Lyd & Bilde vs Fidelity

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd & Bilde vs Fidelity

Innlegget er ment for å få høre andres meninger om et ømt tema i bransjen.. Kun det!! :!:
    Har lest de siste bladene fra begge- og det virker for meg som om begge "markedsfører" sine egne annonsører. Annonsene i bladet er ofte testet og det med god omtale.. Er det tilfeldig eller?

Jeg har selvsagt forstått at man bør høre på produktene selv, men siden jeg ikke bor så sentralt til- så må jeg faktisk stole på tester/omtaler etc.
    Kan man det?

Diskusjonen var også på nettsidene til Audio for noen år siden. En heftig sådan..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare svare ut i fra bladet jeg jobber for. Der opplever jeg ofte at importørene ønsker annonser i bladet, når deres produkt testes. Spesielt hvis de forstår at vi er entusiastiske til produktet. Vi skribenter har heldigvis ingen ting med annonseavdelingen å gjøre, så vi henviser bare videre. Jeg kjenner ikke de som jobber i annonseavdelingen en gang.

Det er ingen forklaring, men det gjør det kanskje lettere å forstå hvorfor det ser ut som om annonser og tester ofte går hånd i hånd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser ikke Fidelity, men blar gjennom Lyd og bilde av og til. Det som plager meg der er at nesten alle produktene får god omtale.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja huff, det er ikke noe serlig med alle disse bra produktene. Vi får håpe det kommmer flere dårlige produkter fra nå av... :roll:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske å ha sett et produkt som har fått dårlig omtale. Greit nok, midt på treet, ja, men ikke direkte dårlig. Det sier vel mer om poengberegningen/testerne enn produktene som blir testet....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg kan ikke huske å ha sett et produkt som har fått dårlig omtale. Greit nok, midt på treet, ja, men ikke direkte dårlig. Det sier vel mer om poengberegningen/testerne enn produktene som blir testet....?
    Men nå er det vel ganske få produkter som er så dårlige att de kommer under "midt på treet" da, eller hva?

Prøver ikke å forsvare noen her, prøver bare å vinkle det litt anerledes. :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som hadde giddet å bruke tiden deres på å teste dårlig utstyr? Dårlig utstyr får skjelden noen omtale i det hele tatt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke lese om Sany eller Parasonic, så jeg skjønner at man ikke gidder å teste slik.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gorm sier er det vel ikke vits å konsentrere seg om dårlige produkter. Det er bedre at bladene viser oss hva som er bra på markedet.

Kanskje de skulle hatt en "svarteliste" bakerst i bladet?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bladene går skriver jo også at de ikke trykker "dårlige produkter" på testsidene fordi det er bortkastet tid både for bladprodusjon og oss lesere.

Ellers må jeg si meg litt enig med HiFil. At en forhandler eller et merke ønsker å annonsere i samme utgave som et av deres produkter blir testet er jo en genistrek.
    Man får nesten dobbel effekt, og enhver forhandler som vil benytte seg av en slik mulighet må jo være noe genial.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg trå forsiktig her, men det er vel muligens en og annen "Produktlanseringstur" på journalister i diverse blader? Ikke en påstand, men et spørsmål.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså annonsering og omtale går hånd i hånd. Det må være slik. Fordi... et testet produkt som kommer ut godt i et fagblad (eller blad myntet på en spesiell målgruppe) er gull verdt i markedsføringsperspektiv. Derfor vil de markedføre seg ovenfor målgruppen.. Hvor finner man den...I sex&rør? Allers? Hjemmet? Mag? Neppe... Man må nettopp til blader som gjennomfører slike tester da treffer man samtidig de som leser slike blader.
    Om reportasjene/testene er objektive er vel heller lite sannsynlig. De reflekterer selvfølgelig testernes synspunkter. Det er vanskelig (om ikke umulig) å være helt objektiv.

Så lenge man er klar over dette så trenger man ikke å bekymre seg. Les det, vær litt kritisk (send din mening) eller godta det som det er. Ellers får man lese noe annet.

Jeg tviler på at man klarer å finne en løsning som ikke går på bekostning av lønnsomhet for bladene. (Hvis f. eks. man skulle ha en klausul hvor man nektet importører/produsenter å annonsere for et produkt som har fått gode resultater i tester)

Mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er fantastisk imponert over at skuffen på CDspilleren går ut og inn helt av seg selv, og at man kan sitte på flere meters avstand og trykke på en boks for å styre spilleren, og at man i tillegg ikke har ledning til denne boksen, og man i tillegg kan få lyd ut av dette her! De får automatisk jobb i Lyd og Bilde.

Har noen her, etter å ha lest en test i Lyd og Bilde, opplevd å få et inntrykk av selve produktet? Er det noen her som har opplevd å få inntrykk av hvordan produktet låter?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en liten innput. vi som skribenter vet ikke hvem som velger å annonsere i hvilket nummer. annonsøren vet ikke hvilken omtale/karakter produktet får, men de vet at det kommer en omtale i et gitt nummer, og de velger gjerne å annonsere i samme nummer eller påfølgende nummer. vi lar aldri annonsører/importører få lese en test/omtale før den blir trykt. summasumarum vi (i mitt tilfelle DVD&hjemmekino( kan ikke svare for de andre)) skriver det vi mener om et produkt uavhengig av annonsering. Det sagt, så har også jeg hørt at det var litt mer texas i bladene i "gamle" dager. jeg for min del ringer og bestiller produkter til test som JEG har lyst til å prøve ut, og noen ganger har jeg faktisk bestilt produkter som forummedlemmer har lurt på om vi kunne teste. alltid fint å få tips til produkter, siden det kommer så mange nye produkter hele tiden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sterke meninger ute å går her ser jeg...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen "hjemmekino" blader som har rykte på seg for å være til å stole på? (Da mener jeg et magasin som entusiaster OG "vanlige" kan forholde seg til)

Har hørt at tyske "heimkino" skal være et slikt magasin? Noen som har synspunkter på dette?

Når det er sagt så er vel det sikreste i dag å bruke masse penger på å lese det som er av magasiner, pluss diverse forum, pluss selvfølgelig det man får lyttet til/sett selv for å danne seg et inntrykk med rot i virkeligheten...

DrE

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg pleier å si (satt litt på spissen): "Å lese om prodykter er som å lese eventyr. I høyeste grad inntressangt, men har lite med den subjektive virkeligeten å gjøre."

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke du snickers være litt forsiktig med å uttale deg så skarpt siden du har "jern i ilden"? Det kan jo være greit å ha dem på "sin side".
    :roll:
    Når det gjelder testernes kunnskaper så stiller jeg meg nøytral. Det er vel ikke værre en det andre journalister presterer...

Re jfinnerud... Dette som du nevner vet jo ikke leseren. Det er vel noe av problemet. Det kunne kanskje vært verdt å nevne i en liten bisetning.

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne være verd å nevne ... var det ikke akkurat det jeg gjorde da :wink: vel nok om det , nå må jeg fortsette å skrive litt mer på en test, ikke så lett når jeg holder annonsøren i den ene hånden og skriver med den andre, hvem skal operere fjernkontrollen
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    De som er fantastisk imponert over at skuffen på CDspilleren går ut og inn helt av seg selv, og at man kan sitte på flere meters avstand og trykke på en boks for å styre spilleren, og at man i tillegg ikke har ledning til denne boksen, og man i tillegg kan få lyd ut av dette her! De får automatisk jobb i Lyd og Bilde.

Har noen her, etter å ha lest en test i Lyd og Bilde, opplevd å få et inntrykk av selve produktet? Er det noen her som har opplevd å få inntrykk av hvordan produktet låter?
    Godt poeng. Der traff du spikeren på hodet! Det er nettopp dette jeg sitter og irriterer meg over hver eneste gang jeg leser om et produkt jeg er ekstra interessert i å finne ut litt mer om i Lyd & Bilde! :x

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •