Laste ned eller kjøpe i butikk?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    radio har heller ikke ekstremt bra kvalitet, men DAB vil kanskje rette på akkurat det.
    Dette er litt Off Topic, men forskjellene mellom FM og DAB er ikke så veldig store når det gjelder lydkvalitet. Begge alternativene er MP3 kjørt gjennom en evig rekke med konverteringer fram og tilbake før det til slutt havner opp i FM-radioen eller DAB-radioen (som MP2). I stua med tilgang på en god FM-antenne vil en neppe høre noen forskjell. Fordelen med DAB mener jeg selv er at en slipper å bytte frekvens når en kjører langturer med bil, samt at en slipper skurring.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I utgangspunktet så kunne jeg tenkte meg å laste ned all musikk/film etc lovlig fra nettet. Ser ikke behovet for å betale masse ekstra for transport av fysiske cd'er, covere osv. Hentet fra forumet på hardware.no

Pengene blir fordelt omtrentlig som dette for en CD som blir solgt for 170kr:
    10-20kr - Reklame og promotering
    10-15kr - Cover og booklet.
    5-20kr - Til artisten. ( kommer helt an på kontrakten som artisten har, men kan trykt si at det er få som får over 10kr.)
    10kr - Frakt, pakking og div. andre kostnader.
    10-20kr - CD produksjon og studio kostnad.
    50-60kr - Inntektene som går til selskapet som gir ut platen (labelen)
    30-40kr - Butikken som selger CDen

Er nok en del kostnader som kan kuttes ved å gå over til ren nett distribusjon. Men jeg er ikke interresert i de begrensninger som dagens løsninger tilbyr. Så valget står vel mellom "dyrt og frihet" og "billigere, men med begrensninger". Foreløpig så velger jeg alternativ 1, men ønsker "billigere og frihet" 8), men hvem gjør ikke det ..... ?

Kanskje litt ot, men men....
    De fleste pc'er blir jo i dag leveret med dvd-brenner, så å brenne musikken ut på cd bør jo ikke være ett problem. Harddisk kræsj bør heller ikke være det største problemet, de fleste har flere harddisker og har du mulighet til å kjøre speiling av disker, ved hjelp av software styrt raid som ligger i bl.a XP, eller andre hardware baserte raid løsninger. Krever jo litt mer enn kanskje hva en normal person har kjenskap til på pc'n, men mulighetene er der. Der finnes jo også andre backup muligheter. Mangler vel kanskje litt båndbredde rundt om for å laste ned hele dvd'er på akseptabel tid, men hastighetene stiger sakte men sikkert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •