Nabobråk... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64

Tråd: Nabobråk...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du som er så tøff ulven, burde du gjør som du gjorde sist(selv om det får konsekvenser):

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen til ulven truet med"bare pass deg så skal jeg gjøre alvor av å sette den kulen i deg"

Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Lurer faktisk på om jeg skal gå og anmelde han igjen (?) hva mener dere ?
    Jeg mener helt klart du bør anmelde naboen din for sånne truende utspill med bruk av skytevåpen. Har naboen din lovlige skytevåpen i hus er slike utalelser med på å vise at han ikke er skikket til å ha disse, og da bør Politiet etter gjentatte trusler vurderer å inndra disse. Det ville kanskje vært det tryggeste i det etter hvert beryktdede nabolaget du bor i Ulven.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan etter min mening skrike mye til hverandre og holde det på "normalt lavmål", men med en gang noen kommer med trusler om bruk av våpen, det være seg skytevåpen eller andre, så er det rett til politiet.

Jeg hadde ikke giddet å finne meg i å bli truet på det viset vertfall!

Når det gjelder små-unger og lyd så er jeg i en periode der erfaringene strømmer på! Dattera vår er 14mnd om noen dager og vi har jobbet oss fra "gå musestille rundt på sokkelesten og ikke hoste" til at det nå går helt knakende fint å se en film med høyt volum på kvelden. Det er ikke subwoofer i anlegget mitt (B&W603s2), men det blir da grei buldring fra ht mine også.

Vi har slitt helt fra fødselen med å få henne til å sove. Det begynte med kolikk. Hun sov ikke lengre enn 2-3t i strekk til hun ble 3mnd. Etter dette har det vært litt opp og ned med sovingen hennes (og dermed ingen filmtitting). Rett før jul testet vi derimot "5-minutters regelen" som de kaller det over på nybaktmamma.com ops: som går ut på å la ungen hyle så mye hun bare klarer etter vi har lagt henne, men gå inn og bestemt, men vennlig legge henne ned igjen og legge dyna på. Dette gjorde vi i 3 dager før hun på 4.de dagen skjønte at det ikke var noe vits i å være vanskelig...

Etter dette 3-dagers prosjektet har hun vært som en drøm å ha med å gjøre. Legger henne klokken 7, og hun sovner stort sett med en gang. Etter dette har vi rett og slett fri helt til hun våkner igjen i 7 tida om morgenen. Ikke noe "trallalla" i løpet av natta og vi står frie til å gjøre hva vi vil egentlig.

DrE

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada det var vitner til hele seansen, og jeg har ringt politiet og det mener absolutt at jeg skal anmelde forholdet .. men sist jeg anmeldte fyren så fikk han ingenting, tror han har et par kjenninger på innsiden av politihuset ..men da får jeg bare anke påkjennelsen og la statsadvokaten få avgjøre det hele !!! Han har våpen ja, skyter dyr tror jeg ( og no`n kjente naboer innimellom ) jaaja fyren er komt i overgangsalderen å vel så det .. er vel ikke så lett det heller (?)

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Du som er så tøff ulven, burde du gjør som du gjorde sist(selv om det får konsekvenser):

hahaha ha

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada det var vitner til hele seansen, og jeg har ringt politiet og det mener absolutt at jeg skal anmelde forholdet .. men sist jeg anmeldte fyren så fikk han ingenting, tror han har et par kjenninger på innsiden av politihuset ..men da får jeg bare anke påkjennelsen og la statsadvokaten få avgjøre det hele !!! Han har våpen ja, skyter dyr tror jeg ( og no`n kjente naboer innimellom ) jaaja fyren er komt i overgangsalderen å vel så det .. er vel ikke så lett det heller (?)
    Er det noen som skulle vært skutt så var det han! Be han passe seg hvis ikke får han flere tusen av-forum-medlemmer på nakken :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annmeld han tvert. Det er sånne som han gjøken som får oss lovlydige våpeneiere i trøbbel. Og han truet deg faktisk på livet. :evil:

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg kaller nabobråk når det gjelder musikk. Er glad jeg ikke har så sinna naboer her. Men skal ikke du flytte snart da Ulven? Det tenker jeg du gleder deg til ihvertfall...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dissa gærne vestlendingene.. :roll:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda flytter nok til høsten (stavanger) tror jeg da, visst ikke noe spess dukker opp, eller enda verre kan hende jeg blir skutt og da ..faan dette har vi vært inne på før ..ALLE ville ha en bit av anlegget mitt..stemmer det .. hmmm husker ikke hva tråd det var ... :roll:

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaaja fyren er komt i overgangsalderen å vel så det .. er vel ikke så lett det heller (?)
    Og sjøl framstår du som en latterlig egoistisk figur som trolig fortsatt befinner seg i puberteten.
    Ærlig talt, dette er en latterlig diskusjon! Hadde du likt det om den gærne naboen kjørte på utendørs med Vikingarna eller hva det er sånne folk hører på!? Skaff deg Ipod og slutt å plag andre!!! :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    jaaja fyren er komt i overgangsalderen å vel så det .. er vel ikke så lett det heller (?)
    Og sjøl framstår du som en latterlig egoistisk figur som trolig fortsatt befinner seg i puberteten.
    Ærlig talt, dette er en latterlig diskusjon! Hadde du likt det om den gærne naboen kjørte på utendørs med Vikingarna eller hva det er sånne folk hører på!? Skaff deg Ipod og slutt å plag andre!!! :twisted:
    Var da voldsomt til reaksjon. Jeg synes debatten er aktuell og interessant. Er du selv i overgangsalderen kanskje? :wink:

Ulven befinner seg sannsynligvis ikke i puberteten med eget hus, bil og flere høyskolegrader eller hva det var jeg snappet opp i en eller annen tråd :roll:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Var da voldsomt til reaksjon. Jeg synes debatten er aktuell og interessant. Er du selv i overgangsalderen kanskje? :wink:

Ulven befinner seg sannsynligvis ikke i puberteten med eget hus, bil og flere høyskolegrader eller hva det var jeg snappet opp i en eller annen tråd :roll:
    Jeg avstår fra å svare på den for du Alex sa det meste..forresten macca er det bare en ipod du har sånn til daglig eller ? Om naboen min hadde spillt viking eller hva det var så hadde jeg ikke brydd meg noe om det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mecca har dårlig erfaring selv :lol: Men det må vel være grenser man kommer ikke med trusler fordi man koser seg litt å hører på musikk en gang i blant, hvis jeg hadde vært naboen din ulven å du hadde spilt litt høyt 1-2timer om dagen selvom jeg hadde hørt bassen hadde jeg takla det. Når du hadde vorspil og jeg var trøtt etter alt for mange fyllekuler på byen hadde jeg bare tatt puta over huet å sovet vidre. Ellers så fikk jeg bare ta kvelden når du tokk kvelden

Det skal være litt begge vier, mine naboer er mest den ene veien. Det er helt sykt hadde ikke hatt fest siden 18års dagen, å når jeg hadde ett lite vorspiel på kvelden som jeg ikke hadde hatt på 4måneder, da kommer naboen flyende inn i huset mitt å skriker at han måler 75DB i huset hans men han holder mobilen med DB måler mellom fingrene :lol: klokka var 10.30 bare for å nevne det, vi skulle dra til byen klokka 12 uansett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer naboen flygende inn i huset ditt? Har du døra oppe eller fløy han inn gjennom pipa? :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    da kommer naboen flyende inn i huset mitt å skriker at han måler 75DB i huset hans men han holder mobilen med DB måler mellom fingrene :lol: klokka var 10.30 bare for å nevne det, vi skulle dra til byen klokka 12 uansett.
    Hvis naboen din måler et lydtrykk på 75db i sitt hus (du mener kl 22:30??), pga at du holder fest, er ikke det plagsomt høyt da?

Hvilken rett har du til å påføre din nabo støy på den måten, og hvordan kunne naboen din vite at det skulle bli stille etter kl 23:59 ?, hadde du avtalt dette på forhånd, hadde det vært noe helt annet etter min mening, da kunne naboen din tilpasse seg dette på en annen måte, og kunne visst at det kun varer frem til ett forut bestemt klokkeslett.

Poenget mitt er at det ikke er sånn at man aldri skal kunne ha fest og spille høyt på anlegget, men man bør vise såpass respekt for omgivelsene sine også, og ikke påføre andre støy, som de ikke har noe mulighet å påvirke (uten å komme på døren å prøve å rope for å overdøve lydtrykket), eller har noe informasjon om hvordan de skal kunne forholde seg til situasjonen.

For å snu litt på flisa, tror du Ole18 at naboen din sa i fra, og gjorde det han gjorde, for morro skyld eller for å være slem med deg?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei greit sjønner hva du mener, men det er bare det at det er ikke sant det han sa, dessuten var det ikke fest det var ett lite vorspiel. Han målte ikke 75db det er det som er poenget mitt. Jeg bor i en enebolig da er det ikke snakk om naboen som bor 40meter unna kan måle 75db.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel sin egen skriking han målte :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Nei greit sjønner hva du mener, men det er bare det at det er ikke sant det han sa, dessuten var det ikke fest det var ett lite vorspiel. Han målte ikke 75db det er det som er poenget mitt. Jeg bor i en enebolig da er det ikke snakk om naboen som bor 40meter unna kan måle 75db.
    Kan selfølgelig ikke si det med sikkerhet hvor mye naboen din målte hjemme hos seg selv, men lyd er nå en gang energi i form av trykk bølger. Hvordan disse trykkbølgene blir overført til naboens hus, og hva slags effekt det har på han sin bolig og løsøre er vel han den rette til å svare på.

støy i 75db opfatter jeg som høyt, og er enig med deg der Ole18, litt vanskelig å fortå kan være tilfelle i en enebolig 40 meter unna, men for de som har drevet med bilstereo eller høye lydtrykk i lave frekvenser, og har valgt å feste registrerings skiltene med sikaflex eller lignende pga den irriterende skramlelyden, kan vel tenke seg litt hva slags lyder naboen kan være utsatt for. Eldre hus med dobbelt kobblede glassruter for eksempel er en lokal støykilde som jeg vil tro fint kan prestere 75 db. Kanskje man ikke bare skal le av problemet, men rett og slett opsøke de berørte partene, og gå mer "vitenskapelig" til verks og finne mulige dempeløsninger. :wink:

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •