Er du sikret hjemme...? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    jeg har ingen hund, men jeg har vinopptrekker som kan skrus sakte inn i edlere deler. Dette bør forhindre gjentakelse. :twisted:
    :shock: 8)

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tro forsikringen tar seg av det meste om noen skulle finne på å bryte seg inn. Har bikkje selv, men jeg tror det er større fare for at han logrer av glede når det kommer folk på besøk enn at han biter dem i leggen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har trent bikkja di til å glefse etter dørselgere, Akto ? Genialt spør du meg. Tar han seg av telefonselgere også :wink: Har et par som skal selge lodder for diverse "gode formål" som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt (Registrering i Brønnøysund ser ikke ut til å hjelpe) :cry:
    Det var faktisk en litt morsom historie det med han afrikaneren. Det var i sommer, og doera stod aapen. Bikkja laa bak i bilen, som stod med bakenden mot huset. Saa hoerte jeg en skikkelig knurring utenfra, men jeg tenkte ikke saa mye over det, da han er lei til aa bjeffe paa hunder og hester som kommer forbi. Men han ga seg ikke med knurringen, og jeg hoerte lyden kom nermere. Saa gikk jeg mot gangen for aa se, og der stod det jaggu en neger inne i gangen min gitt. Og han var livredd. Tauet til bikkja gaar akkurat frem til inngangen, og han stod med stramt tau og knurret helt vilt. "..n.n..n...nice doggy.." sa negeren. Trodde jeg skulle daue :lol: . Han hadde ikke sett bikkja som laa bak i bilen, og bare trasket bort til inngangen han, men da fikk han seg en overaskelse gitt, naar han saa vannskaala og tauet ligge der, og snudde seg for aa se i andre enden av tauet. Hunden fikk kjeft, men saa kom jeg paa at det var ikke lurt, saa jeg ga han litt godis etterpaa.

Edit: Bikkja kan foresten beskues liggende i sofaen i oversiktsbildet paa min hjemmekino. Link i signatur.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vi har tre stk akvarier og en dverghamster i bur. Kanskje jeg kan trene opp hamsteren eller kjøpe noen Pirayaer eller noe som vil skremme unna en eventuell tyv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med forsikringsselskapet (Gjensidige Nor). Utstyr erstattes med gjenanskaffelseskost med fratrekk for slit og elde.

Det er utrolig hvor mye forsterkeren og høyttalerne egentlig har kostet når jeg skal oppgi dette til forsikringsselskapet. Min bror hadde innbrudd for ca 15 år siden og jeg minnes at han iallefall ikke gikk i minus :wink: Han hadde fått kjøpt mye utstyr til innkjøpspris via en kamerat, noe som forsikringsselskapet ikke har noe med !!

Uansett, jeg ønsker ikke innbrudd !!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med forsikringsselskapet (Gjensidige Nor). Utstyr erstattes med gjenanskaffelseskost med fratrekk for slit og elde.

Det er utrolig hvor mye forsterkeren og høyttalerne egentlig har kostet når jeg skal oppgi dette til forsikringsselskapet. Min bror hadde innbrudd for ca 15 år siden og jeg minnes at han iallefall ikke gikk i minus :wink: Han hadde fått kjøpt mye utstyr til innkjøpspris via en kamerat, noe som forsikringsselskapet ikke har noe med !!

Uansett, jeg ønsker ikke innbrudd !!
    Hvordan er det hvis du kjøper brukt utstyr hvor det medfølger kvittering som viser kanskje det dobbelte av hva du betalte? La oss si at "forsterkeren" var ett år gammel. Hva vil du få igjen?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med mitt forsikringsselskap, Terra Skadeforsikring, og de sa at jeg faar igjen det som er kostnaden for aa skaffe det samme eller tilsvarende utstyr paa skadedagen. Det burde holde det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, stjeler noen min Marantz SR7200 så må jeg få erstattet med SR7400. Får muligens en lapp eller 2 i fratrekk, men det er det verdt å få oppgradert. Eller hva ?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det ikke sr7500 da?

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler absolutt tyverialarm og kanskje brannalarm koblet til vaktselskap. Har fått testet det noen ganger ved at katten utløser alarmen. Rekorden er at vaktselskapet er på plass på mindre enn 5 minutter.

Man skal være i god form for å komme seg inn og bære ut hevy utstyr på mindre enn 5 min!!!!!!!!!!!!!!!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •