Nabobråk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64

Tråd: Nabobråk...

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nabobråk...

Hei folkens, kansje litt dum topic det her. Men jeg lurer bare på er det mange her på forumet som har hatt problemer med naboen angående musikk/film spillinga deres? Bare lurer litt på det da jeg tror at jeg ikke er det eneste her som har blitt fly forbanna på naboen

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dette forumet sliter vi med det motsatte:

Altså over at folk klager fordi de ikke får sove eller at djevelungene våkner, eller rett og slett bare er vanskelig av seg.

Les denne tråden:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...bo&start=0

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    På dette forumet sliter vi med det motsatte:

Altså over at folk klager fordi de ikke får sove eller at djevelungene våkner, eller rett og slett bare er vanskelig av seg.

Les denne tråden:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...bo&start=0
    Det du sier der får meg til å bli desto mere fornøyd med den alderen jeg er i , har ikke mange å ta hensyn til i dette huset untatt mamma. Men hun tåler en del før ho sier nok er nok.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok du en heldigere 18 åring enn jeg er
    Så fort det er antydning til frekvenser rundt 30hz ved litt volum flipper resten av huset

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bor i rekkehus (bare en etasje) og har naboer vegg i vegg. På den ene siden bor bestekompisen min og hans samboe, på den andre siden bor en kar som stort sett aldri er hjemme! Han er mer hos dama si lenger nedi i veien. T.o.m bilen hans står hos henne. Aner ikke hvorfor han ikke selger og heller flytter inn hos henne...."Problemet" her er at med en sønn på 14 måneder kan man liksom ikke bare sette på en film med 18 års grense og fullt trøkk helt uten videre! Da får man pent vente til etter leggetid og bruke headsett!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis fikk besøk av to naboer samtidig i forrige uke. De sa klart ifra at hvis han skulle spille slik så kunne han flytte på landet.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flytter inn i et borettslag midt i drammen med 112 leiligheter om et par-tre måneder, hvorav over halvparten heldigvis er forbeholdt studenter eller folk under 34 år - får håpe det hjelper på overbærenheten med mine H400 og en kommende SVS

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    ..."Problemet" her er at med en sønn på 14 måneder kan man liksom ikke bare sette på en film ...og bruke headsett!
    Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Barn som er vant til å sovne, og sove, under litt normalt "husbråk" sover langt bedre enn barn til foreldre som lister seg rundt på strømpelesten døgnet rundt.

Høres rart ut, og jeg trodde det heller ikke kunne være slik. Men: En kompis og dama gikk på nåler for sin førstefødte og der i huset kunne man ikke en gang dra i do uten at ungen våknet. De sluttet å ta "ultrahensyn" etter at de 2 andre barne ble født. Nå kan de ha fest uten at barna våkner.

Og ja, jeg benytter samme filosofi for mine 3 barn også. Alle sover under de høyeste lyder. Til og med SVS på full guffe i kjelleren plager ikke barna på loftet...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Det er faen meg et godt argument hvis det er noen nybakte foreldre på krigsstien i mitt kommende bofellesskap :wink:

"Dere uvitende vet ikke å ta hensyn til avkommet deres!" skal jeg si før jeg smeller døra i trynet på dem og skrur volumet på klokka tolv 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann. automatisk sensurering av visse ord, det visste jeg ikke. Mon tro hvem andre ord det slår ut på..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Oisann. automatisk sensurering av visse ord, det visste jeg ikke. Mon tro hvem andre ord det slår ut på..
    h****** h****** t****** d**** s**** h*** f****?

R*****-

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint å spille med full trøkk en gang i blandt hos meg, men jeg må selvfølgelig godta et bank på døra i ny og ne :lol:
    men jeg har full forståelse for at andre kan føle seg plaget av høy lyd så jeg krangler aldrig med naboene hvis de skulle banke på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det går fint å spille med full trøkk en gang i blandt hos meg, men jeg må selvfølgelig godta et bank på døra i ny og ne :lol:
    men jeg har full forståelse for at andre kan føle seg plaget av høy lyd så jeg krangler aldrig med naboene hvis de skulle banke på.
    Nei selvfølgelig kan det sikkert bli slitsomt for folk hvis det er en konstant bass de hører hele dagen, men jeg syntes at folk får tåle litt f.eks ett par timer dagen med høy musikk burde gå helt fint.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    ..."Problemet" her er at med en sønn på 14 måneder kan man liksom ikke bare sette på en film ...og bruke headsett!
    Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Barn som er vant til å sovne, og sove, under litt normalt "husbråk" sover langt bedre enn barn til foreldre som lister seg rundt på strømpelesten døgnet rundt.

Høres rart ut, og jeg trodde det heller ikke kunne være slik. Men: En kompis og dama gikk på nåler for sin førstefødte og der i huset kunne man ikke en gang dra i do uten at ungen våknet. De sluttet å ta "ultrahensyn" etter at de 2 andre barne ble født. Nå kan de ha fest uten at barna våkner.

Og ja, jeg benytter samme filosofi for mine 3 barn også. Alle sover under de høyeste lyder. Til og med SVS på full guffe i kjelleren plager ikke barna på loftet...
    Samme strategi er tenkt valgt når oktober kommer og jeg skal bli far for første gang...... 8) 8)

Min bror har to barn, og har kjørt samme strategi på dem. Han kan også bekrefte at teorien holder vann, og godt er det for oss som er opptatt av nyte lyd og bilde også etter leggetid.....

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. glad jeg bor på landet i selveier enebolig jeg

Fikk nok av å leie og hadde akkurat samme problemet som dere..

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vi liten leilighet da..bare 50 kvm. Prøvde faktisk som dere sier å se film når han sov, men spilte ikke akkurat høyt da. Spilte kanskje halvparten av det jeg ville gjort om mutter passet han. Vi skrur heller ikke ned TV lyden så mye etter at han har lagt seg, så litt vant til lyder er han nok. Best liker jeg å bruke headsett når han sover. Da forstyrrer jeg ingen hvis samboer vil legge seg tidlig å ikke se film. Bruker et Trust 5.1 headsett som gir litt jalla lyd, men det funker. Leter og leter etter et skikkelig surround headsett! Funker greit med headset. Da kan man ha et respektabelt volum uten å plage andre. Genial oppfinnelse! Hadde vi hatt enebolig kunne vi nok guffa på litt mer. Flere etasjer osv gjør sitt. Når alt er på en flate blir det fort verre...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redfox
    Ahh.. glad jeg bor på landet i selveier enebolig jeg

Fikk nok av å leie og hadde akkurat samme problemet som dere..
    Bor midt i byen, 100m fra både pol, pub og butikk, posthuset og brygga i lelighet. Kan spille høyt når jeg vil, heldigvis vrir naboen på inimellom også slik at ingen kan klage på den andre.

Bo på landet?? Hallo? Eksil?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en knapp på forsterkeren som heter "night mode" Den er fin å bruker hvis man bestemmer seg for å se film sent på kvelden. Den reduserer dynamikkområdet.. Slipper dermed slike ting som at folk hvisker til hverandre i filmen for plutselig å se en enorm eksplosjon.. :lol:
    Men den knappen brukes ikke før naboen sier ifra.. Det er jo ganske kjedelig å se film med den på.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle vaske bilen hjemme utenfor huset mitt for 3 dager siden, jeg satte radioen på (under halvt) sånn at du hørte litt lyd på utsiden og da mener jeg LITT lyd...da hører jeg naboen hyle : skal du ha musikken på lenge eller ? Jeg svarte : til jeg har vasket ferdig bilen ...

Han eksploderte som vanlig og skrek til meg : Se til hælvete å ******* .... ja samme leksa som før osv ...

Men denne gangen tok jeg tilbake (for første gang) og gav han grei beskjed på å dra til bloksberg å bla bla bla ... (resten er sensurert) vi stod sikkert slik å hylte i minst 5min..og det siste han sa var : bare pass deg så skal jeg gjøre alvor av å sette den kulen i deg (han truet med å skyte meg en gang før, se ref innlegg til Peakman om tidligere tråd) så for han inn og smalt døren igjen etter seg.
    Jeg vil åsså nevne at det er ca 2mnd siden jeg var hjemme sist, tror de er blitt helt bortskjemt med at det ikke bor folk der siden jeg nesten aldri er hjemme.
    Men samtidig så sank jo jeg åsså ned på et lavmål plan ved å skrike tilbake til han,men slik ble det nå bare.

Lurer faktisk på om jeg skal gå og anmelde han igjen (?) hva mener dere ?

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde aldri godtatt at noen hadde truet meg på livet ved å skyte meg iallefall.. Hadde anmeldt det på flekken. Hvis du hadde fler rundt deg som hørte dette så hjelper det jo enda mer.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •