HEAVY METAL MIMRE-TRÅD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HEAVY METAL MIMRE-TRÅD

Kan jo først ramse opp noen gamle favoritter.

Living Death (kanskje mer trash enn heavy)
    Dio
    W.A.S.P
    Helloween
    Megadeth
    Accept

og mange flere

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Living Death? Vet ikke om jeg har hørt det en gang jeg.

Uansett, heavy fra åttitallet er bare stort! De som sier at det bare ble laget dårlig musikk på åttitallet sliter litt med å begrunne dette.

Det meste som er bra innen heavy metal ble jo laget i dette tiåret før grungen ødela alt.

Kommer jo ikke unna de store live-klassikerne, og disse det bør gå an å finne på DVD også, som Iron Maidens Live after death og Judas Priests Priest Live (denne skiva blir jeg aldri lei...).

I tillegg må man jo også nevne Queensryche med Operation Mindcrime, King Diamonds Abigail, Kiss' Creatures of the Night, Metallicas Ride the Lightning + Master of puppets...

Her er det jammen nok av klassikere å ta av! Er av den oppfatningen at 80-tallet faktisk ga oss noe av den beste musikken når jeg tenker etter.

I love it loud!

:twisted:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TNT
    Twisted Sister

Van Halen(David lee roth)
    Iron Maiden
    Ozzy var også bra på 80-tallet
    Bra musikk ja
    noen som har prøvd gta vice city til ps2?bare bra 80s musikk 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ozzy ja... hvordan kunne jeg glemme Ozzy?

Bark at the moon... Oouuuhhh!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bra 8)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HEAVY METAL MIMRE-TRÅD

Mulig jeg var sær, men her er mine favoritter:
    • AC/DC (Back in Black var den første KASSETTEN :shock: jeg hadde, hadde ikke platespiller... Etter det har jeg aldri gått lei, selv om de har en tendens til å gjenta seg selv :wink
    • Dio (Selv om "Holy Diver" albumet er klassisk, er låta "Egypt (The Chains Are On)" fra "The Last in Line" noe av det tyngste jeg vet...)
    • Deep Purple (var på konserten på Valle Hovin med Status Quo som oppvarming, kan det ha vært i -88? 8) )
    • Rainbow
    • Iron Maiden (Når jeg ville ha noe mer mot det trashy kanten)
    • Led Zeppelins Starway to Heaven er kanskje den ultimate klassiker og heavy-metallens svar på Ravels Bolero (klassisk musikk, for den som måtte lure...)
    • Van Halen (har danset meg svett til "Jump" 100-vis av ganger. Ellers er låta "Hot for Teacher" fra samme album (1984) stor humor)

Jeg kunne fortsette, men tror jeg lar det bli med det. Likevel vil jeg nevne at jeg ble oppmersom på bandet Marillion ved at noen innbarkede heavy-fans hadde navnet på ryggen på dongerijakka. Marillion (med Fish) er definitivt et favorittband fra den samme tiden, selv om det er for melodiøst til å defineres som heavy...

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Uansett, heavy fra åttitallet er bare stort! De som sier at det bare ble laget dårlig musikk på åttitallet sliter litt med å begrunne dette.
    Nei heldigvis ble det laget noe bra musikk i den perioden

Har ikke begynt å like noe særlig heavy før de siste 5 årene, før det så var ikke musikken noe bra da var den bare for å 'tøffe seg' eller imponere over at man hørte på sånn musikk.

Nå kan jeg sette på en heavy låt og like musikken. Men har ikke hørt så alt for mye på de gamle 'slagerne'. Eneste må være Iron Maiden, som sambo digga som en helt før

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    Har ikke begynt å like noe særlig heavy før de siste 5 årene, før det så var ikke musikken noe bra da var den bare for å 'tøffe seg' eller imponere over at man hørte på sånn musikk
    Tilhørighet var nok en viktig del av å digge heavy metal i ungdomsårene, MEN jeg gjorde nesten alltid lekser til heavy metal på full guffe (på en mono kassettradio). Det gjorde at jeg konsentrerte meg bedre. Til og med som student brukte jeg ganske rå rockemusikk til studiene. Så det var definitivt ikke bare overfor andre jeg digget denne musikken.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 80-tallet var utvilsomt heavy metal`ens 10-år 8) . For min del begynte det med Iron Maiden og judas priest, og deretter AC/DC, Black Sabbath(med RJ Dio), Metallica.

Et av de beste HM albumene fra denne perioden er Heaven and hell fra Black Sabbath. Neon knights, die young og tittellåten er perlene fra dette albumet.

Blir nok ikke lei denne musikken med det første, og da jeg hadde mesteparten av musikken på LP, har jeg begynt å erstatte disse med cd`er.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Sabbath - Paranoid er bra synes jeg

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    Har ikke begynt å like noe særlig heavy før de siste 5 årene, før det så var ikke musikken noe bra da var den bare for å 'tøffe seg' eller imponere over at man hørte på sånn musikk
    Tilhørighet var nok en viktig del av å digge heavy metal i ungdomsårene, MEN jeg gjorde nesten alltid lekser til heavy metal på full guffe (på en mono kassettradio). Det gjorde at jeg konsentrerte meg bedre. Til og med som student brukte jeg ganske rå rockemusikk til studiene. Så det var definitivt ikke bare overfor andre jeg digget denne musikken.
    Vet ikke om du kanskje misforstod den, men bare for å klarne opp litt. Var egentlig meg selv jeg snakket om. Misforstod du den ikke så var det jeg som gjorde det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel litt feil å kalle Living Death for favoritt, men jeg hørte da litt på dem. Veldig bråkete musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe:

Kan stemme at det var i 88... 88 var forøvrig det store konsertåret for min del, og det var sinnsykt mange bra konserter det året.

Husker både Metallica+Queensryche, Def Leppard+Bonfire, Judas Priest+Michael Schenker Group, Iron Maiden, AC/DC+Dokken, Anthrax og en del til...

Men mitt høydepunkt det året var Monsters of Rock på Castle Donington med Iron Maiden, Kiss, David Lee Roth, Megadeth, Guns'n'Roses og Helloween... det var festival det! 107'000 mennesker og bare bra band!

Peace sells!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra på 80'tallet ja... For min del begynnte det med Accept...deretter fulgte jeg bare på de ene etter de andre... Jeg liker vel nesten alle som er nevnt her..

Mvh

AK

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe hva med whitesnake.hehe jeg har van halen(david lee roth) JUMP på film.the 80s lol.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80 tallet... Grøss... Bortsett fra AC/DC sin Back in Black da.. De andre platene de ga ut etterpå går fort i glemmeboken hvis du ikke er die-hard fan. Men AC/DC i sin tidligere kariere med Bon Scott på vokal, FY FAEN DET ER FETT!!!! Blodthight komp med verdens beste rockevokal pluss en hyperaktiv men samtidig finurlig Angus Young på soloplanke.. Jepp, digger gammal AC/DC..

Ellers synes jeg det var temmelig mye lik heavy på den tiden. Balleknusvokal med ridder/gallopp gitar pluss MYE kvalme trommesounds og gremme "jeg spiller fortere en deg" gitarsoloer.. For ikke å snakke om sminken og de enorme hårfrisyrene. Æsj. :?

Men for all del, det var noen få som hadde orginale ting å komme med innen sjangeren..

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Krokus, og Helix. Kanskje ikke like store, men vert å nemne.
    Har oxo sansen for Warlock. Ellers så klart de fleste av de nemte ovenfor!

Dio (Selv om "Holy Diver" albumet er klassisk, er låta "Egypt (The Chains Are On)" fra "The Last in Line" noe av det tyngste jeg vet...)
    Doro(voc i Warlock) har en versjon av denne "tyngste"(Egypt) som jeg mener er vert en lytt!

Headbanger!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •