Siste DVD og Hjemmekino overrasket... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er MYE viktigere med en god senterkanal, enn å ha en som klangmessig er lik frontene. Folk flest aner ikke hva en god senterkanal betyr i hjemmekinoen.
    Er det mulig for en skibent i en hifi blad å komme med slike tåkelagte uttalelser?
    Det er tydelig at du falt av lasset for mange år siden Espen, og at du ikke støtter påstanden bekrefter jo bare at du ikke sitter på allverdens erfaring med gode senterkanaler.
    Den beste senterkanalen jeg har hørt de siste årene er den bak.

Jeg uttalet meg heller ikke på bakgrunn av testen noen andre har laget, for jeg syns ikke noen av de testede senterne er spesielt imponerende.
    Med tanke på at alle untatt en eller to faller i kategorien feilkonstruerte så er jo ikke det så rart.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da skal jeg i hvert fall passe på at gratisabonnementet ditt på DVD&Hjemmekino forsvinner, så slipper du å lese det lavmåls-bladet. :wink:
    Kan jeg få overta det abonnementet?

Er det noe gale med meg eller?
    Nei, bevares. Hvis du er på jakt etter lettbeint underholdning om en av hobbyene dine så får du det. :shock:

I min hifi barndom for 20 år siden synes jeg "what hifi" var storartet...

Jeg liker både D&H samt L&B.
    Synes det er gode norske alternativer til all verdens blader hos Narvesen som koster forbi 100-lappen og man må lete etter artiklene mellom all reklamen.
    I Norge er vi gode i ENGELSK, derfor er bladhylla hos Narvesn stort sett fylt opp med britiske blader om hifi og hjemmekino. Britiske blader har ofte elendig layout og alt for mange er i "What HiFi" tradisjonen enten det hete "what" eller "choice" i tittelen.

(De norske bladene det siste tiåret faller mellom to stoler; kvaliteten er på nivå med "what Hifi" ispedd en slags "i wanne be Stereophile" holdning. En merkelig miks spør du meg.

De mest utviklede markeden for hjemmekino i Europa er Tyskland og Frankrike, noe jeg tør påstå viser seg i kvaliteten på tidsskriftene i de samme landene. I tillegg er markedet større, men større konkurranse mellom bladene/utgiverne, noe som gir seg kjenne i en litt mindre dulling med importører og leverandører. I norske blader er det nepotismen som råder.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Det er samme lavmål i begge.

Ler deg tysk og les AudioVision og Heimkino.
    Da skal jeg i hvert fall passe på at gratisabonnementet ditt på DVD&Hjemmekino forsvinner, så slipper du å lese det lavmåls-bladet. :wink:
    Betyr det at det nå er slutt på gratis dopapir?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns siste innlegg beskriver sakligheten dine Espen. Tror jeg stopper her, før jeg havner på samme lavmålsnivå som deg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes D&H er det beste bladet for Audio og Videophile jeg.

Alltid morro og lese projektor og dvd-spiller testene til Hifil og Jfinneru, også er nyhetene i bladet deres stort sett nyheter, ikke 1 mnd gamle som gjelder veldig mange andre blader :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns siste innlegg beskriver sakligheten dine Espen. Tror jeg stopper her, før jeg havner på samme lavmålsnivå som deg.
    Du har ikke humor du. Men du har rett, jeg har resignert fullstendig når det gjelder innholdet i norske AV-tidsskrifter. Skevet for amatører av amatører. I landet til de blinde blinde blir den svaksynte konge. Ikke sant.

Når det gjelder min kritikk av innholdet i blekka i innlegget over, så står den uimotsagt.

Si hei til Holmedal på neste redaksjonsmøte. :twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt respektløst overfor alle de faste leserne kanskje, i hvert fall med tanke på at du ikke hadde noe som helst å bidra med selv.
    At jeg er blind i AV jungelen er greit nok, men jeg lærer noe nytt hver dag. Det som hadde vært kjedelig er om jeg trodde jeg satt på fasiten til enhver tid. Kanskje noe å tenke på, eller hva. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg uttalet meg heller ikke på bakgrunn av testen noen andre har laget, for jeg syns ikke noen av de testede senterne er spesielt imponerende.
    Med andre ord, testen skal tas med en klype salt, da Holmedal ikke vet hva han prater om?

(Ikke misforstå, prøver ikke å være ekkel, men han hadde da lovord om flere av testobjektene...)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Med andre ord, testen skal tas med en klype salt, da Holmedal ikke vet hva han prater om?

(Ikke misforstå, prøver ikke å være ekkel, men han hadde da lovord om flere av testobjektene...)
    ikke missforstå. Gorm mener vel mer at for han er ikke sentere i den prisklassen så interessante siden han selv har lagt seg på et helt annet nivå på sin senter. synes dog at å teste sentere i denne prisklassen er greit, siden det er det folk har råd til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.. Esp1 ass, hissig kar! Artig.

Den perioden du skrev i Lyd og Bilde, et av dine omtalte norske AV-tidsskrifter, var det kun amatører som skrev i bladet da også? Eller fantes det muligens ett unntak?

Skevet for amatører av amatører.
    Ja, enig, det burde jo være mye smartere å heve nivået på stoffet og fagterminologien slik at hvertfall 90% av leserne frafaller. -Slik at D&H blir synonymt med alle de andre blodavanserte AVmagasinene på Narvesen. -Slik at man ikke skal kunne ha et valg!

D&H burde selvfølgelig, for å få litt klem over sakene, vært utgitt på tysk.

Esp1, ta deg en bolle a. :lol:

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD&Hjemmekino er vel OK. + for at de anmelder DVD'er og av og til
    SACD og DVD-A også.
    Mitt ankepunkt er at de ikke oppgir utstyret som de tester produktene
    sammen med.I siste nr. er det test av en Marantz stereo CD/SACD spiller
    (Har denne noe i dette bladet å gjøre?),uten å nevne forsterker eller høyt.
    som blir brukt.Da sier testen meg lite om produktet.
    Ga opp L&B i for en stund siden og regner med at DVD&Hjemmekino går samme veien etterhvert dersom det ikke kommer seg.
    Når det gjelder de nye skribentene,så mener jeg at de kunne tjene på å moderere språket sitt noe.Blir litt vel fargerikt og overdrevet etter min smak :?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal skrive det bak øret ang hvilket utstyr vi bruker. kanskje en ide om vi legger inn en oversikt over referanseutstyret til hver enkelt skribent? har tenkt på dette selv, siden det kanskje er ryddigere en å nevne utstyret i hver test. Kan jo nå nevne hva jeg brukte til nevnte test:
    rotel rsp1098 forforsterker, midgard audio powermaster 600, Helicon w800. som referanse spiller benyttet jeg Denon 3910. Grunnen i det hele tatt å teste en to kanals spiller var av ren entusiastisk nyskjerrighet; hvordan står de DVD-spillerene vi tester og kjøper seg mot en dedikert to kanals spiller? Har også hatt en inntrykk av at flere på forumet også har lurt på det samme. Har også planer om å prøve andre to kanals spillere. Disse testene fortrenger ikke andre dvd-spillere men kommer som et suplement, noe jeg personlig ikke synes gjør noe. En ting til, kom gjerne med tips til utstyr dere vil ha testet. Markedet flommer over av produkter så gode tips liker vi. Sitter feks nå og tester cambridge dvd79 fordi denne ble etterspurt av medlemmer av forumet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg pleier å si under fiskemiddager: "Det er ikke lett å gjøre alle til laks".
    Noen sitater fra tidligere i tråden:
    Forresten mye interressant innhold!
    D&H har jo noen meget flinke og kompetente medskribenter
    Synes D&H er det beste bladet for Audio og Videophile jeg
    Skrevet for amatører av amatører
    Når det gjelder de nye skribentene,så mener jeg at de kunne tjene på å moderere språket sitt noe.Blir litt vel fargerikt og overdrevet etter min smak
    Tror man bare må innse at man ikke kan utgi noe som alle vil være fornøyd med. Nettopp derfor er det et marked for flere blader. Lenge leve mangfoldet, sier nå jeg.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Når det gjelder de nye skribentene,så mener jeg at de kunne tjene på å moderere språket sitt noe.Blir litt vel fargerikt og overdrevet etter min smak :?
    Til dels enig, men det synes jeg gjelder så og si alle skribentene i disse bladene. Det er veldig mye superlativer veldig ofte. Hvis man roer det ned litt, så får det skrytet som virkelig er fortjent litt mer effekt!

Man skal skryte når det er fortjent, men å bruke veldig, super, sinnsykt, fantastisk, absolutt realisme, osv. for mye gjør teksten mindre slagkraftig og interressant. Men det er vanskeligere å skrive litt mer reservert, så jeg skjønner det godt.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant diskusjon rundt et blad jeg ikke har lest mer enn ett eksemplar av (kjøpte spesialutgaven for å ha Gorm og Jørns guide for bruk av DVE tilgjengelig).
    Med dette (spede) grunnlaget kan jeg være enig i at selv om bladet tar for seg interessante produkter, så var deler av det preget av dårlig språk. Noe som foråvidt ikke er noe problem så lenge en får med seg budskapet, men det gir nok et litt uprofft inntrykk.

Og dersom det er som Esp1 sier, at man blander sammen "kanal" og "høyttaler", så virker jo dette litt lite profft. For signalet sendes da gjennom kanalen og til høyttaleren. Ergo må det være høyttalerne som testes, og ikke kanalene.

Litt synd er det dog at Esp1 fortsetter sin argumentasjon på en heller usaklig måte. Konstruktiv kritikk er som kjent en god rettesnor for et bedre produkt, noe de fleste av oss bør være interessert i.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av helgas utgave av de norske av-magasinene:

Språket er litt vel ivrig. Jeg reagerte flere ganger på dette når jeg leste både lyd og bilde og dvd og hjemmekino i helga (abonnerer på begge). Enkelte artikler minner meg om stilene på videregående, der folk la mere vekt på å høres smart ut enn å få frem et budskap. Etter noen år lærer man at det man trodde hørtes smart ut, egentlig høres dumt ut, og at det enkle både er smartere og bringer budskapet best. Greit nok at de føler at de må skrive litt "livlig" for å engasjere, men det blir aaaaalt for mye.

En annen ting jeg reagerer på er bruken av ordet "referansessystem". Hva er egentlig et referansessystem? Er det skribentens private hjemmekino?

Når det gjelder kommentarene ang what hifi og hifi-choice vs tyske blader så vil jeg si meg enig. Dette gjelder ikke bare hifi, men også andre tema. Blandt annet så er tyske "bike" milevis forran sine engelske og amerikanske konkurrenter på off-road/mountainbike.

Men... ikke alle leser tyske magasiner, og jeg kommer fortsatt til å abonnere på lyd og bilde og dvd og hjemmekino. Om ikke annet for å kunne være med å diskutere i disse trådene :twisted:

DrE

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bladet ute i butikkene nå, så jeg slipper bomtur på Narvesen i kveld?

Ok, litt lat ja 8)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    ja, ute nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte mitt hos Narvesen i går.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten en time har jeg vel ikke tid til å vente på svar. Var halvveis i B&W-artikkelen før dere to kom på banen 8)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •