Foreningen "Audiofile Mot SVSeiende sære tullinger" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig det. Everything is big in the US. Even the (SVS) propaganda.
    US?
    SVS er italiensk og har seks forgassere!

For noen merkelige tråder som har begynt å dukke opp den siste tiden... :?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..................................
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ..................................
    mm

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Fra "Audiofile mot SVS" til "Sære tullinger mot SVS".

Er alle audiofile sære tullinger :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å være anti SVS er enda teitere en å tilbe dem.
    Det spiller jo ikke direkte dårlig på film, men gleden som ligger i brystkassen er noe jeg ikke gir slipp på.

Jeg er forøvrig med på at alle som eier SVS holder kjeft i DIY kategorien, eller iallefall prøver å ikke tro de er mestrer i DIY fordi de har "avstemt" sin egen SVS. Ikke det at dere ikke har forutsetning for å mestre det, er ikke det jeg mener. Har bare Dag sin teori om at "bare kassen er stor nok, blir det bra bass!" sterkt i minne.

Hva er det egentelig som gjør at SVSfolk er så arrogante, og fulle av propaganda? Og hva er grunnen til at de SPAMMER alle som spør etter tips om DIY sub?

Si meg, er det noen som eier eks. Velodyne som er så rappe i kjeften som SVS folkene? er det noen andre "subgrupper" som er så kjappe i kjeften? For eksempel vi DIYere. Hvis jeg skulle svart "bygg din egen sub, du, ikke kjøp de dere rumle kassene der." vær gang noen spurte etter hvor man bestiller SVS.

...eller hvis noen skulle finne på og svare "midgard audio" til alle som spør etter forsterkere eller høyttalere? Tenk hvor negativt det hadde vært for Jørn og co! Vi hadde jo blitt like pissleie av midgard som vi (jeg) er av SVS.

En annen ting jeg lurer på, er om noen av dere har en hemmelig avtale med SVS. For makan til salgpropaganda...

Konklusjon: De som ikke ønsker mer negativ blest om SVS, bør roe ned antallet ganger de messer dem til alt og alle som kan messes til. Som jørn sier om diverse forum folk (ikke SVS faktisk) "De bare skryter dem opp i skyene, fordi de vet de har gjort et dårlig kjøp." Nå har jeg vanskelig for å tro det om SVS kjøpere, og vet persolig at det slett ikke er et dårlig kjøp. Men kanskje de er redde for å "bli slått" av en sub som ikke ser j***** ut, og spiller bedre, til mindre penger.

Jeg vet også at å betale 14K for et par 1000Wattere som spiller noe inni H***** bra, også er et bra kjøp. MEN jeg får aldri klager for at jeg nevner det ofte! Det får ingen andre heller.

Denne tråden er litt teit, fordi den er direkte negativ mot en ganske grei subwoofer produsent, som produserer det mainstream vil ha.

Den burde heller omtalt SVSeiere.

Det finnes også SVSeiere som er fornøyd, men ikke messer til alle og alt.

Tror kanskje jeg har sagt det samme to, tre ganger. Får håpe det er nok.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eskimo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha tilbake rektangel-formede hjul på biler. Finnes det en forening jeg kan melde meg inn i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rektangelformede hjul på biler går ikke an...

Da hadde jo hele bilparken blitt bestående av sure illeluktendes diesel-traktorer, da det bare er disse som produserer nok dreimoment til å klare å dra hjulene rundt..

Men hexagon-formede hjul er en tanke.. Bikuber består jo bare av hexagoner (heter det det), og noe lurt må jo biene også ha i bakhånd..

Men tilbake til SVS... har liten tro på at jeg noen gang kommer til å bli medlem av SVS-menigheten. Men så er jeg kanskje heller ikke 'die hard' entusiast, bare en helt vanlig en...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem sier at hjulene må være runde eller firkantet? drit i hjulene, vil heller ha sånne biler som i fifth element og starwars!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan låne min garasje :lol:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OO når jeg så de trekantete hjulene kom jeg til å tenke på sånne beltehjul man kan få kjøpt, sånne som i taxi3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Å være anti SVS er enda teitere en å tilbe dem.
    Det spiller jo ikke direkte dårlig på film, men gleden som ligger i brystkassen er noe jeg ikke gir slipp på.

Jeg er forøvrig med på at alle som eier SVS holder kjeft i DIY kategorien, eller iallefall prøver å ikke tro de er mestrer i DIY fordi de har "avstemt" sin egen SVS. Ikke det at dere ikke har forutsetning for å mestre det, er ikke det jeg mener. Har bare Dag sin teori om at "bare kassen er stor nok, blir det bra bass!" sterkt i minne.

Hva er det egentelig som gjør at SVSfolk er så arrogante, og fulle av propaganda? Og hva er grunnen til at de SPAMMER alle som spør etter tips om DIY sub?

Si meg, er det noen som eier eks. Velodyne som er så rappe i kjeften som SVS folkene? er det noen andre "subgrupper" som er så kjappe i kjeften? For eksempel vi DIYere. Hvis jeg skulle svart "bygg din egen sub, du, ikke kjøp de dere rumle kassene der." vær gang noen spurte etter hvor man bestiller SVS.

...eller hvis noen skulle finne på og svare "midgard audio" til alle som spør etter forsterkere eller høyttalere? Tenk hvor negativt det hadde vært for Jørn og co! Vi hadde jo blitt like pissleie av midgard som vi (jeg) er av SVS.

En annen ting jeg lurer på, er om noen av dere har en hemmelig avtale med SVS. For makan til salgpropaganda...

Konklusjon: De som ikke ønsker mer negativ blest om SVS, bør roe ned antallet ganger de messer dem til alt og alle som kan messes til. Som jørn sier om diverse forum folk (ikke SVS faktisk) "De bare skryter dem opp i skyene, fordi de vet de har gjort et dårlig kjøp." Nå har jeg vanskelig for å tro det om SVS kjøpere, og vet persolig at det slett ikke er et dårlig kjøp. Men kanskje de er redde for å "bli slått" av en sub som ikke ser j***** ut, og spiller bedre, til mindre penger.

Jeg vet også at å betale 14K for et par 1000Wattere som spiller noe inni H***** bra, også er et bra kjøp. MEN jeg får aldri klager for at jeg nevner det ofte! Det får ingen andre heller.

Denne tråden er litt teit, fordi den er direkte negativ mot en ganske grei subwoofer produsent, som produserer det mainstream vil ha.

Den burde heller omtalt SVSeiere.

Det finnes også SVSeiere som er fornøyd, men ikke messer til alle og alt.

Tror kanskje jeg har sagt det samme to, tre ganger. Får håpe det er nok.
    Langt innlegg, litt bra og litt misvisende, må nok svare på det som er personlig angrep og feilsitat.

Liker hifi sleiver ivei og sier følgende :Har bare Dag sin teori om at "bare kassen er stor nok, blir det bra bass!" sterkt i minne.

Vel vel, det jeg sier er at det å ha større kasse gjør det lettere å lage en høyttaler med bra bass, ikke at den skal være så stor som mulig, men heller for stor enn for liten mht å produsere bass. Tror vel egentlig ikke du er uenig i det Likerhifi??? Det "friske" minnet ditt er ikke akkurat så nøyaktig.....

Og hvis hjemmebygg er bedre enn SVS subber Likerhifi, så må du jo ABSOLUTT anbefale folk å bygge istedenfor å kjøpe SVS eller andre ting.
    Vi er på forumet for å dele informasjon så alle kan få seg bedre lyd.
    Jeg har invitert deg hjem på demo og du kom, men kan ikke akkurat si du har bedt meg på demo på noe fetere, ingen invitasjon, ingenting....

Hvis jeg som fornøyd SVS eier hadde holdt kjeft i høst, så hadde dette rabalderet ALDRI kommet igang.
    Og hvis du ikke ser at det har skapt masse glede for dem som har kjøpt SVS i ettertid da er du BLIND.

Synd å se at du vurderer entusiasme og deling av gode opplevelser som noe negativt, greit nok at trådene her kan hardne til noen ganger men det går alle veier.

Kan gjerne holde kjeft i DIY kategorien, det går nok fint hvis det er irriterende at det blir stilt spørsmålstegn.

Hvis du tror SVS eiere er redd for at det skal dukke opp noe bedre, så har ikke skjønt noenting, det er jo akkurat det vi ønsker oss, for da kjøper vi oss det isteden! HJELP!!!!

Og vi driter jo fullstendig i om noen ikke liker å høre gnålet vårt om hvor bra SVS er, vi har 0 fortjeneste utenom at vi liker at andre mennesker blir superfornøyd. Men det er heldigvis nok av positive livsglade mennesker i forumet som klarer å bruke sine antenner og trekke konklusjoner i retning av at SVS vil gi dem masse kule opplevelser.

De som blir sure, bittre og innadvendte kan jo la være.

Grip dagen folkens, du er tidsnok død :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg har invitert deg hjem på demo og du kom, men kan ikke akkurat si du har bedt meg på demo på noe fetere, ingen invitasjon, ingenting....
    Hva tror du han hadde hatt hjemme om han hadde brukt like mye penger på lyd som du har gjort de siste 10 årene da?

LikerHiFi: Vi prøve å holde alt som minner om peronangrep på et mer fysisk nivå. Du kan heller ta med deg det flotte MDF-baltreet (Ekte DIY ) du spikket når du var hos meg og besøke Dag hvis du har noe usagt med ham 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn føler jeg at det kan være noe dålig stemning her akkurat nå..

Selv om jeg tror at tråden ble åpnet i humoristisk hensikt.

Vi bør alle kunne oppføre oss som voksne og legge ned personangrepene..

"Just my two cents"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Av en eller annen grunn føler jeg at det kan være noe dålig stemning her akkurat nå..

Selv om jeg tror at tråden ble åpnet i humoristisk hensikt.

Vi bør alle kunne oppføre oss som voksne og legge ned personangrepene..

"Just my two cents"
    Hør hør! Personangrep o.l fører ingensteds hen, i alle fall ikke på webben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det med personangrep, skvatt litt da navnet mitt ble dratt frem og brukt på den måten, måtte bare svare. Håper at jeg holdt meg innenfor normen for god skikk og bruk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Enig i det med personangrep, skvatt litt da navnet mitt ble dratt frem og brukt på den måten, måtte bare svare. Håper at jeg holdt meg innenfor normen for god skikk og bruk.
    Saken er den Dag, at du har stillt deg laglig til for hugg! Men jeg tror de fleste som ble revet med av din entusiasme, og har kjøpt svs, ikke angrer. Jeg setter i alle fall stor pris på det, både din gjestfrihet og den hjelp du har gitt meg gjennom bestillingsprosessen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av erfaring vil jeg vel si at man står ekstra laglig til for hugg når man forsøker å forsvare seg mot "angrep". Jeg føler at det for tiden går litt prestisje i å kunne mest om bass for tiden. Kanskje det er på høy tid å legge denne til side uten at noen behøver å ta det som en personlig hentydning, men derimot rett og slett en liten brannslokning i frekvensene under 50Hz. Denne tråden var vel et lite forsøk på å rote litt i det frekvensområdet og få slokket de siste glørne før det blusser opp igjen. Gjerne på en litt uhøytidlig måte også.

Dette er herved stridsøksfri sone. (Men uhøytidlig fleip hører hjemme her )

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •