frustrasjonsutblåsning!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

frustrasjonsutblåsning!

scenarioet:

nå har jeg rigga meg godt til hjemme i leiligheta, filmer fra cdwow, play, platekompaniet og gud-vet-hva har blitt kjøpt, pilsen står i kjøleskapet, masse digg mat, og jeg har 4 dager "fri".

hva skjer?

jo, jeg finner ut at disse nissene av noen ansatte på hfk i marcus thranes gate har prestert å gjøre dvd-2910 (denon) min kun sone-2 kompatibel!

åhhh, herre! jeg klikker i vinkel! etter at jeg har hatt spilleren min inne på rep har den blitt reparert, men de har ikke sonemodda den slik den var når jeg gav den til hfk (jeg kjøpte den sonefri og betalte de sure ekstra 300 kr).

er det mulig å være så gjennomført talentløs? dette er jo et prima eksempel på hfks totale tilkortkommenhet. *die*

jeg er _forbanna_ :evil:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis softwaren er byttet så tror jeg det er ganske enkelt å overse at du har byttet software tidligere. Repratøren trenger ikke være særlig inkompetent for å gjøre det. Siden han sikkert ikke fikk spesifisert at den var modifisert så antok han vel at den var sone 2 i utgangspunktet.

Se en sone 2 film du så får du bedre bildekvalitet :-) God påske.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får i allefall sett sone 2 filmer.. Det er bra videoshoppene har åpent i påsken ;-)

Alternativt ta sikkerhetskopi av filmene dine ;-)

Mvh

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre bildekvalitet? Tja, oppløsning kanskje, men så var det det med 50 vs 60 bilder i sekundet. Dessuten er lyden oftere overstyrt på europeiske utgivelser.

Kjenner til frustrasjonen, keyser. Er som regel hos mine foreldre i påska, og jeg glemmer så godt som hver gang at de ikke har sonefri spiller.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rip filmene med DVD Shrink, bruk Re-author mode. Da kan du gjøre dem sonefri i rippingprossesen! Er du heldig taper du ikke på komprimering på re-author. Dette kan du kun gjøre så lenge du eier filmene du ripper!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar deg fem minutter å laste ned sonemodden på nettet og installere den, hvis du har en cd-brenner. hi-fil gjorde det. fungerte helt utmerket. ps jeg vet ikke hvor disse sonemoddene ligger, men det vet sikkert noen andre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    tar deg fem minutter å laste ned sonemodden på nettet og installere den, hvis du har en cd-brenner. hi-fil gjorde det. fungerte helt utmerket. ps jeg vet ikke hvor disse sonemoddene ligger, men det vet sikkert noen andre.
    Ryker ikke garantien når man gjør det selv da? Er jo litt kjipt, og enda kjipere når man først har betalt 300kr ekstra for en sonefri spiller.

Men nå virker jo du ganske desperat, keysersoze, så det ser ut som det er den eneste løsningen for deg om du skal overleve påsken

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er samme fremgangsmåte HiFiklubben bruker for å gjøre den sonefri så kan jeg ikke tenke meg at de er så vanskelig at du mister garantien om du gjør det selv. Du har jo tross alt sikkert stresset med å få dette gjort før påske slik at du kan se film til du ser mannen med ljåen?

Spesielt siden du allerede HADDE betalt for at denne funksjonen skulle være på spilleren.

Jeg mener teknikeren på HiFiklubben skal lastes for ikke å sjekke dette. Det er tross alt svært vanlig å sonemodifisere spillere derfra.

Er det ikke noen fra klubben her som kan fortelle keysersoeze per PM what to do?

DrE

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en PM !

Alle andre som har problemer med sonene på sin egen DVD spiller kan jo sjekke denne siden for hjelp !

http://www.videohelp.com/dvdhacks.ph...on&hits=50

Husk at å gjøre DVD spiller sonefri, innebærer en viss risiko, og gjøres på eget ansvar !

:wink:

FA

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at den modden funker, fikk feil i førsteomgang, men da er det bare å prøve en gang til :wink:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Kan bekrefte at den modden funker, fikk feil i førsteomgang, men da er det bare å prøve en gang til :wink:
    Flott at du fikk det til :wink: Da er jo påsken rettet alikevel !
    Var det så enkelt som det står beskrevet i videohelp.com ?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Nåja det var jo keysersoze som skrev det første innlegget i denne tråden :wink: men det kan jo hende at Whoracle også måtte gjøre dette før påske

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Bedre bildekvalitet? Tja, oppløsning kanskje, men så var det det med 50 vs 60 bilder i sekundet. Dessuten er lyden oftere overstyrt på europeiske utgivelser.
    Film er uansett bare 24 bilder i sekundet. Og det er bedre å spille 24fps materiale i 50hz PAL med 2:2 pulldown enn i NTSC med 3:2 pulldown.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Nåja det var jo keysersoze som skrev det første innlegget i denne tråden :wink: men det kan jo hende at Whoracle også måtte gjøre dette før påske
    Nei var lenge siden jeg gjorde det, og som jeg nevnte i en annen tråd her så er påsken likevel ødelagt for min del som akkurat ikke fikk høytalerene mine før hele norge stenge på "kjiptorsdag" ..og som jeg surver :x

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •