.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74

Tråd: ....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hva?

Man skriver da bokmål (eller nynorsk), og ikke dialekt.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Selvfølgelig er du i et "stadie" :wink: De aller fleste på din alder går igjennom det. En tid hvor man skal protestere mot det etablerte, og ytre sin kritikk mot hvordan den eldre generasjonen oppfører seg, og i tillegg fortelle den nevnte generasjonen hvordan dere egentlig har det, men helst på en måte som provoserer litt. På den måten kan dere ytre deres meninger og få tilbakemeldinger som forteller dere at dere ikke helt blir forstått slik at dere slipper å føle dere som en del av den kjedelige og veletablerte verden som deres foreldre tilhører.
    Ironien ligger i at dere vil vokse opp til å ta del i nettopp denne kjedelige og veletablerte verdenen, og bli like "A4" og treige som de voksne (som dere klager på) er idag, slik at generasjonen som vokser opp etter dere, vil klage på... ja nettopp; Dere :wink:

Så du ser, det er et "stadie". Det blir på en måte som puberteten; alle må igjennom den :wink:
    Hørt om den gylne middelvei?
    Det er ikke mange undommer som klager så mye som mister jørgen her, og heldigvis er de fleste voksne ikke like firkantede og kjedelige som deg.

Dessuten er det mye galt med den offentelige skolen.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Det er ikke mange undommer som klager så mye som mister jørgen her (...)
    Det vet jeg da. Ungdommer er stort sett like snille, smarte, gale å teite som resten av verden.

] (...) og heldigvis er de fleste voksne ikke like firkantede og kjedelige som deg.
    Takk for den :wink: Jeg føler ikke at jeg er hverken spesielt voksen eller kjedelig, men jeg tar vel feil da.

]Dessuten er det mye galt med den offentelige skolen.
    Det er jeg fullt klar over, og er det to ting som virkelig gjør at jeg skjemmes over å være norsk idag, så er det skolene og eldrehjemmene

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi begge enige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke du gjør mye galt jeg. Selv om jeg ikke er enig i ting du sier, er det jo lov å ha forskjellige meninger.

Syt, klag og provoser på nettsidene du! Hvem vet, når du blir voksen blir det kanskje en liten OJ av deg.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Hva om dere brukte halvparten av den "opprørsenergien" deres til å gjøre litt lekser istedet? Og kanskje kuttet ut å drive dank ute på gata hele kvelden? Og når dere først er på skolen, hva med å følge med litt i undervisningen, istedet for å sitte halvveis sovende over pulten å tenke på hvilken mobiltelefon dere burde ha, hvilke klær dere bare ha og hvordan dere kan gjøre drømmedama/drømmetypen oppmerksom på dere?
    Fantastisk bra!

Btw Jørgen, dette er ingen kritikk til deg, men til en generasjon

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå. Her var unge sinn i fritt utbrudd ja. Jeg synes kanskje du burde opplyse om at siden ikke innholder "morsomme" påfunn, men mer dårlig begrunnede og håpløse personangrep med mye banning. Det jeg orket å lese av tekster var dessuten trøstesløst dårlig formulert, og enormt uengasjerende for meg som leser.

Jeg foreslår at du neste gang setter deg ned tenker over hvilke poeng du vil få frem i teksten, hvordan du best mulig kan få disse frem på en overbevisende måte, og samtidig gjøre dette spennende for andre en deg selv å lese, før du skriver. Om du ikke tror det du har tenkt å skrive kan ha noen nytte for andre, skal du drite langt i å publisere det på en nettside..

Les korrektur, og skriv om teksten flere ganger før den legges på nett. Skjær vekk det som blir overflødig og stram teksten opp etter beste evne. Folk har ikke ubegrenset med tid, internett er fullt av dårlig formulerte tekster (som denne jeg skriver nå) og det du sier bør derfor være eksepsjonelt bra for at folk skal gidde å lese det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor er det jeg gjør noe feil? Jeg tar tak i det jeg ikke liker, og seier hva jeg mener om det.
    Og det at du ikke liker kirkeklokker gir deg rett til å hevde at kirken har et ondt budskap? Jeg er overhodet ikke kristen, men tår påstå at en viss respekt ovenfor kirken og det kristne budskap bør utøves. Det du øser ut av deg er ikke noe annet enn total skivebom.

Og hva betyr "urrelevant"

Dette er en av de mest idiotiske nettsidene jeg noen gang har sett.
    Jeg vil anbefale deg å avstå fra å oppfordre folk til å besøke den.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t-vs
    Og hvor er det jeg gjør noe feil? Jeg tar tak i det jeg ikke liker, og seier hva jeg mener om det.
    Og det at du ikke liker kirkeklokker gir deg rett til å hevde at kirken har et ondt budskap? Jeg er overhodet ikke kristen, men tår påstå at en viss respekt ovenfor kirken og det kristne budskap bør utøves. Det du øser ut av deg er ikke noe annet enn total skivebom.
    At man synes synd på seg selv fordi man ikke får sove midt på dagen på en søndag tyder vel ikke på at man akkurat har verdens største problemer. Man blir fristet til å komme med slående argumentasjoner som "Hold kjeft og tenk på barna i afrika" og lignende.. :roll: :?
    --
    Thorbjørn

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    Jeg vil anbefale deg til å lese min artikkel om En time på ungdomsskolen: http://www.fatalt.org/?id=fatalt002
    Etter å ha lest den artikkelen som ble anbefalt, ble jeg mer eller mindre kvalm og uvel. ops:
    Går du ofte og tenker på denne måten inne i hodet ditt også, jorgen_veisdal89?

Ser du virkelig på dine medmennesker og klasse kamerater på en så vulgær og fintelige måte?

Greit å ha meninger om alt og alle rundt seg og få utløp for frustrasjonene sine, synes forøvrig det ikke gjorde seg så bra på trykk, eller var noen anbefalt lesing.

Innlegget/artikkelen ga en forklaring helt klart at noe var galt, men jeg er ikke så sikker på at vi vil komme til helt den samme konklusjonen. :wink:

Hva kan man foreksempel si om han som satt og skrev og kommenterte alle rundt seg gjennom timen, hva lærte og fikk han med seg av undrevisningen (hvis det var noe undrevisning da) i den skoletimen?

Må si at jeg ellers stusser på den store motstanden det har blitt mot de evalueringsprøvene som nylig ble gjennomført i skolen. Har ikke helt satt meg inn i problemstillingen rundt dette, men vil tro at det å finne ut hvordan det ligger an med kunnskapsnivået i skolen, også vil være til hjelp for å finne ut av hvor man kan sette inn resursene og hva man kan gjøre for å forbedre skolesystemet og undervisningen.

Er kunnskap ikke viktig lenger i skolen? :?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Er egentlig morsomt hvor lett jeg lar meg provoserende av ungdom som handler lite gjennomtenkt. Jeg har vel blitt en sur gammel gubbe til slutt jeg også.

"Alt var så mye bedre når jeg var ung. Unge nå tildags eier jo ikke respekt for noenting".

Men når sant skal sies synes jeg dagens ungdom er langt mer egoistiske og objektfikserte enn når jeg var ung. Livet er et realityshow, der det er om å gjøre å vinne samme hva man gjør mot motstanderne.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvorfor du bruker en overvekt av ord som bæsj, fis, endetarm og homo? Det kan selvfølgelig være for å understreke, eller forsterke en mening, men siden sektorvalget er så snevert tror jeg det ligger noe dypere under.
    Ett eller annet gikk galt under den anale fasen i oppveksten din, kanskje var det pottetreningen, du utviklet en gryende angst for en dominant morsskikkelse, som senere slo ut som sosial paranoia for det motsatte kjønn.
    Derfor trer underbevisstheten din nå frem, gjennom anekdotene dine, og forteller deg at du føler deg tiltrukket av gutter. Ikke sterke autoritetspersoner, men gutter du beskriver gjennom penissymboler som f eks brødhode.

Jeg tror du har litt å jobbe med.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det mange skrivefeil.

Eg har fått teaterstemme! Eg orkar ikkje meir!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke noe verre å være barn nå enn det var før?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra språk til å være topp-elev :roll: Hvorfor repetere det så mange ganger når du ikke klarer å skrive feilfritt i noen av innleggene dine... My ass!

Elendig side forresten.

Edit: Ta ansvar for deres egne liv, og slutt å syt. Det er alikevel ingen som synes synd på dere. Hvem vil du skal sy puter under armene dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....