Canon IXUS 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Canon IXUS 40

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canon IXUS 40

Vurderer å kjøpe dette. Men så kommer spørsmålet: Hvordan er dette i forhold til IXUS 500? Og kommer Canon med nye modeller som er verdt å vente på?
    Billigste IXUS 40 jeg har funnet er ca 3100,-

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Canon IXUS 40

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Billigste IXUS 40 jeg har funnet er ca 3100,-
    http://produkt.akam.no/vis_produkt.php?product_id=21398

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg hadde fått velge, så hadde jeg helt klart tatt 40 i forhold til 500. Samme for meg om 500 har en megapiksel mer. 40 er vel fra den aller nyeste serien fra Canon mens 500 er fjorårsmodellen. 40 er mye mindre og kompakt, samt at den har mye større lcd-skjerm.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112950&=katnav

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ixus 40 bestilt!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et kult kamera. Jeg hadde uten tvil valgt 40. Det andre er jo som å bære på en murstein.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    specs er noe dritt...

:roll:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Det funksjonelle har mer å si. Mitt er altfor stort.

Hvis spec har alt å si kan man jo kjøpe digital speilrefleks.. Eller analog.. Det siste gir vel fortsatt best bilde.

Mvh

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Ixus 40 på fredag. Mine foreldre har 430, og jeg må si at jeg liker 40 mye bedre. Synes de gamle modellene bruker for lang tid på oppstart, og imellom bildene. Jeg har prøvd det litt og bildene blir meget gode. Nå skal det sies at jeg kun er en snapshot-fotograf som kun bruker auto-funksjonen. Men alt i alt er mitt førsteinntrykk av dette kameraet meget positivt.

Edit: skrivefeil

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter faktisk og titter på kamera no, og har funnet to alternativer eg skal titte litt nærmere på. Dei 2 alternativa er Sony CyberShot DSC-W1 og Canon Digital Ixus 40, skal sjekke dei ut litt på butikken før eg tar eit valg (begge 2 får gode tester, prisen er rundt 3k for begge 2)

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på jakt etter ett lite kamera nylig, men etter å ha lest utallige omtaler flere steder kom jeg i grunnen fram til at jeg heller vil vente en stund til med å kjøpe et lite digitalkamera, for enten er de trege (bilde til bilde, oppstart, fokusering etc), eller de tar dårlige bilder, eller autofokus har problemer hvis ikke optimale lysforhold osv, så endte opp med et litt større kamera (går ned i en jakkelomme), panasonic dmc-fz3, som får noenlunde bra kritikk på de fleste kriteriene, og som jeg er veldig godt fornøyd med

Newcomer thynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Sitter faktisk og titter på kamera no, og har funnet to alternativer eg skal titte litt nærmere på. Dei 2 alternativa er Sony CyberShot DSC-W1 og Canon Digital Ixus 40, skal sjekke dei ut litt på butikken før eg tar eit valg (begge 2 får gode tester, prisen er rundt 3k for begge 2)
    For meg stod valget mellom Sony DSC-W1 og Canon Powershot S60. Selv om skjermen på Sonyen er stor og fin, endte jeg opp med S60 pga. billedkvalitet. Er megafornøyd med kameraet, selv om makrofunksjonen ikke er like god som på det forrige Nikon-kameraet mitt og autofokusen er noe unøyaktig. Ser at mange selger forløperen S50 til rundt 3k nå.

<edit> Nå er muligens S-serien litt for store til å falle innenfor lommekamera-kategorien, men jeg opplever det ikke som et særlig stort kamera.</edit>

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Ixus 400 (nesten identisk med den nyere 430) selv og kjøpte nettopp et Ixus 40 til min bror.
    40 er mye mindre og lettere enn 400. Videre er 40 langt raskere, noe som er en stor fordel - jeg har nemlig irritert meg over tregheten på 400 siden jeg kjøpte det for 1 1/2 år siden. De er omtrent like dårlige på røde øyne ved bruk av blitz.
    Men - 400 tar faktisk bedre bilder enn 40, spesielt innendørs. Bildene som er tatt med Ixus 40 blir dessverre ikke like klare og skarpe. Etter som jeg har forstått, så har Ixus 500 tilsvarende linse som 400 (og 430).

Dette er mine erfaringer etter 1 dags testing med Ixus 40 sammenlignet med mitt Ixus 400.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke Ixus 40 som Webcam?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Ixus 400 og før det den første Ixus Digital. Det største irritasjonsmomentet med disse er at de er så trege at det er nesten umulig å fotografere noe som beveger seg.

Vil ellers anbefale å kjøpe dykkehus til Ixus. Det er billigere enn man tror og veldig morro om man er et sted man kan dykke eller snorkle litt:
    http://www.lundemo.com/fiji/uw.html

Webkamera er de nok ikke beregnet for å bli brukt som. BKjøp heller ett til et par hundre fra Creative.

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har selv Ixus 400 og før det den første Ixus Digital. Det største irritasjonsmomentet med disse er at de er så trege at det er nesten umulig å fotografere noe som beveger seg.
    Robert-
    De "nye" 30/40 skal være raskere, men de er desverre ikke raske nok..... Men totalt sett er jeg fornøyd med mitt Ixus 40. Ikke så værst til litt småfilming heller.....

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Var selv på jakt etter ett lite kamera nylig, men etter å ha lest utallige omtaler flere steder kom jeg i grunnen fram til at jeg heller vil vente en stund til med å kjøpe et lite digitalkamera, for enten er de trege (bilde til bilde, oppstart, fokusering etc), eller de tar dårlige bilder, eller autofokus har problemer hvis ikke optimale lysforhold osv, så endte opp med et litt større kamera (går ned i en jakkelomme), panasonic dmc-fz3, som får noenlunde bra kritikk på de fleste kriteriene, og som jeg er veldig godt fornøyd med
    Da har eg endelig fattet eit valg, og eg går for Panasonic DMC-FZ5 ( link til test ) som er den nye utgaven av FZ3 som du gikk for. FZ5 får som tidligere modeller veldig bra tester.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •