Salg på Oslo hi-fi senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Salg på Oslo hi-fi senter

Som flere av dere sikkert har sett i avisen i dag har Oslo hi-fi senter ombyggnings salg, opptil 50% rabatt sto det i annonsen.
    Siden jeg jobber bare et steinkast unna løp jeg ned med mastercard`et klart :lol:
    Vel når jeg kom ned å så litt på prislisten deres og spurte om prisen på litt forskjellige produkter viste det seg at det var laaangt mellom varene til 1/2 pris. De tingene jeg så på var stortsett satt ned 15-20% Selgerne "pynter" også på nyprisen på flere produkter, de oppga ihvertfall priser som ikke stemte med prisene de hadde for en måned siden. De produktene jeg så på var bare demo modeller (utgående sådanne) Jeg synes ikke 15-20% rabatt da er noe særlig å snakke om.
    Jeg har sagt det før og sier det gjærne igjen. Hvær gang jeg går inn på Oslo hi-fi senter møter jeg sure/hovne ekspeditører som ikke er redd for å pynte på sannheten. de ligger ofte over veil. pris på produkter de ikke er eneforhandler av, snakker gjærne dritt om produktene de ikke er eneforhandler av osv.
    Hvordan overlever denne sjappa??

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Ikke første gangen jeg hører dette nei !
    Høres ut som det samme som jeg opplever hos denne kjeden !
    Å pynte på priser, og reklamere med 50% rabatt, når realiteten er rundt 15% er dårlig, og i mine øyne regnes det knapt nok som salg!
    Elendig !
    Det er min mening!!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde kanskje sett litt på hva loven sier om slikt.

Markedsføringsloven:
    § 2. Villedende forretningsmetoder.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt.

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om sammenlignende reklame.
    Mvh

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det må dokumenteres at varen er solgt i et "rimelig" antall kort tid forut for tilbudet for at ikke nevnte paragraf samt mfl. som sådan skal skape konflikt. Nå skal ikke jeg ta noen som helst stilling mhp denne forretningens markedsføring, men det er definitivt en generell problemstilling i elektronikkbransjen med useriøse før -og nåpriser.

I tillegg er bøtene for overtredelse relativt moderate, samt at det skal 3 overtramt innenfor en kortere tidshorisont før en faktisk idømmes noen bot i det hele tatt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Må bare skyte inn at Oslo Hi-Fi Center ikke har noe med HFC-kjeden å gjøre, er frittstående butikk...... :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Må bare skyte inn at Oslo Hi-Fi Center ikke har noe med HFC-kjeden å gjøre, er frittstående butikk...... :wink:
    :roll: Da har jeg dårlige erfaringer både hos HFC, og Oslo HiFi center da :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte en høytalerkabel til 595kr som tidligere kostet 1295kr!!!
    siden JEG er oppegående og ikke konstant negativ til visse ting så kommer jeg faktisk fram til at dette er over 50% rabatt. oj oj oj.
    jeg har faktisk ikke møtt/pratet med noen sure og hovne ekspeditører der heller. aldri.
    men det er min mening.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    siden JEG er oppegående og ikke konstant negativ til visse ting så kommer jeg faktisk fram til at dette er over 50% rabatt. oj oj oj.
    jeg har faktisk ikke møtt/pratet med noen sure og hovne ekspeditører der heller. aldri.
    men det er min mening.
    Selvfølgelig kan du være heldig, og det er ikke snakk om å være konstant negativ heller !
    Forøvrig er det noe som heter "Ingen regel uten unntak" :wink:
    Kjempeflott at du har fått deg billige kabler !

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok litt an på holdningen til kunden også. Er det en gjeng fjortisser som skal ha demo av hele butikken, blir stemningen heller laber.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Kommer nok litt an på holdningen til kunden også. Er det en gjeng fjortisser som skal ha demo av hele butikken, blir stemningen heller laber.
    AMEN
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....er for ordensskyld 29, så jeg tror ikke jeg kvalifiserer som fjortiss lenger Som jeg sa i det første innlegget, "det er langt mellom varene til 1/2 pris" Noe det vitterlig også er/var. men selfølgelig på ting som høytalerkabler der fortjenesten sikkert er 500% har man jo råd til å gi litt rabatt!
    Har forøvrig ikke noen agenda med det jeg skriver, jeg bare synes ikke butikken har noen god "filosofi" ....veldig sånn bruktbil selger, gni seg i henda type, hvis du skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    ....er for ordensskyld 29, så jeg tror ikke jeg kvalifiserer som fjortiss lenger Som jeg sa i det første innlegget, "det er langt mellom varene til 1/2 pris" Noe det vitterlig også er/var. men selfølgelig på ting som høytalerkabler der fortjenesten sikkert er 500% har man jo råd til å gi litt rabatt!
    Har forøvrig ikke noen agenda med det jeg skriver, jeg bare synes ikke butikken har noen god "filosofi" ....veldig sånn bruktbil selger, gni seg i henda type, hvis du skjønner hva jeg mener.
    Hehe...
    Er 32 selv, så kan vel heller ikke helt kvalifisere i fjortiss segmentet.
    Støtter deg i det du sier over.
    Skjønner selvfølgelig at stemningen kan bli amper når en ber om å få en demo på på alt i butikken, men det er heller ikke det det er snakk om...
    Det er helt riktig at det virker som om det er svææært langt mellom det som kan kalles salgsvarer, selv om noen av produktene selvfølgelig selges med et greit avslag.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan nok være både heldig og uheldig med hvem man treffer i ulike butikker, men det burde nok ikke være slik. I blant kan det virke (ikke bare der) som om man må forsøke å lure betjeningen til å tro at man er enda mer klar for å handle enn det man egentlig er. Man må liksom ose av entusiasme for å i det heletatt få demo på de tingene man er på jakt etter.

Jeg har mange ganger opplevd at betjeningen blir litt sur om du ikke liker lyden eller for den saks skyld synes noe er overpriset. Det er uprofft, men enda verre synes jeg det var da jeg fikk en litt snørrhoven bemerkning på "jasså, jeg hørte du hadde sjekka pris flere steder :twisted: "

:lol: :lol:

Dårlige markedsføringstriks og miksing med priser er ikke noe særlig uansett.

BTW så skal visstnok HiFicenterkjeden være startet av Oslo HiFicenter men ble solgt ut.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden JEG er oppegående og ikke konstant negativ .......
    Er ikke dette 2 motstridende utsagn? At du kjøper en dyr høyttalerkabel og at du er oppegående? ;-)

Oslo hi-fi senter har forøvrig lurt mange med sin versjon av hjemlån. Vanligvis går det omtrent slik:
    -Jeg skulle gjerne prøvd XY hjemme for å se om det passer til anlegget mitt.
    -Ikkeno problem. Du bare betaler for produktet og om du ikke liker det er det bare å komme tilbake med det. Du får full bytterett så det er ikkeno problem.

*et par dager senere*
    -Jeg tror ikke XY var akkurat hva jeg er ute etter så jeg returnerer den.
    -Ikkeno problem. Hvilket produkt har du tenkt på istedenfor?
    -YZ
    -YZ fører vi ikke. Skal du ha en tilgodelapp da?
    -Nei, jeg vil ha pengene tilbake.
    -Den går nok ikke. Det var bytterett du fikk, ikke returrett. Vi har en XZ her som sikkert vil passe deg bedre, men da må du betale litt i mellomlegg.
    -Ehhhh
    -Kanskje du vil prøve XZ hjemme? Du får full bytterett!

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="robertaas"]
    siden JEG er oppegående og ikke konstant negativ .......
    Er ikke dette 2 motstridende utsagn? At du kjøper en dyr høyttalerkabel og at du er oppegående? ;-)
    Hæææææ? motstridende? dyr kabel? 600kr er vel ikke stort?
    synes du ikke jeg er oppegående? det kan vel ikke du vite :?

blir bare forundret av folk som tror de skal gjøre livets store kupp så fort det er en hifi-butikk som har "salg".
    Herregud, noen er som kjerringer. de blir også helt ville i buksa så fort en eller annen kles-butikk har salg(og der er det gjerne optill 70% rabatt). og de blir like skuffet når det ikke var tilbud på akkurat den spesielle toppen de hadde tenkt seg ut.

blir bare rart det her. men noen må jo alltid ha noe å klage på.puddinger :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passatvr6 du bør slå opp ordet ironi i ordboka di :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    -Jeg skulle gjerne prøvd XY hjemme for å se om det passer til anlegget mitt.
    -Ikkeno problem. Du bare betaler for produktet og om du ikke liker det er det bare å komme tilbake med det. Du får full bytterett så det er ikkeno problem.

*et par dager senere*
    -Jeg tror ikke XY var akkurat hva jeg er ute etter så jeg returnerer den.
    -Ikkeno problem. Hvilket produkt har du tenkt på istedenfor?
    -YZ
    -YZ fører vi ikke. Skal du ha en tilgodelapp da?
    -Nei, jeg vil ha pengene tilbake.
    -Den går nok ikke. Det var bytterett du fikk, ikke returrett. Vi har en XZ her som sikkert vil passe deg bedre, men da må du betale litt i mellomlegg.
    -Ehhhh
    -Kanskje du vil prøve XZ hjemme? Du får full bytterett!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0