Ting som skjer i huset, når man drar på skikkelig.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jan A M:
    nei. men jeg er jo syk

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Jan A M:
    nei. men jeg er jo syk
    Det er de mennene også, i hodet sitt. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asbjørn
    Det der er jo bare leketøy :wink: Sjekk ut denne lille karen (se under "Sub horn building")

http://www.royaldevice.com/custom.htm

Må bare få lov til å trekke noen kanaler gjennom naboene i etasjene under først...
    for et sykt rom!!

min historie er: en gang åpnet en skapdør seg i etasjen over (rett over, på kjøkkenet) og et glass datt ut på gulvet og endte sine dager der...
    Har en Arizona Eagle S12 inntil brannmur... 250W amp

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm tydelig jeg må få meg noe som flytter litt mer luft
    skjer ikke så mye her. det eneste som har skjedd er at han i tredje kom og klaget en gang. og de i andre kom og ba meg skru ned tven en gang :!:

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Den syke gulvsubben kosta jo 10x så mye som de b52 subbene da!!! hver av de elemente de har i den gulv subben kosta 20k hver fikk jeg høre :shock:

Om du refererer til RoyalDevice-suben tror jeg du tar grundig feil. Det er såklart umulig å si 100% sikkert, men de elementene der ser ut som 1500-kroners billig-elementer. JBL 18" min koster rundt 5500-6000,- ny, og den ser uhorvelig mye mer påkostet ut en RoyalDevice-elementene.

Presset stålchassis og små magneter er ikke noe som pleier å koste flesk akkurat...

For å holde seg til tråden: Jeg kastet en fest (threw a party) her i huset for noen år siden, og så meg i den anledning nødt til å gå til anskaffelse av et duganes festanlegg. 2 stk Zeck (??) forsterkere på 2x700w ble leid inn, sammen med to topper med 15" coaxer (takk til Mike Moen på PA Companiet. Betalte 500 kr for hele stasen) En Zeck på toppene og en brokoblet på JBL`en. 01.30 kom naboen på hodet inn verandadøra (som stod oppe) og forlangte å snakke med han som bodde der. Mannen var sint som et lemen, og forlangte at vi skrudde ned volumet, ellers skulle han snakke med min far (!). Fortalte hele bruduljen til min far dagen etter, og han lo så tårene skvatt :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Hvis alle bruker radioshack kommer ingen til å slå Flageborg. Den går bare til 126 db, og da er det vel litt søkt å fortsette konkuransen, eller hva?
    Først må noen klare å nærme seg da

Så kan vi legge nye planer dengang da.....

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Den syke gulvsubben kosta jo 10x så mye som de b52 subbene da!!! hver av de elemente de har i den gulv subben kosta 20k hver fikk jeg høre :shock:

Om du refererer til RoyalDevice-suben tror jeg du tar grundig feil. Det er såklart umulig å si 100% sikkert, men de elementene der ser ut som 1500-kroners billig-elementer. JBL 18" min koster rundt 5500-6000,- ny, og den ser uhorvelig mye mer påkostet ut en RoyalDevice-elementene.

Presset stålchassis og små magneter er ikke noe som pleier å koste flesk akkurat...

For å holde seg til tråden: Jeg kastet en fest (threw a party) her i huset for noen år siden, og så meg i den anledning nødt til å gå til anskaffelse av et duganes festanlegg. 2 stk Zeck (??) forsterkere på 2x700w ble leid inn, sammen med to topper med 15" coaxer (takk til Mike Moen på PA Companiet. Betalte 500 kr for hele stasen) En Zeck på toppene og en brokoblet på JBL`en. 01.30 kom naboen på hodet inn verandadøra (som stod oppe) og forlangte å snakke med han som bodde der. Mannen var sint som et lemen, og forlangte at vi skrudde ned volumet, ellers skulle han snakke med min far (!). Fortalte hele bruduljen til min far dagen etter, og han lo så tårene skvatt :lol:
    Kan godt hende d var feil,d var barenoe jeg hørte men syk er den!

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, syk er den uansett hvor mye elementene koster!

Det er nesten så man begynner å legge planer til man skal bygge hus :twisted:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt sånne ektreme bass horn som er vist her?
    http://www.royaldevice.com/custom.htm

Har aldri hørt noen sånne systemer selv, men innbiller meg at det ikke er helt uproblematisk å ha såpass lange horn kanaler, løpetidsmessig i forhold til de andre frekvensene, og at den lavfrekvente "direktelyden" fra elementene og trykk kammeret vil gå gjennom gulvet, og treffer lytteren litt før trykkbølgene fra hornet gjør det, noe som muligens vil få litt neggativ effekt for timing og renheten i bassen.

Vil forøvrig tro det er fullt mulig å oppnå lydtrykk opp mot dødelige nivåer på et sånnt system, om å gjøre å ikke ha en prosessor styrt forforsterker som ved feil i styresystemet vrir opp volumet til maks :shock: :wink:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke vibrasjoner i gulvet er så stort problem. husker ikke hvor mye betong lokket de la over subbene veide, men det var en del!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flagerborg hvordan var kinoen til andreas????

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var morsomt å sitte med radioshacken idag. Lærte masse, så en sånn må jeg ha. Ting ble ikke helt perfekt for jeg måtte jo bytte til en Carver Xi2600 istede for den kusa som røyk her forige dagen. heldig vis hadde subene overlevd. Har litt problemer med at signalet inn peaker mye før ampen gir seg og det kommer pga spenninga på signalet. Kjørte 125db på darla scenen, men de dypeste ble litt for lave for hornsubene (men annet hadde jeg ikke regna med) de rundt 30 var ca 2-4db høyere. Men har enda mer å få på, må bare få ned spenninga litt så ampen slipper å klippe sånn. Fant to mega dipper også, som jeg må få gjort no med.

Takk takk til Flageborg for et hyggelig besøk og fine test cder. Håper du rakk å komme deg til ski på 10 min :wink:

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ringeklokken i gangen datt ned og div lister i taket i stua har løsnet

div bilder detter ned etter en god film

en del dvd filmer rister ut av hylla og alarmen til huseiger som bor oppe gjik i gang under en film

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ting som skjer.....

fy flate.... alle disse episodene var det svært kjekt å lese... 8)

Vi er jammen meg en gjeng "galninger"... her inne... men så har vi da en svært sunn interesse!!!!

Sist helg, da jeg hadde noen lærerkolleger på besøk, fant vi ut at: "man er ikke skikkelig voksen før man innrømmer at man er litt barnslig... "

Ikke sant....

Gleder meg til å lese flere "happenings".....

8)

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, i går måtter jeg kjøre demo for to politi folk som var innom. morsomme var at de hadde veldig lyst på sånt anlegg så de kunne spille så høyt hjemme. Svarte at jeg ikke spurte om db grenser og slikt gjalt for politiet også :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •