Nabobråk... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64

Tråd: Nabobråk...

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenk hvis naboen har en kolikkunge og har ikke sovet skikkelig på lenge. Ungen skriker i smerter og livet kan se ganske dystert ut når en er i en slik situasjon. En slik situasjon som er bare et eksempel på en tøff situasjon som kan tappe en helt for krefter.

Oppi det hele har du en nabo som spiller høyt 2-3 timer til dagen. :roll:

Det finnes mange mennesker som er vanskelige, men en burde ikke ta som utgangspunkt at folk gjør som de gjør bare for å være vanskelige. Det kan godt være at du med festen/musikken eller hva det måtte være er dråpen som får begeret til å renne over.

K

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt å folk var mot meg her nå da, ja det er sikkert mulig at det går an å måle 75 i ett annet hus, foresten han har ikke syke barn alle barna hans er over 12år. Men det går ikke an å få den målinga ikke i ett hus som er fra 1996-1998 som alle husa her i nabolaget mitt er.

Men mitt hovedpoeng er at ikke bare skal gå den ene vien, hadde naboen vært litt grei mot meg den kvelden så kunne jeg sikkert vært grei med han når det gjelder andre ting. Som f.eks når han begynte å sage å kutte å stresse når han bygde den svære garasjen sin klokka 8-9på søndags morgen etter jeg hadde vært på byen. Det var ikke få lørdager/søndager jeg hørte masse hamring å bråk. Men jeg klagde aldri på det, kansje jeg skulle gjort det. Men når det er sagt melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Syntes det blir litt dumt....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt griseflaks så langt. Bor øverst i blokk, men har ikke fått klager ennå.
    Tar hensyn og spiller ikke høyt etter klokka 23:00. Spiller sjelden høyt egentelig.
    Men har da spillt av et par filmer på Fredager og Lørdager som har fått rommet til å riste.
    Men det er mulig jeg er heldig og naboene er ute på byen da. Heldigvis er to av naboleilighetene tomme, men jeg har folk under meg og ved siden av.

kan det jo tenkes at de har ringt på når det har stått på som verst da...
    -Noen ringte meg visst på en slik kveld, og selv om telefonen står der TVen står, hørte jeg ikke ringinga. ops:

Men i så fall hadde de vel klagd til boligselskapet, eller ringt på på dagtid dagen etter.

Så så langt har det gått bra!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Sinnsykt å folk var mot meg her nå da, ja det er sikkert mulig at det går an å måle 75 i ett annet hus, foresten han har ikke syke barn alle barna hans er over 12år. Men det går ikke an å få den målinga ikke i ett hus som er fra 1996-1998 som alle husa her i nabolaget mitt er.

Men mitt hovedpoeng er at ikke bare skal gå den ene vien, hadde naboen vært litt grei mot meg den kvelden så kunne jeg sikkert vært grei med han når det gjelder andre ting. Som f.eks når han begynte å sage å kutte å stresse når han bygde den svære garasjen sin klokka 8-9på søndags morgen etter jeg hadde vært på byen. Det var ikke få lørdager/søndager jeg hørte masse hamring å bråk. Men jeg klagde aldri på det, kansje jeg skulle gjort det. Men når det er sagt melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Syntes det blir litt dumt....
    Jeg er helt enig med deg Ole18, dessuten hva er 75db? Er det unger som løper utenfor huset til nabo`n ? er det bilene som kjører forbi huset ? hva med mopeder ? Det høres nesten ut som det er noen her som ikke liker musikk (?) :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Jeg er helt enig med deg Ole18, dessuten hva er 75db? Er det unger som løper utenfor huset til nabo`n ? er det bilene som kjører forbi huset ? hva med mopeder ? Det høres nesten ut som det er noen her som ikke liker musikk her :wink:
    Ja, MAKAN til klagekor! Hva er dere? En gjeng med fintfølende pyser?? Min fulle støtte til Ole18!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Ja, MAKAN til klagekor! Hva er dere? En gjeng med fintfølende pyser?? Min fulle støtte til Ole18!
    Det handler vel ikke om å være et klagekor, eller å være fintfølende pyser, mer om å kunne se et problem fra flere sider, enn kun den som har lydanlegget og ikke får spillt så høyt eller lenge han vil.

Er ikke ute etter å angripe å ta for eksempel Ole18 eller andre høytspillende musikkelskere her inne (har selv hatt 2 par Cerwin Vega AT100 tidligere for å si det sånn) men i en tråd som heter "Nabobråk...", er vel det et ganske dekkende tema også for de stakkarene som må leve innenfor vårt høytspillende dekningsområde.

Det jeg egentlig reager mest på er når de som får en frustrert og sint nabo på døra som klager om for høyt støynivå osv, og den lydproduserende part bare prøver å latterligjøre naboen og problemet hans, i stedenfor å se på problemet fra naboens side. Det blir litt lite konstruktivt etter min mening. ( NB! tenker ikke på din "trigger happy" nabo nå Ulven, han stiller vel i en klasse for seg, ut i fra det du har beskrevet tidligere da.)

Hva mener du egentlig her Ulven?

Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Er det unger som løper utenfor huset til nabo`n ? er det bilene som kjører forbi huset ? hva med mopeder ? Det høres nesten ut som det er noen her som ikke liker musikk her :wink:
    Støy fra mopeder, lekende barn eller biltrafikk, hva har det med om man liker musikk eller ikke, kan du forklare litt mer?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han mener selvfølgelig at det støyer minst like mye som støyen fra anlegget til ole18! Og kanskje til og med at det var dette som slo ut på desibelmålingen til den grinete naboen, og ikke "støyen" fra ole18.

Full fres sier jeg!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det altså forklaringen på dette? :roll:

"Det høres nesten ut som det er noen her som ikke liker musikk her"

Nå er vel musikk en ting , og lydlekasjer fra høytspillene naboer ikke musikk, men uønsket lyd, som da defineres som støy. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urovekkende mange diskusjoner på AV-forum som ender i definisjonspørsmål :lol:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor prøver dere ikke heller å "tune" anlegget til å levere SUB-vibrasjoner i rommet/kroppen, istedenfor å sende det til naboen????? :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så holder jeg på å bli gal av de som bor over meg. De har et helt sinnsvakt bevgelsesmønser/døgnrytme. Kjerringen tramper/springer over gulvet slik at det høres ut som hun konstant må rekke et fly som går om 15 minutter og at hun driver å pakker i panikk. I tillegg bruker de enormt mye vann. Jeg våknet 05.30 i dag for da hadde hun stått opp å begynte det helvettes styret sitt. Hun brukte vannet hele 47 ganger mellom 05.30 og 07.30 når hun endelig dro på jobb, men da har ikke jeg sjangs til å sove.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    47 ganger? telte du?

vi hadde ei med små unger oppe. de var våken til alle døgnets tider og løp fram og tilbake, noen ganger dyttet de ettellerannet med hjul!
    men det skal mye til før jeg irriterer meg over støy. er nok heller jeg som bråker mest!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urovekkende mange diskusjoner på AV-forum som ender i definisjonspørsmål :lol:
    Det gjelder ikke bare diskusjoner på AVforum, vel?! Har hatt utallige diskusjoner med venner som har endt opp med at vi EGENTLIG var enige, men bare hadde ulik definisjon av begrepene vi diskuterte.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den litt asynkrone diskusjonsformen via tekst og litt smilyes her i forumet kan av og til bli litt feil tolket rent styrkemessig også tror jeg.

Når man komuniserer uten stemme og kroppspråk kan det fort skje at et litt feil ordvalg fort blir tolket helt forkjellig av motageren enn det var ment fra avsenderen.

Tror forøvrig det også er en del av problemet med støy fra sine naboer, nettop at den som er plaget av støyen, legger en helt annen og heller litt fornærmende eller trakaserende mening i den motatte uønskede "informasjonen", enn det som "avsenderen" legger i det, og tenker på. Tror derfor at en mer konstruktiv dialog og eventuellt gi en slags form for nabovarsel om høytspilling, senkkring av garasje i helgene ol. er veien å gå for å unngå støyende konflikter i nabolaget. :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    47 ganger? telte du?
    Ja noe må jeg gjøre når jeg ligger å irriterer meg over at jeg ble vekt alt for tidlig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    47 ganger? telte du?
    Ja noe må jeg gjøre når jeg ligger å irriterer meg over at jeg ble vekt alt for tidlig.
    Får håpe for naboen din sin skyld, at det er en vaskemaskin og/ eller oppvaskmaskin som står for mesteparten av antallet vann inntapping da.... :wink:

Det er ikke morsomt å bli vekket for tidlig nei , i allefall ikke når man må opp tidlig og bare ligger våken og venter til vekkeklokka ringer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg slipper plagsomme naboer når jeg flytter inn i borettslag snart. Jeg skal imidlertid gå til anskaffelse av en SVS PB-12-Ultra/2, så jeg kan være litt plagsom tilbake hvis det skulle bli nødvendig :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg slipper plagsomme naboer når jeg flytter inn i borettslag snart. Jeg skal imidlertid gå til anskaffelse av en SVS PB-12-Ultra/2, så jeg kan være litt plagsom tilbake hvis det skulle bli nødvendig :wink:

Har et råd til deg a|lex :

Jeg var formann i et borettslag for noen år siden, det er helt genialt for da må alle de andre klage til deg... du må ta det opp med deg selv
    om noen eller du selv har gjort no galt .. ser du hva muligheter du har a|lex ? :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannelig ikke dum ide det der. Skal prøve å sette den ut i livet, stiller opp på første valg om formannskap!! Hehe..får drive litt lobbyvirksomhet først - å bestemme justisen i borettslaget hadde virkelig vært noe :wink:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel da sørge for å bli valgt FØR du får svs'en... :wink: