Her sitter jeg i fred og ro, hører på litt hard house på moderat volum i bakgrunnen...så skrur jeg bare volumet et par hakk opp med fjernkontrollen, og da skjer det...volumet stopper ikke der jeg vil den skal stoppe! Fjernkontrollen klikker totalt og fortsetter og sende signal til reciever selv om jeg ikke trykker noen ting! Volumet gikk opp til -5 på min NAD T742. Hadde på stereo modus med sub på. Har pre out på Dali 400 så softklippinga virker vel ikke da....-5 på NAD T742 er HØYT på musikk. Ikke så ille på film, men i musikk så er signalet annerledes! Jeg kom meg relativt kjapt opp av sofaen, spurta bort til reciever og fikk vridd volumkontrollen motsatt. Når jeg slapp volumhjulet gikk den over mot + igjen! Jeg hørte tydelig at det forvrengte på -5...Spesielt diskanten. Kan ikke ha spilt så høyt mer enn maks 1-2 sekunder før jeg fikk dempa volumet. Uansett en ubehagelig opplevelse! Trodde høyttalerne skulle ta kvelden! Tror det gikk bra. Hører ikke noe feil nå. De tåler kanskje en slik "peak" belastning på 1-2 sekunder? Har aldri spilt så høyt før. Den forsterkeren jeg bruker til Dali 400 står på kl. 12:00. Uff....tror kanskje batteriene i NAD kontrollen er dårlige, men at den skal stille volum av seg selv er skremmende! Tør ikke ta i den igjen jeg nå! :cry: