Wig Wam skal representere Norges ære ute i den store verden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hun som kom på andre leverte en helt elendig låt. Ingen innlevelse, selve låta var grusomt flat og ga meg absolutt ingen ting, og dama var jo heller ikke noe å se på. En låt som var perfekt tilpasset kringkastingsorkesteret og ville sikkert ha vunnet finalen før vi fikk folkeavstemning i grandprix.

WigWam er forsåvidt morsomme, men når de står i trikot, fulle med sminke og ser et mobilt ragshow så blir jeg ekstra flau når de roper "we're gonna fucking rock you like hell!".

Tror ikke jeg tør å se den finalen jeg :P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Tror ikke jeg tør å se den finalen jeg :P
    Feiging!

Hvem mener du burde vunnet, da, Snickers? "Ostenøklene" eller Jan Teigen i en utgave som for lengst har gått ut på dato? Eller er det en av låtene som ikke kom med til finalen du hadde foretrukket? Tor "Jeg er Rune Larsens bestekompis" Endresen leverte ihvertfall det mest tragiske makkverket i denne finalen, selv om han aldri så mye forsøkte å synge med innlevelse...

For øvrig: Jeg har sluttet å forvente store musikalske opplevelser i mgp. Det er et sirkus, og der passer Wig Wam perfekt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke Tor var så ille, men det ble vel melankolsk til grand prix. Han overrasket meg vel først og fremst fordi jeg forventet en lollipop-kloning.

Teigen synes jeg presterte bra, men han kan jo skremme fanden på flatmark med utseendet sitt. Han har jo også en engelst som suger. Skikkelig statsministerengelsk.

Hun Kylie Minouge-klonen kunne kanskje kommet et lite stykke i en internasjonal finale, men det var i overkant enkelt.

Hun på 16 hadde vel både blikket og alderen til en ekte grand Prix-vinner, og låta kunne fungert i en finale.

Jeg tror alle de ovennenvnte ville fenget i en finale. Skulle jeg tippet inbyrdes plassering på dem ville det vært:

Hun på 16
    Jahn
    Kylie-klonen
    Tor

Personlig synes jeg låta til Teigen hadde størst evne til å treffe og bli sittende, men helst da med intensivkurs i engels for å få det litt mindre stakato. Kunne han dratt på seg et litt penere og mer beskjedent utseende med en kjeft som i det minste dekket mindre enn 80% av ansiktet så tror jeg det hadde vært det beste alternativet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes ikke Tor var så ille, men det ble vel melankolsk til grand prix. Han overrasket meg vel først og fremst fordi jeg forventet en lollipop-kloning.

Teigen synes jeg presterte bra, men han kan jo skremme fanden på flatmark med utseendet sitt. Han har jo også en engelst som suger. Skikkelig statsministerengelsk.

Hun Kylie Minouge-klonen kunne kanskje kommet et lite stykke i en internasjonal finale, men det var i overkant enkelt.

Hun på 16 hadde vel både blikket og alderen til en ekte grand Prix-vinner, og låta kunne fungert i en finale.

Jeg tror alle de ovennenvnte ville fenget i en finale. Skulle jeg tippet inbyrdes plassering på dem ville det vært:

Hun på 16
    Jahn
    Kylie-klonen
    Tor

Personlig synes jeg låta til Teigen hadde størst evne til å treffe og bli sittende, men helst da med intensivkurs i engels for å få det litt mindre stakato. Kunne han dratt på seg et litt penere og mer beskjedent utseende med en kjeft som i det minste dekket mindre enn 80% av ansiktet så tror jeg det hadde vært det beste alternativet.
    Personlig synes jeg både låta og framføringen til Teigen sugde bowlingkuler gjennom hageslanger. Synes den, hun på 16 og Tor Endresen hadde tvers gjennom forutsigbare og kjedelige låter. Blissed (som ikke er nevnt til nå) hadde en låt med mer fart i, men siden den var like forutsigbar som de årlige hevingene av bilavgiftene, så var den en åpenbar taper i mine ører.

Kylie-klonen var jo søt, men heller ikke den festet seg. Personlig synes jeg at 3 av 4 låter i "superduperfinalen" hørte hjemme der (ut fra det opprinnelige låtutvalget på 8 låter). Synes Kylie-klonen var milevis bedre enn Jahn Teigen, som med sin åpenbart svake engelskuttale burde valgt norsk tekst isteden (uten at jeg tror det hadde bragt låta seier).

Vel, det er jo bare å konkludere at smaken er som baken. Moro er det uansett å sende en låt som ikke er helt A4 til mgp. Litt upretensiøs Glam-rock er akkurat det mgp trenger i sin ellers åpenbare mølje av forutsigbare låter for fred, rytmiske sanger om rytmiske sanger og kjærlighetsballader.
    Get ready to be Wig Wammed!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jorun Erdal ville gjort det best internasjonalt. Det er jeg helt overbevist om. Hun har en utrolig stemme, og låta var helt grei, bortsett fra at refrenget var litt for mye 80-talls MGP. De andre var slett ikke på det nivået, bortsett fra Wig Wam. Jeg måtte se på i går fordi ungene krevde det, men det ble ganske lystig etter hvert. Forresten, var det ikke flere som la merke til at "Ostenøklene" hadde rappet så å si hele låta fra "Everybody Needs Somebody" i Blues Brothers-versjonen?

Men Wig Wam er en skikkelig gambling. Jeg ser for meg enten "Norway 0 points" eller full pott, det er ikke sånt man setter midt på treet...

Og ærlig talt, Zeppo var grusomt! Hadde bare Andrea Bocelli eller Josh Groban sunget den, kunne den fungert. Eller i absolutt nødsfall Jan Werner... Teigen er gått ut på dato, og resten var bare dusinvare.

Og "Uno" ligger på samme plassen som "Kvinnen i mitt liv", "Alt for Egil" og alle andre norske filmer unntatt "Veiviseren" og noen få andre hederlige unntak: andre steder enn i min filmsamling!

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Valgte å se filmen Uno i steden. Tror i etterkant at jeg heller burde valgt GP...
    Rart,jeg valgte også og se "Uno" og ble heller ikke imponert.
    Er det ingen bra filmer lenger ??

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun på 16, Andreea som hun heter.. går i klassen min på skolen..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gamel Dream Police fan, syntes jeg Wigwam låta faktisk var bra! selvom vokalen ikke kan måle seg med Renè Andersen.
    Jeg synes Wigwam hadde en bra låt forrige gang de var med i GP også.
    Enig i at det enten blir braksuksess eller flopp. Kommer mye ann på alderssammensetningen blandt publikum vil jeg tro. Vi vant i 85 og 95...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe så jævlig som wigwag, eller hva det var, det har jeg ikke sett på lenge. De så jo helt idiotiske ut i sølv trikoter og svart leppestift.... :shock: :lol:
    Så ut som de var henta rett ut av en veldig dårlig science fiction film.

j.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, akkurat. Og så? Det er jo akkurat det som er poenget!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de passer fint inn i et såpass elendig konsept som MGP. Det er jo umulig å ta programmet seriøst musikalsk uansett, så hvorfor ikke pøse på med masse humor og selvironi? Melodien er ihvertfall lett å huske og nynne med på, og det er vel gjerne ikke mer enn disse kvalitetene man er ute etter i en MGP låt.

Ser med gru frem til et show fullt av Østblokkdance og middelhavssvisker. Er det mulig å se på dette programmet uten å være bedugget?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Ser med gru frem til et show fullt av Østblokkdance og middelhavssvisker. Er det mulig å se på dette programmet uten å være bedugget?
    Da foreslår jeg at du finner på noe annet. Eller du se slik at du kan prate om hvor jævlig det var etterpå?...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, med en del øl innabords er det bra morro. Kjekt å drekka seg full og kommme med sarkastiske kommentarer til likesinnede. Jeg har ikke sett det på to år nå, men bør vel nesten se i år når norge vinner for tredje gang.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wig Wam består jo av folk som er erfarne innen bransjen. Trond Holter både spilte og skrev låter for Ole I'Dole og Dream Police. Medlemmene har vel vært aktiv i kjente band i 20 år nå.

De har muligens litt selvironi når det gjelder imaget, men musikken er jo klassisk, seriøs heavy på alle måter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som otto sa i går kveld: en mann på 1.90, tungt sminka og med en drueklase i trusa. :lol:

j.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •