Er du sikret hjemme...? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Det er ikke mange som blir lenge hvis man har en stor sulten Pyton liggende i sofaen heller :twisted:
    Faren er vel at noen nettop kan bli litt lenge i "glattselle" på sofaen...

Hvordan forteller man en sulten Pyton hvem den kan få kvæle og spise?
    Er redd at Pyton "eieren" også risikerer noen måneder i sofaen til han er fordøyd..... :shock:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm lurer på om jeg skal få Design by Bond til å lage noen fine hus alarm skilter til meg.... 8)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk montert alarm idag fra hafslund, det er også online brannvarsler. Føles ganske bra

edit: ja, egen føler i hjemmekinoen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er helt enig her. Tyver burde vært hengt eller skutt, eller sendt til Mosul med påkledd en amerikansk uniform.
    Og du er helt sikker på at dette ville redusert antall tyverier..?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tror dere det nesten ikke eksisterer tyverier i f. eks Saudi-Arabia. Ikke at jeg ville hatt det slik her hjemme da :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Er helt enig her. Tyver burde vært hengt eller skutt, eller sendt til Mosul med påkledd en amerikansk uniform.
    Ja jeg tror faktisk det. Vet dog ikke helt om jeg støtter mitt eget forslag 100%, men at de burde blitt buret inne for lange perioder på svalbard er jeg iallfall for.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter innbrudd i bilen i fjor fikk jeg montert alarm i den.

Har lurt veldig på å montere alarm i leiligheten også.

Skulle kanskje montert sprinkler anlegg også? Forsikringen dekker vel ikke stort?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Ja jeg tror faktisk det. Vet dog ikke helt om jeg støtter mitt eget forslag 100%, men at de burde blitt buret inne for lange perioder på svalbard er jeg iallfall for.
    Ikke dumt det.

Har også en følelse av at det ikke er gode norske narkomane tyver som er på ferde, spørs om ikke mange av våre "nye" nøboer i øst er på besøk med ikke helt ærlige hensikter hos oss noen ganger.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I NewYork var det for 10-15 år siden så mye vold og kriminalitet at det toppet alle verdens statistikker. Etter at 0-toleranse ble innført har det sunket til det ugjenkjennelige. JA DET VIRKER.

Bikkja vår bruker ca 1 minutt på å fortære et tørket griseøre, lurer på hvor lang tid den bruker på et friskt menneskeøre jeg

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alarm her!
    Fikk regninga i går. Kr. 3468,- for 12 mnd. (Ekstra for røykvarsler og ekstra sensor.) Sectoralarm.
    Grei investering i sikkerhet! Er dessverre slutt på den tida da utgangsdøra sto ulåst her også. Mange hyggelige nye landsmenn der ute...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svæært HK merke på døra jeg :P

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en 40 kg med hund ruslende løs rundt her, vil tro det hjelper. Har også komplett alarmsystem liggende, men ikke montert.... :roll: Men, det kommer. Og bilen har alarm.

Håper likevel det ikke blir helt amerika i samfunnet her...

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var et intervju med en "tidligere" kriminell i Stavanger Aftenblad for ikke lenge siden, og han fortalte at å gjøre innbrudd i hus var et fett om de hadde alarm eller ikke. Hvis alarmen var fin tok de den og. Faktisk syns han at alarm var greit.....da visste han at han sikkert hadde 10-15 min. på seg til å ta det ha ville. Men innbruddstyver liker ikke hvis det er hund der. De valgte aldri hus med hund. Kunne jo aldri vite om hunden var skikkelig vaktbikkje og at de bjeffer slik at huseier våknet. Har selv en svær hannhund rottweiler på 50kg, men vet ikke ennå hvordan han vil reagere på fremmende som kommer inn når jeg ikke er til stede eller sover... Har prøvd å spørre kamerater som ikke har truffet ham ennå om å prøve å gå inn...ingen som vil..
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jaggu du våkner av alarmen også, det gjør vondt i øra når den uler. Sikker på at ikke han kriminelle sier det han vil, slik at færre setter inn alarm = lettere å gjøre innbrudd? Det MÅ jo være lettere uten alarm i huset.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo en ting med alarm da!

Hvis det er et stort alarm merke på huset så er det jo ganske sikkert at det finnes verdifulle ting i huset!

Samtidig indikerer det vel også at eierne stadig er avgårde??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det saa mange hus det ikke finnes noe verdifullt i da. Alle har jo en slags standardutrustning hjemme. Og man vil jo helst ikke ha ubudne fremmede rotende rundt i skuffer og skap...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alarm med vaktselskapet kun 500 meter ned i gata. Dersom tyvene vil komme og stjele min DVD, receiver, TV, høyttalere, projektor, sub, etc til tross for alarmen, er det bare å komme. Da kan jeg bare få penger tilbake fra forsikringsselskapet og kjøpe nyere utgaver av alle elementene. Nesten gratis oppgradering !

Men det en frykter mest med innbrudd, er jo alt rotet tyver lager. jeg har ingen hund, men jeg har vinopptrekker som kan skrus sakte inn i edlere deler. Dette bør forhindre gjentakelse. :twisted:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Har alarm med vaktselskapet kun 500 meter ned i gata. Dersom tyvene vil komme og stjele min DVD, receiver, TV, høyttalere, projektor, sub, etc til tross for alarmen, er det bare å komme. Da kan jeg bare få penger tilbake fra forsikringsselskapet og kjøpe nyere utgaver av alle elementene. Nesten gratis oppgradering !

Men det en frykter mest med innbrudd, er jo alt rotet tyver lager. jeg har ingen hund, men jeg har vinopptrekker som kan skrus sakte inn i edlere deler. Dette bør forhindre gjentakelse. :twisted:
    Har ikke forsikringsselskapene en saftig avskriving da? Tror du er litt for positiv?

Funker vel bra for projektorer. Men en tillårskommen Sub blir vel ikke erstattet med stort??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hund, men den er saa stor at vaktselskapet ikke kan garantere at alarmen ikke gaar hvis den er paa naar bikkja er alene hjemme. Og jeg er usikker paa hvordan bikkja vil reagere paa innbruddstyver. Jeg VET at han reagerer paa moerke mennesker, det fikk en afrikansk bokselger erfare...bikkja er muligens rasist? Tipper det har noe med aa gjoere at det er litt ukjent... Men du skal vel ha litt betenkligheter for aa gaa inn til ett saa stort beist som du ikke kjenner...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har trent bikkja di til å glefse etter dørselgere, Akto ? Genialt spør du meg. Tar han seg av telefonselgere også :wink: Har et par som skal selge lodder for diverse "gode formål" som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt (Registrering i Brønnøysund ser ikke ut til å hjelpe) :cry:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •