Hva når butikken setter ned prisen rett etter en handel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva når butikken setter ned prisen rett etter en handel?

En bror av meg har handlet seg en mp3-spiller på Elkjøp til kr 1290,-
    Denne ble 10 dager senere satt ned til 899,-

Spilleren var pakket i "sveiset" plast og kan følgelig ikke leveres uåpnet tilbake, men vi lurer likevel på hvilke rettigheter han har i forhold til å få tilbakebetalt mellomlegget mellom fullpris og tilbudspris. Det har jo ennå ikke gått 30 dager...?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å levere varen tilbake, få igjen pengene han betalte for den, og deretter kjøpe den samme spilleren for den nye prisen.

-Bare en tanke. Vet ikke om det går.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?:

Han får selvsagt mellomlegget tilbake selv om spilleren er åpnet. Garantien til Elkjøp har ingen begrensninger på det.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "30 dager full returrett." Står ingenting om spilleren skal være uåpnet.. Men tipper du får igjen mellomlegget.

Mvh

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Jeg har vært klar over muligheten for 30 dagers returrett. Men åpningen av den "sveisede" pakningen gjør at varen ikke kan leveres hel tilbake, og det var derfor jeg lurte på om jeg ville fått noen problemer om det skulle vise seg at veien å gå kun var å levere tilbake varen ved hjelp av 30 dagers returrett..

Så lenge jeg slipper å levere tilbake "hel" vare, så håper jeg, som dere sier, at butikken i stedet bare betaler mellomlegget og ferdig med det.

Skal stikke ned og høre med dem i morgen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av www.elkjop.no
    Elkjøps garantier

30 dagers full returrett.
    Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ved et par tilfeller bare tatt med kvittering og fått tilbake pengene som var diffen. Alternativet var jo å levere tilbake og kjøpe ny og dette taper bare Elkjøp på.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av www.elkjop.no
    Elkjøps garantier

30 dagers full returrett.
    Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.
    Setningen med at angrefristen ikke gjelder mobiltelefoner kan feiltolkes. Det gjelder mobiler med abo og innebefatter ikke de uten.....sorry litt OT. der.

Men jeg tror forøvrig du ikke skal være bekymret for brutt forsegling på din vare. Tror nok de fleste varene kjedene får tilbake er godt utprøvd :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både brukt det med å få tilbake mellomlegget og det med å levere ting tilbake innen en måned, aldri vært problem.
    En ting jeg ikke har prøvd enda er å levere tilbake noe jeg egentlig vil ha, for så å gå og passe på når de setter tingen tilbake i hylla med nedsatt pris pga åpnet emballasje. Og så kjøpe det på nytt.
    Hvis man kjøper f.eks. en TV, herper eska og roter bort manualen, så burde man få den ihvertfall en tusenlapp billigere neste gang man kjøper den. (Og da kan man si 'Nei, det er ikke så nøye med bruksanvisningen, jeg har en hjemme...' ;-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke problemet i det hele tatt. Elkjøp har 30 dagers prisgaranti. Ta med kvitteringen så får du igjenn mellomlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Har både brukt det med å få tilbake mellomlegget og det med å levere ting tilbake innen en måned, aldri vært problem.
    En ting jeg ikke har prøvd enda er å levere tilbake noe jeg egentlig vil ha, for så å gå og passe på når de setter tingen tilbake i hylla med nedsatt pris pga åpnet emballasje. Og så kjøpe det på nytt.
    Hvis man kjøper f.eks. en TV, herper eska og roter bort manualen, så burde man få den ihvertfall en tusenlapp billigere neste gang man kjøper den. (Og da kan man si 'Nei, det er ikke så nøye med bruksanvisningen, jeg har en hjemme...' ;-)
    Skremmende at folk tenker slik...

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik---
    Hadde du visst alt folk tenkte på hadde du vært veldig skremt.

Tror bare vi kan være glade for at folk sjelden setter tankene ut i praksis.

Klart kjenner man en som ønsker seg en dyr ting på elkjøp, kjøp den lever den og så kan kompisen kjøpe den til redusert pris.

Men er det noen som gjør slikt? Ihvertfall ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik---
    Tja... Ikke mere skremmende enn at Elkjøp sender ut tilbudsaviser, men ikke alltid oppdaterer prisen i kassen, og sikkert satser på at ikke alle oppdager det.
    F.eks. har de noen filmer som er på tilbud til 99,-, man stikker innom og kjøper 5-6 stykker, + kanskje noe annet, har det litt travelt og ser ikke før man kommer hjem at man har betalt 129 for den ene og 149 for den andre. Hvis ti-tolv stykker som gjør det ikke gidder å dra tilbake og få igjen pengene, så har jo Elkjøp tjent inn den TV'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dersom du ser en person gjøre noe galt så er det greit at du gjør det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Ikke mere skremmende enn at Elkjøp sender ut tilbudsaviser, men ikke alltid oppdaterer prisen i kassen, og sikkert satser på at ikke alle oppdager det.
    F.eks. har de noen filmer som er på tilbud til 99,-, man stikker innom og kjøper 5-6 stykker, + kanskje noe annet, har det litt travelt og ser ikke før man kommer hjem at man har betalt 129 for den ene og 149 for den andre. Hvis ti-tolv stykker som gjør det ikke gidder å dra tilbake og få igjen pengene, så har jo Elkjøp tjent inn den TV'en...
    Mener det er forskjell på sløvhet fra betjeningsens side og overlagte handlinger.

Men uansett så tror jeg det er få personer med slike holdninger for eller så ville de nok ikke tilbydt denne tjenesten.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som leverer tilbake Plasma tv`er så en annen stakkar kan få kjøpt det til knallpris :?:
    Neida :!: :!:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var seff bare å ta med kvitteringen og få tilbakebetalt mellomlegget etter prisavslaget. Ikke no prob, dama i disken var så blid at hun nesten revna. Oppriktig glede. Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tjente nok noen kroner på den likevel tenker jeg. + at de tjener enda mere på at du ble fornøyd av god service og sikkert handler der flere ganger. Win/win...
    F.eks. Rolfs som var på Jernbanetorget skjønte aldri det der...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •