Siste DVD og Hjemmekino overrasket...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 66
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Siste DVD og Hjemmekino overrasket...

Heisann kjære venner :roll:

Er akkurat ute av godstolen i stua og for en fornøylese for en med hjemmekino som interesse og spesielt for meg da med gode omtaler av Pioneer VSX1014 og BenQ PE5120 :wink:

Likte også bedre grafisk oppsett med noe mere luft i mellom og ikke overfylt som noen av de tidligere utgivelsene var.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du det i posten? Jeg bestillte abb her, men har ikke fått noe enda. Dessuten har jeg ikke fått regning, i allefall ikke det jeg kan se :?

Mvh

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det i posten idag jeg å!

Artig den DJuice reklame saken (bobleplast..) som fulgte med å..hehe..

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det også idag!
    Jeg likte det nye designet, men liker det gamle poeng systemet bedre(1-100) istedet for det nye(1-20).
    Savner også sammenligninger med liknende produkter i samme prisklasse. Har ikke lest igjennom ennå, men et greit første inntrykk.
    Kom over en liten feil nå med en gang. Ved HDDVD spiller bildet(CES artikkelen) står det at de håper på mindre komprimert surround lyd. Dette har blitt annonsert for lenge siden og det var til og med en liten DD+ konferanse på CES.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det idag jeg også, godt fornøyd med bladet og er enig at det ble litt mer "luftig".
    Mer oversiktlig iallefall...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også det nye bladet i dag. Synes det var helt greit, men likte bedre poengskalaen de benyttet tidligere 1-100 istedenfor 1-20 som de benytter nå. Personlig synes jeg de kunne benyttet 1.0-10.0

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Fikk det i posten idag jeg å!

Artig den DJuice reklame saken (bobleplast..) som fulgte med å..hehe..
    Jeg er ferdig med hele bladet, men har halve arket med bobleplast igjen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang det nye karaktersystemet, les lederen til Håvard er dere snille. Vi måtte gjøre noe for å få litt headroom som Dag ville sagt. Hadde vi bare begynnt å gi lavere karakterer med samme skala, så ville nok leverandørene reagert litt. tillvenning må kanskje til da
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ang det nye karaktersystemet, les lederen til Håvard er dere snille. Vi måtte gjøre noe for å få litt headroom som Dag ville sagt. Hadde vi bare begynnt å gi lavere karakterer med samme skala, så ville nok leverandørene reagert litt. tillvenning må kanskje til da
    Synes det nye karaktersystemet er bra med tanke på at det går etter hvilkene kvaliteter du får pr krone! Bra! Eneste som er vanskelig nå, er å vite hvilken karakter de nylig testede produktene for et blad eller to siden ville vært i sammenligning med de nye........ :wink:

Ellers var det litt mindre "matnytting", dette bladet enn det forrige, men det er jo personlig smak........

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    buhu, jeg fikk ikke i posten i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bedre å ha nyanserforskjeller fra 0-20, enn 0-100.

hva er forskjellen mellom et produkt som oppnår 92% og 94%? sier meg ikkenoe.

k.i.s.s.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis anmelderene faktisk har tenkt å bruke skalaen hva den er verdt nå så er det her mye bedre!(ikke skuff meg, karer) Har aldri giddet å sett på karakteren en gang, det er jo nesten like dann hver gang.

Men nå skal jeg kanskje ta en nærmere titt!

Forresten mye interressant innhold!

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg reagerte mest på, og ble mest overrasket over, er det de skriver i senterkanal-testen.
    De skriver at for film er det bedre å ha en god senterkanal enn en som er klangidentisk med resten av systemet.
    :shock:
    Ikke det at det betyr så mye, men jeg har da alltid lest alle steder at alle høyttalerne nærmest "må" matche hverandre. Så, denne var litt ny.
    Det litt ironiske for meg, er at jeg dagen før endelig fikk en senter som matchet frontene. :lol:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Det jeg reagerte mest på, og ble mest overrasket over, er det de skriver i senterkanal-testen.
    De skriver at for film er det bedre å ha en god senterkanal enn en som er klangidentisk med resten av systemet.
    :shock:
    Ikke det at det betyr så mye, men jeg har da alltid lest alle steder at alle høyttalerne nærmest "må" matche hverandre. Så, denne var litt ny.
    Det litt ironiske for meg, er at jeg dagen før endelig fikk en senter som matchet frontene. :lol:
    Når jeg hørte at min senter ikke hadde samme klang som resten av høytalerene trodde jeg det var en feil med den. Men den skal visst være slik. Merkelig - jeg trodde som deg at alle høytalerene skulle ha samme klang.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er MYE viktigere med en god senterkanal, enn å ha en som klangmessig er lik frontene. Folk flest aner ikke hva en god senterkanal betyr i hjemmekinoen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg hører så veldig stor forskjell på klangen heller, har prøvd og byttet ut B&W`en min med en Yamaha.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste senteren er PHANTOM mener nå jeg...
    (Forutsatt at man sitter i "sweet spot")

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er MYE viktigere med en god senterkanal, enn å ha en som klangmessig er lik frontene.
    Det er sant. Tradisjonelt sett er all dialog i senteren og "ambient" i L/R. PÅ noen få filmer er dialogen panorert mellom L/C/R, jeg synes et slikt stunt ofte blir mer forvirrende enn naturlig. (Og på konsertfilmer kan man egentlig forvente hva som helst :? )
    Til filmer med normal/tradisjonell miksing kan godt senteren ha en annen klangfarge enn resten av anlegget.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er MYE viktigere med en god senterkanal, enn å ha en som klangmessig er lik frontene. Folk flest aner ikke hva en god senterkanal betyr i hjemmekinoen.
    Det ville vært fint om dette kunne illustreres med et praktisk eksempel!?!
    for å forstå hva som er sammenligningsgrunnlaget. Har ikke siste D&H, ennå, selv om jeg abb.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter dette, faktisk, selv om jeg gjerne sier "Ja takk, begge deler". Fikk opp øynene for viktigheten av kvalitet i senterkanalen da jeg testet Audiovector Mi3 Super med tilhørende senterkanal. På lave volum fungerte det greit, men med litt trykk klappet senteren sammen og komprimerte bassmellomtonene og spisset diskanten. Det er ikke så mange som tenker over at senterkanalen skal håndtere 60-70% av hele lydsporet (hvis man ser bort fra LFE-kanalen). For hjemmekino vil det si at den må håndtere over dobbelt så mye lydtrykk som det venstre og høyre frontkanal må håndtere. På surround-filmlyd blir altså venstre og høyre frontkanal mer å regne som surround-høyttalere på linje med bakhøyttalerne. Men samtidig ER de i større grad knyttet til bildet og vil ha en viktig jobb å gjøre ved lydpanoreringer i bildet. En viss voice-matching er derfor å foretrekke. Men siden voice-matchingen ikke hjelper noe særlig når senteren klapper sammen på grunn av at den blir overarbeidet, så er det klart at en senterkanal bør dimensjoneres KRAFTIGERE enn venstre og høyre frontkanal i et hjemmekinooppsett. OG det er ikke til å stikke under en stol at det er mye å vinne på god kvalitet i den høyttaleren som spiller 70% av lydsignalet.

Når det gjelder å foretrekke phantom senter så er vel det gjerne begrunnet ut fra oppsett der senteren IKKE er dimensjonert til å tåle vesentlig mer enn hver av høyre og venstre frontkanal. For når man spiller med phantom senter, så trenger jo ingen av høyttalerne gjengi mer enn maks 50% av lydsignalet, siden senterkanalen fordeles på to høyttalere. Derfor spiller phantom senter mer uanstrengt enn en senter som ikke er kraftigere dimensjonert enn venstre og høyre frontkanal. Og nå har jeg ikke en gang nevnt dimensjonering av effekttrinnene til de ulike kanalene... :shock:

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •