Ting som skjer i huset, når man drar på skikkelig....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ting som skjer i huset, når man drar på skikkelig....

Heisan, alle audiofilavhengige... 8)

Jeg vil delta i flageborg og de andre sub-gærningene sin subwooferchallenge... det skal bli moro.. må først få meg en sånn duppeditt som flageborg nevner...

Men i mellomtiden lurte jeg på om vi kunne fortelle om fysiske ting som hender i huset ( og for den saks skyld i nabolaget.. ), når vi drar på skikkelig.. hehe..

Mr. Morel og jeg har ofte referert til denne "moroa", som "kost og feiebrettmetoden.." hehe..

F.eksempel.. så har jeg opplevd at vaser har komt flygende... bilder ramler ned... i matskapet - på kjøkkenet - der har jeg opplevd at havregryn og syltetøy låg i en fin blandingshaug en dag... jeg er like bekymra for hovedvinduet i stua, hver gang.... det ser ut for at det skal "poppe" ut.. når som helst.... furuplankene i golvet har løsna (skal kjøpe meg auralex-dempeplattformer ).. og ikke minst den mest fornøyelige av dem alle.. da jeg traff naboen, dagen etter Ringenes herre atter en konge special edition.. , fortalte han at han og kona trodde det var steinras.. så de hadde sprunget til vinduet for å se hvor raset gikk... :lol: ( det var i denne sekvensen at stuedøra mi spratt opp )

Dette er jo noen småmorsomme, barnslige ting.. men morro, når man tenker på dem i ettertid.... hehe... er det flere i forumet som har sånne morsomme erfaringer å fortelle....

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kanskje ut som småtteri i forhold til din historie, men jeg har investert i dempeføtter (sånne møbelknotter) i nedkant av alle bildene på veggen. Dette så jeg ikke skal høre den irriterende skramlingen når de vibrerer mot veggen mens jeg ser film. :lol:

Må bruke anledningen til å skryte av byggekvaliteten på min ASW800 sub også, det er bare utrolig lite vibrasjoner på utsiden av denne kassen. Mens andre klager over at det er umulig å ha noe som helst på subben mens de ser på film fordi det bare vibrerer rett av, så kan jeg fint bruke suben som bord mens jeg ser film, selvom det trøkker som bare fy
    --
    Thorbjørn

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo en peisbutikk i 1.etg i det bygget jeg jobber og det er de som pleier å få gjennom gå mest. Når vi spiller på demoanlegget i 3.etg har vi klart å flytte på ovner og sprekke peiser i peisbutikken. I det rommet vi brukte som demorom før så er det bare tapeten som holder sammen veggen noen steder. i det ene demorommet vårt nå har tapeten sprekt. så på en krigs film i sommer engang, da så jeg folk ute på gata som søkte dekning fordi de trodde det ble skutt i gata. Ellers så hadde vi jo med oss et rimelig stor anlegg på gatebil på våler i fjor og der ble vi kjefta på mange ganger. bilalarmer gikk i hytt og gevær, nrk måtte filme en musikk video på nytt fordi kameraene hadde rista så fælt når vi spilte (500m unna) og folk på andre sia av banen lurte på om vi kunne dempe så de hørte bilene. Ble også politianmelt av en nisse som bodde 4km unna der jeg sto å kobla opp en russe rigg.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk kjeft av huseieren en gang...
    Teller det?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen sub, men et par B&W 604 S3. Kjører jeg subtest (fallende frekvens kurve) får jeg trevirke til å skrike, bildene til å dirre, dørene lukker seg og paps sinna. :lol:

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også testa laaaave frekvenser på 604. Ei dør i andre enden av huset begynte å vibrere. Ellers har jeg hatt problem med et lysrør når jeg har dradd på, men dette forbedra seg når jeg fikk betong under HT.

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer i huset når man....

Det var det jeg tenkte... at det er mange som observerer/hører/ser ulike ting som hender.... hehe.. dette er kjempemoro.... håper flere forteller om sine opplevelser.... 8)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at dere synes at dette er moro. Selv synes jeg det meste av vibrasjoner i bilder, dører, vinduer etc. ofte bare er irriterende, siden slike vibrasjoner ofte har en egenlyd som forurenser lydbildet. Da er det etter min mening bare en av to ting å gjøre:
    * Dempe lydtrykket
    * Vibrasjonsdempe det som rister

For å ikke være helt OT: den vanligste effekten her hjemme hos meg er at vinglass som står nær hverandre begynner å klirre. Det er vel ikke akkurat uvanlig, men irriterende er det.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en takhelle fløy av taket mitt, tror det var bassen (håper det) men skal innrømme at vinden blåste noe innforjÆ den ettermiddagen :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    det er jo en peisbutikk i 1.etg i det bygget jeg jobber og det er de som pleier å få gjennom gå mest. Når vi spiller på demoanlegget i 3.etg har vi klart å flytte på ovner og sprekke peiser i peisbutikken. I det rommet vi brukte som demorom før så er det bare tapeten som holder sammen veggen noen steder. i det ene demorommet vårt nå har tapeten sprekt. så på en krigs film i sommer engang, da så jeg folk ute på gata som søkte dekning fordi de trodde det ble skutt i gata. Ellers så hadde vi jo med oss et rimelig stor anlegg på gatebil på våler i fjor og der ble vi kjefta på mange ganger. bilalarmer gikk i hytt og gevær, nrk måtte filme en musikk video på nytt fordi kameraene hadde rista så fælt når vi spilte (500m unna) og folk på andre sia av banen lurte på om vi kunne dempe så de hørte bilene. Ble også politianmelt av en nisse som bodde 4km unna der jeg sto å kobla opp en russe rigg.
    Haha, right...

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Haha, right...
    makan til tøft oplegg da :shock:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg teste min sub, i mitt daværende hus på Jessheim, falt det to bilder ned, og et glass som sto på et bord i motsatt ende av stua for der suben var, ristet ned av bordet og ble knust... Og det er en liten dobbel 12-tommer med 250 watts Zachary-forsterker.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Jeg har ingen sub, men et par B&W 604 S3. Kjører jeg subtest (fallende frekvens kurve) får jeg trevirke til å skrike, bildene til å dirre, dørene lukker seg og paps sinna. :lol:
    Med spikes under høyttalerene ble ting fort mye "bedre" !? :wink:
    Nå er det bare litt kliring i bilder på veggen dersom subtesten kjøres.
    Ting skal ikke falle ned fra vegger og dører skal ikke lukkes når jeg ser film eller hører på musikk, men det er fremdeles artig å vite at slike ting kan skje.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Haha, right...

så du tror meg ikke???? Hvorfor skulle jeg gidde å juge om dette? kom hit å spør de nede selv da. Skal nesten garantere deg at 10min med pa demoen og du får garantert hilse på de nedenunder.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye man skal høre før ørene detter av? :roll: :wink:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja ca.1000, og dette vet jeg med største sikkerhet.

Men det er hysj, hysj, da. :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    :lol: :lol: :lol: Utrolig bra!! LOL

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 er helt feil. Det riktige svaret er hundre tusen milliarder millioner. Det er Kåre Bananer som er verdensmester i grenen "Hvor mye skal man høre før ørene faller av". Det ble dessverre ikke en olympisk øvelse, og Kåre Bananer tok imot et profftilbud fra Italia, der de jo bruker lire, så man kan høre mye mer før ørene faller av.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    1000 er helt feil. Det riktige svaret er hundre tusen milliarder millioner. Det er Kåre Bananer som er verdensmester i grenen "Hvor mye skal man høre før ørene faller av". Det ble dessverre ikke en olympisk øvelse, og Kåre Bananer tok imot et profftilbud fra Italia, der de jo bruker lire, så man kan høre mye mer før ørene faller av.
    Ja, selvsagt. Det var jo det jeg mente.

Jeg bare glemte av å putte "100" foran "1000" og "milliarder milioner" etter. :wink: :roll: ...jeg mener, er det så fa´li da?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det morsomte som skjer her i huset er at alt i kjøkkenskapa klirrer no helt for jævlig, og wattmeter på kjøkkenet hopper i takt med bassen 8)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •