) forsøker å gjøre penger på det :shock: .

Men jeg har forsøkt å følge opplegget hans, og har kokeboken hans. Vil påstå at mange av rettene hans vil passe svært godt inn i høyprotein/lavkarbohydrat-diettene her. De er ofte litt mer arbeidskrevende enn fiskepinner og salat, men er til gjengjeld også mer spennende smaksmessig. Jeg vil absolutt anbefale folk å prøve å følge opplegget hans (Kjøp kokeboken hvis du skal ha en bok. Den omfatter flere oppskrifter enn den første boka hans og omtrent alt det kostholdsteoretiske). Jeg fulgte det en stund med godt resultat (gikk ned bortimot 10 kilo over et par måneder). Ulempen når man har familie og en slank kone er at de andre ikke synes det er like kult å begrense dietten og ønsker ofte annen mat enn det som er "tillatt" i forhold til dietten. Det er vel unødvendig å si at det "skle litt ut".

Likevel er jeg oppmerksom på dette med raske karbohydrater, og gjennom å følge dietten en stund lærer man seg raskt hvilke matvarer som er OK. Det gir en bevissthet i forhold til hva man spiser, og er mer gjennomførbart over tid enn sånne tidsavgrensede dietter som er litt slitsomt å gjennomføre. Det verste med dem er at når de er over, så er mange så lei av dietten at det sklir ut i løpet av den første uka, og man er tilbake på gammelt nivå før det har gått en måned. Min teori er ihvertfall at varig omlegging av kosthold og aktivitetsnivå er det eneste som nytter når man er disponert for bilringer.

Jeg har ihvertfall sluttet med sukkerholdig brus, og det ene tiltaket har ihvertfall stoppet den negative utviklingen (vekten er stabilisert), så det gjelder nå å finne flere tiltak som er akseptable for hele familien. Jakten på trivselsvekten fortsetter!

Newcomer ErikCV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må iallefall ikke kutte ned\endre på spisingen! Ta heller å begynn med TRENing :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må huske på at du blir hva du spiser, tenk åsså da på at "maten" er ca 75% av treningseffekten etter opnådd trenings-stabilitet ..

dette betyr at nesten alle får bra fremgang til å begynne med hva trening angår for så å nå en stabilisering, altså kroppen har "lært" seg hva som kommer og innstiller seg på møte dette osv
    neste gang en trener,du må da trene hardere og "lurere" for hver gang for å få like stor fremgang..

Det er nok også dette at alle sammen av oss har et ulikt individuelt (gen) nivå vi kan nå, det sier seg selv at samme fremgangen hele tiden er umulig,for da hadde vi etter (altfor) kort tid nådd toppform ...

Så riktig kosthold er en forutsetning, og vil helt klart påvirke selve trenings-fremgangen hos alle og enhver av oss..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada!
    Men viktig å ikke legge all skylda på maten heller :wink:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror organisert trening/sport gir best resultat, eg!
    Så blir du i god form på en Okey måte :wink:

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •