Nabobråk... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64

Tråd: Nabobråk...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    47 ganger? telte du?
    Ja noe må jeg gjøre når jeg ligger å irriterer meg over at jeg ble vekt alt for tidlig.
    Får håpe for naboen din sin skyld, at det er en vaskemaskin og/ eller oppvaskmaskin som står for mesteparten av antallet vann inntapping da.... :wink:

Det er ikke morsomt å bli vekket for tidlig nei , i allefall ikke når man må opp tidlig og bare ligger våken og venter til vekkeklokka ringer.
    Det er ikke vaskemaskin eller oppvaskmaskin. De bruker vannet på en helt merkelig måte. 2 sekund på og deretter 10 sekunder av og deretter 2 sekunder.

Jeg har faktisk klagd på at de holdt på slik om natten tidligere. Problemet er at de har gutter i 18 års alderen som sitter oppe til 02-03 og de bruker vannet på akkurat samme måte som moren om morgenenen. Og når hun våkner så er det på han i gjen. I den værste perioden så sov vi bare mellom 03 til ca 06. For da holdt de fred. Men etter jeg har klaget så gjør de seg ferdig med vannet før 00.00 om kvelden. Helt nytt bolighus hvor de har lagt vannrørene i soveromsveggen. Idiotisk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan nesten tro at naboen din har fotocelle styrte blandebatterier eller noe lignende, og ikke har helt kommet over fasinasjonen og hele tiden må sjekke om de virker... :wink: Ellers så tror jeg det går ann å montere komponenter som demper de værste slagene i vanrørene, samt ta noen grep som gjør at veskehastigheten ikke blir så høy at rørene bråker så høyt. Vet om folk som har vært plaget med støy fra vann fyllingen til vaskemaskinen, men med å bytte ut den stive plastslangen til en mer fjerende gummislange, er mye av støyproblemet forsvunnet. Hadde det enda vært like store lydforskjeller mellom høytalerkabler, som det er for vannslanger..... eller kanje det er greit det ikke er det :wink:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Sinnsykt å folk var mot meg her nå da, ja det er sikkert mulig at det går an å måle 75 i ett annet hus, foresten han har ikke syke barn alle barna hans er over 12år. Men det går ikke an å få den målinga ikke i ett hus som er fra 1996-1998 som alle husa her i nabolaget mitt er.

Men mitt hovedpoeng er at ikke bare skal gå den ene vien, hadde naboen vært litt grei mot meg den kvelden så kunne jeg sikkert vært grei med han når det gjelder andre ting. Som f.eks når han begynte å sage å kutte å stresse når han bygde den svære garasjen sin klokka 8-9på søndags morgen etter jeg hadde vært på byen. Det var ikke få lørdager/søndager jeg hørte masse hamring å bråk. Men jeg klagde aldri på det, kansje jeg skulle gjort det. Men når det er sagt melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Syntes det blir litt dumt....
    Helt enig med deg Ole18. Hvis dere bor i eneboliger er det så og si umulig å få 75 dB i det andre huset hvis ikke vinduene er åpne og hvis du bruker normalt audioutstyr. Noen timer med litt støy fra musikken til naboen bør vi alle tåle. Syns det høres verre ut med bråk fra sirkelsag/hammer klokken 8-9 en søndags morgen. Søndag er tross alt en hviledag. Jeg tror jeg hadde reagert på det hvis naboen min hadde snekret søndags morgen flere uker på rad.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Sinnsykt å folk var mot meg her nå da, ja det er sikkert mulig at det går an å måle 75 i ett annet hus, foresten han har ikke syke barn alle barna hans er over 12år. Men det går ikke an å få den målinga ikke i ett hus som er fra 1996-1998 som alle husa her i nabolaget mitt er.

Men mitt hovedpoeng er at ikke bare skal gå den ene vien, hadde naboen vært litt grei mot meg den kvelden så kunne jeg sikkert vært grei med han når det gjelder andre ting. Som f.eks når han begynte å sage å kutte å stresse når han bygde den svære garasjen sin klokka 8-9på søndags morgen etter jeg hadde vært på byen. Det var ikke få lørdager/søndager jeg hørte masse hamring å bråk. Men jeg klagde aldri på det, kansje jeg skulle gjort det. Men når det er sagt melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Syntes det blir litt dumt....
    Helt enig med deg Ole18. Hvis dere bor i eneboliger er det så og si umulig å få 75 dB i det andre huset hvis ikke vinduene er åpne og hvis du bruker normalt audioutstyr. Noen timer med litt støy fra musikken til naboen bør vi alle tåle. Syns det høres verre ut med bråk fra sirkelsag/hammer klokken 8-9 en søndags morgen. Søndag er tross alt en hviledag. Jeg tror jeg hadde reagert på det hvis naboen min hadde snekret søndags morgen flere uker på rad.
    Må si meg helt enig her..

Detr er mye værre meg hammring og snekkering tidlig på søndagsmorgenen og lørdagen enn med litt krapp musikk en kveld. Og jeg er med på at det skal godt gjøres og klare og måle 75 dB. :wink:
    Hvordan det kan ha gått når målingen er tatt i en enebolig som ligger med den avstanden du nevnte lengre tilbake i tråden Ole18, og at husene er bygget etter 1996.
    Jeg har testet ut lyden i mitt hus, både fra kjelleren jeg nå har anlegget i, og når jeg hadde det oppe i stua mi. Og jeg klarte så vidt og høre det på veien som ligger 15 meter fra husveggen. Og vårt hus er bygget, husker ikke helt presis, vet bare at det er mellom 1980 og 1990.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •