Nei og Nei, hva skal jeg gjøre? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mye taper man på å kjøpe av utstyr da :wink:
    Dette er interesser. ER man Autofil så bruker man masse peeng på biler. Er man audiofil så bruker man masse penger på audio. Er man begge så blir man blakk :P

Det eneste som er sikkert er at man ikke får med seg sine surt opptjente kr videre når eneboligen kaller.

Mvh

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvor mye taper man på å kjøpe av utstyr da :wink:
    Dette er interesser. ER man Autofil så bruker man masse peeng på biler. Er man audiofil så bruker man masse penger på audio. Er man begge så blir man blakk :P
    Jeg er blakk... :cry:
    Derfor har jeg ikke råd til bedre utstyr i kjeller'n.
    Alle pengene går på bildeler og filmer :lol: ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt. Min 2002 mod hadde tapt seg 400k fra den var ny :twisted: . Da er det nesten gøy å handle brukt, i alle fall hvis bilen ikke ser brukt ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet sier jeg at man bør vente å heller hente seg en 1 år gammel bil fra Tyskland. Men siden EFTAs etterforskningsorgan ISA har klaget Norge inn for EFTA domstolen i forbindelse med at %-satsene som vi får i bruksfradrag ved bruktimport ikke står i stil med det reelle verditapet til bilen, vil jeg akkurat nå anbefale folk å sitte på gjerdet til vi får et endelig svar på denne situasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    I utgangspunktet sier jeg at man bør vente å heller hente seg en 1 år gammel bil fra Tyskland. Men siden EFTAs etterforskningsorgan ISA har klaget Norge inn for EFTA domstolen i forbindelse med at %-satsene som vi får i bruksfradrag ved bruktimport ikke står i stil med det reelle verditapet til bilen, vil jeg akkurat nå anbefale folk å sitte på gjerdet til vi får et endelig svar på denne situasjonen.
    en liten korreks, eftas overvåkingsorgan heter ikke isa, men esa. det står for efta surveillance authority.

dette skaper noe forvirring da norske jurister som prater om esa, ikke tilsikter et annet organ som også kaller seg esa, nemlig european space agency.

mens vi snakker om eøs-avtalen (avtalen om det europeiske økonomiske samarbeidet), snakker man utenfor norge om eea, eller the agreement on the european economic area.

:wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk at noen er villige til å bla opp mange hundre tusen for en bil med dieselteknikk fra lenge før krigen :shock: Det er jo bar ett bilmerke (Les ett konsern) som holder på denne museumsteknologien fortsatt. Vi får håpe de snart har fått slitt ut produksjonslinjene så de kan begynne å lage dieseler som går de også.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Tenk at noen er villige til å bla opp mange hundre tusen for en bil med dieselteknikk fra lenge før krigen :shock: Det er jo bar ett bilmerke (Les ett konsern) som holder på denne museumsteknologien fortsatt. Vi får håpe de snart har fått slitt ut produksjonslinjene så de kan begynne å lage dieseler som går de også.
    Snakker vi fortsatt om VAG?

Mvh

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Bare så det er sagt: Det er GALEMATIAS å kjøpe seg en splitter ny bil. Du taper veldig mye penger det første året, deretter jevner det seg litt ut. Golf er bra det, men jeg er en BMW-entusiast....
    Må nok si at jeg støtter deg fullt ut 8) Nick'et ditt har i alle fall ikke noe med bilsmaken din å gjøre :lol: :lol:

Hvorfor ikke gjøre det litt behagelig til sommeren, og kjøpe deg en slik i tillegg til A4'en 8) :

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Bare så det er sagt: Det er GALEMATIAS å kjøpe seg en splitter ny bil. Du taper veldig mye penger det første året, deretter jevner det seg litt ut. Golf er bra det, men jeg er en BMW-entusiast....
    Det er faktisk ikke så mye mer verditap det første året. Skal du kjøpe en 1 år gammel bil, selges de stort sett via forhandler og da kommer det omregistrering og fortjeneste til forhandler inn i bildet. I følge Dine Penger er det billigste å kjøpe ny eller nesten ny bil, for så å eie den i 6-8 år. Gjennomsnittlig verditap på 5 år er ca 50%.

Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at japansk er et trygt og fornuftig kjøp. Gå for en Honda Accord, den kommer med en av verdens beste dieselmotorer nå i vår.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Vet ikke helt hvilket bilmerke du sikter til her, men jeg vil påstå at det har skjedd veldig mange nyvinninger og mye bra innenfor dieselmotor teknologien i de siste årene med tanke på motorstyring, pumpe og innsprøytnings teknologi (at man har gått vekk fra forkammer dieselmotorer er et stort pluss, bare tenk på kaldstart nå vinterstid.).

Det at man kan ha en forbrenning der man hele tiden har luft overskudd og man tilfører mesteparten av drivstoffet mens man har en forbrenning, gir motor egenskaper (vridnings moment, virkningsgrad og lavt drivstoffs forbruk), en vanlig bensinmotor bare kan drømme om. På grunn av diesel prinsippet, kan for eksempel turboladeren jobbe mer fritt også, man slipper alt bensinmotor leamikket i forbindelse med ladetrykk og bensin luft blandingsforhold ol.

Dagens Bensin og Diesel motorer, eller stempel motorer generellt har vel tidligere slektninger som hører hjemme på museum,(er enig i deg derSnickers-is), men er ikke enig i den kategorisk nedvurderingen av dieselmotoren, hvis jeg tolket inlegget ditt riktig da. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-Is sikter til VAG og deres punpedyse teknologi.. Dette er en teknologi som sikrer et meget lavt forbruk, men det går på bekostning av støy og effekt.

Den andre store teknologien innen diesel er common-rail, dette er mye mer støysvake og effektsterke motorer. Og siden det er diesel er disse også veldig økonomiske.

Min mening etter å ha kjørt biler med begge teknologier. Min drøm er en BMW 330cd.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noe tøys. Pumpedyse gir høyest effekt og dreiemoment. Den klarer å holde høyere trykk (> 2050 bar) mens commonrail er ofte ca 1800 bar. Men strøy og vibrasjoner er ulempen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorer med pumpedyser har den fordelen at de får høgt dreiemoment i forhold til hk. Men common rail systemene er vel så bra.
    Har en kjørt biler med pumpedysemotorer vil en ha en viss forståelse for dette. Men nyere motorer med common rail er en del bedre angående støy og vibrasjoner. Feks er volvo s60 med common rail diesel motorer veldi behagelig å kjøre. Den har for øvrigt samme motoren som Volvo-Pentas D3 serie.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at common rail kan være den beste løsningen, da det uansett er nok hk og Nm, men bedre og penere gange. Hadde selv foretrukket CommonRail. Har en pumpedyse i dag og er litt lei støy og vibrasjoner. Men skal man ha 4 hjulstrekk er valgene få. Heldigvis er 2.0 TDi fra VAG blitt vesentlig bedre enn 1.9 TDi PD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo BMW 330dx.. Men det blir kanskje en litt annen prisklasse.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dyrt, ja. Jeg skrev jo FÅ valg, ikke at jeg måtte velge VAG. Hadde det fantes en 320dx hadde helt klart BMW solgt endel flere biler ... i Norge... for det er det som er problemet 330dx er ikke SÅ dyrt i andre land.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal dere absolutt ha Diesel? Mener der at det er så mye bedre?

Trodde bensin var best uansett, men nå har ikke jeg peiling på bilder.

Siden jeg har bestemt meg for en ny Mazda 6 vil det si at jeg heller burde velge en 2.0 Diesel med 141 Hester enn en 2.0 bensin med 147 hester?

http://www.autoweb.com.au/cms/A_104002/newsarticle.html

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dieselen vil dra jo jævlig i i turtalsområdet 1500-3500 omdreininger og det er dette du bruker til daglig. Har du ikke prøvd en moderne TDi på ca 2 liter eller bedre bør du sjekke det ut først. Du vil forstå hva vi diesel eiere mener......

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare prøvd bensinversjonen. Bør kanskje følge ditt råd å teste ut dette før jeg bestiller bil.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så absolutt. Du vil angre, hvis ikke