Trådløs router, anbefaling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs router, anbefaling?

Det ser ut for at min SMC Barricade 2404WBR har fått hikke, og det er UFATTELIG irriterende. Jeg bruker både trådløs-delen og den regulære switchen, men nå har den rett og slett blitt ustabil. Det kan se ut som det hjelper å skru av trådløs-delen, men da mister jeg jo nettet på to av husets PC'er.

Ergo: Jeg kaster dritten ut ved første anledning, og lurte på om noen har noen erstatning å anbefale.

Det som er viktig er stabilitet, hastighet er underordnet. Videre trenger jeg bra filterfunksjonalitet, siden jeg har tenkt å la husets tenåring få koble sin maskin til, og jeg skal sperre det meste i starten. Noen fildelingshub får han definitivt ikke lov til å sette opp, for å si det slik. Det er viktig at routeren kan filtrere på MAC-nivå, men det kan de fleste i dag. Videre bør det være mulig å sette uendelig lease-tid på DHCP-delen.

Jeg skal i samme slengen kjøpe en USB-trådløsadapter som tenåringen kan få låne, og har derfor tenkt litt på om det er smart å kjøpe en bundle med router+usb-dings.

Jeg har det rimelig travelt med å få dette i hus, så derfor har jeg en preferanse for å handle på Norek, siden jeg der kan få bedriftspakke slik at jeg har varene neste dag.

Problemet er at her finner jeg kun ett passende alternativ (som finnes i bundle), og det er en 3Com-sak. 3Com har jo tradisjonelt vært bra greier, men? Det er ikke noe must med bundle heller, men det bør sikre at enhetene snakker sammen smertefritt.

PSData har en kurant Dlink-bundle til rett over 800 kroner som ser grei ut, og Dlink har jo tradisjonelt sett mange konfigurasjonsmuligheter.

Alle råd og tips og erfaringer mottas med takk! Jeg må bestille i morgen, så det haster litt....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du sett denne tråden?

Det står i allefall litt om ulike typer der :wink:

Mvh

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du fr D-Link så kjøp noe annet enn 614+ og 624+, dem er ustabile pga firmware og D-Link har ikke greid å løse problemet ennå.
    Så kjøp en router som er noe bedre enn disse!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne tråden etter å ha lagt inn min egen. Burde brukt søkefunksjonen først.... ops:

Hvilken var det du endte opp med, Soundfreak? 3Com eller DLink? Linkene dine til komplett ser ut til å være døde, så jeg finner ikke ut av det.

Thlian, det ser ut for at de fleste har et elsk/hat forhold til DLink. Jeg tror jeg styrer unna.

Linksys ser ut til å være et bra alternativ, men hvem selger disse og kan levere KJAPT? Jeg vil ikke vente i flere dager, så jeg trenger rask levering.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Linksys ser ut til å være et bra alternativ, men hvem selger disse og kan levere KJAPT? Jeg vil ikke vente i flere dager, så jeg trenger rask levering.
    Netshop selger Linksys. Den til 650,- er meget bra.

Jeg bruker en router fra Asus , den har USB og printerport, sliter fremdeles med litt ustabil firmware, men kan være et greit valg om du gidder vente på bedre fw.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 3com. Jeg er greit fornøyd med den, men en gang forsvant alle settingsene i den. Veldig irriterende å måtte sette den opp på nytt :evil:

Tror det er denne

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed

Mvh

Newcomer thynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Netshop selger Linksys. Den til 650,- er meget bra.
    Linksys er et meget godt alternativ ja. Uoffisiell firmware kan hentes hos Sveasoft, med denne kan du tweake en god del.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp noe som varer. jeg har hatt linksys i over ett år nå. funker som fxxn.
    det er jo cisco i "sivile" klær. cisco er, som dere kanskje vet, verdens ubestridte ledende aktør innen networking.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av tidspress valgte jeg Asus sin Linux-baserte router (WL-500G). Den har mye av det samme som Linksys sin, men kunne leveres kjappere.

Jeg har den på døren i morgen tidlig, så får vi se hvordan det går. Det lages uoffisielle firmwares til denne også, men om jeg får bruk for det vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •