Port Forwarding

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Port Forwarding

Regner vel egentlig ikke med å få så mange svar på denne, men here goes:
    Jeg har i lengre tid prøvd å forwarde porter på routeren min, uten hell. Jeg har vært innom det meste av internettsider på emnet, men det funker rett og slett ikke. Jeg har Telehor ADSL, og en SMC 2804 WBR v.2

Fetteren min er oppegående på dette, men han bor i Narvik, ellers kunne han gjordt dette for meg.
    Han mente hvertfall på at man måtte plugge "Linja" inn på samme inngangene som maskinene ble plugget inn på på routeren, og ikke på "hovedinngangen".
    Er det noe i dette?
    Ellers mottas tips med takk!!

Mvh Eskil

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh.... :?
    De e bærre lækkert ops:

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Port Forwarding

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Han mente hvertfall på at man måtte plugge "Linja" inn på samme inngangene som maskinene ble plugget inn på på routeren, og ikke på "hovedinngangen".
    Jeg kjenner ikke den routeren, men det din fetter foreslår høres veldig rart ut.

Vanligvis må man bare konfigurere routeren til å forwarde de portene det gjelder til en eller annen av IPene på innsiden... Da som regel 192.168.x.x.
    Har du snakket med kundeservice hos telenor? De kjenner vel den routeren best ;-)

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet desverre ikke, men jeg kan tipse om forumet på www.hardware.no, der er det nesten garantert noen som kan hjelpe deg.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne

Hvis du ikke har prøvd den allerede da

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advanced Setup
    -- Special Applications

Some applications, such as Internet gaming, videoconferencing,Internet telephony and others, require multiple connections.
    These applications cannot work with Network Address Translation (NAT) enabled.

If you need to run applications that require multiple connections, use the following screen to specify the additional public ports to be opened for each application.

Specify the public port number normally associated with an application in the Trigger Port field. Set the protocol type to TCP or UDP, then enter the ports that the application requires.

The ports may be in the format 7, 11, 57, or in a range, e.g., 72-96, or a combination of both, e.g., 7, 11, 57, 72-96.
    Popular applications requiring multiple ports are listed in the Popular Applications field. From the drop-down list, choose the application and then choose a row number to copy this data into.

f.eks Bittorrent: :-)
    If you are using BitTorrent 3.2 onwards, then the Trigger Port is 6969 (TCP) and the Public Ports are 6881-6999 (TCP)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, prøvd dette på BitTorrent, og ikke snakk om. Kommer opp i MAX 5kbps...
    Har prøvd "alt" :cry:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du antivirus med firewall innebygd? I så fall så må det åpnes opp porter der og...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle brannmurer slått av...
    BTW, hvilken port er det jeg skal legge inn i Windows-brannmuren?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er for bittorrent:

BitTorrent by default uses ports in the range of 6881-6889. As of 3.2 and later, the range has been extended to 6881-6999. (These are all TCP ports, BitTorrent does not use UDP.)

The trackers to which BitTorrent must connect usually are on port 6969, so the client must have outbound access on this port. Some trackers are on other ports, however.

However, you will get better speeds if you allow incoming connections as well. To do this you must use the "port forwarding" feature of whatever is performing the NAT/gateway task. For example, if you have a cable or DSL connection and a router/switch/gateway/firewall, you will need to go into the configuration of this device and forward ports 6881-6889 to the local machine that will be using BitTorrent. If your device makes it hard to enter a range of ports (if you must enter each one separately), then you can just do the first 10 or so ports, or however many simultaneous clients you plan to ever have open. If more than one person behind such a gateway wishes to use BitTorrent, then each machine should use a different port range, and the gateway should be configured to forward each port range to the corresponding local machine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Port Forwarding

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Regner vel egentlig ikke med å få så mange svar på denne, men here goes:
    Jeg har i lengre tid prøvd å forwarde porter på routeren min, uten hell. Jeg har vært innom det meste av internettsider på emnet, men det funker rett og slett ikke. Jeg har Telehor ADSL, og en SMC 2804 WBR v.2

Fetteren min er oppegående på dette, men han bor i Narvik, ellers kunne han gjordt dette for meg.
    Er det noe i dette?
    Ellers mottas tips med takk!!

Mvh Eskil
    Regner med at det er et Thomson Speedtouch modem du har kjøpt fra STjelenor...

Hvis dette er tilfelle bør du logge deg inn på modemet som egentlig også er en router, adressen mener jeg på er 10.0.0.138

Gå til NAPT settings og sett default server til den lokale IP SMC routeren din har, normalt vil dette være 10.0.0.1

Du kan nå sette Port Forwarding til dine PCer som du ønsker.

Et annet alternativ er som fetteren din sa, koble kabel fra modem til linje inngang, ikke wan. Din router vil da fungere som en enkel switch, DHCP styres da fra Thomson, husk å fornye ipadresser for alle PCer etterpå.

Alle Port Forwards må nå settes i Thomson og ikke i SMC...

Lykke til

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitcomet

Bruk Bitcomet istedet...den fikser biffen uten å åpne porter i routeren..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar