Pris på kinobilletter...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris på kinobilletter...

Er det bare jeg som synes kinobilletter begynner å få en hårreisende høy pris?
    Her i Halden koster det nå 85 kroner å gå på kino. Det vil si at man kan kjøpe filmen på DVD for det det koster for to personer (ihvertfall hvis man kjøper den noen måneder etter at den slippes eller fra utlandet).

Det kunne vært interessert å høre litt om hva kinobilletter koster andre steder i landet også.

Hva er høyeste/laveste pris i Norge for en ordinær kinofilm på kino akkurat nå... ?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Roffe,prisene begynner å bli alt for høye!
    Er rundt 80 kr her i Trondheim også for de mest populære titlene.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bergen ligger de fleste filmene på 85 kroner, men på store premierer og digitalvisninger havner prisen ofte nærmere 100,- :roll:

Jeg har knapt nok vært på kino det siste året, da jeg heller kjøper filmene når de dukker opp på DVD. Av og til sniker jeg meg avgårde for ikke å henge et halvt år etter resten av byen, men stort sett klarer jeg og kamerater / sambo oss i massevis med hjemmekinoen.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Gjøvik koster det 65 kr, 75 på premierehelger.

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Kristiansand koster det 70 kr på hverdager og 85 i fre-søn. I min hjemmekino kan man derimot innta en mer tilbakelent stilling på sofaen og der er det "free of charge" :lol:

Sikkert en grunn til at jeg ikke husker hvilken film jeg sist så på kino

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det moms på kinobilletter så vi måtte legge på 5,- Da blir det 75 for premierer og 65 for andre. Det er ikke ille iforhold til andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendenfan
    I Kristiansand koster det 70 kr på hverdager og 85 i fre-søn. I min hjemmekino kan man derimot innta en mer tilbakelent stilling på sofaen og der er det "free of charge" :lol:

Billettprisen i hjemmekinoen stiger den også etterhvert som prisen på anlegget stiger :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kona, som til nå har hevdet at film er best på kino (har jo bare 32" CRT bakprojeksjonsTV foreløpig) synes at prisen begynner å bli alt for stiv. Det sier litt...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i Stavanger den vanlige prisen mellom 80-90,-. Jeg bealte 90 for å se Phantom of the opera. Kunne like så gjerne kjøpt filmen på DVD for samme pris. (Men det var ingen snakking eller irritasjonsmomenter i salen under dén filmen..)

Vil man se en film i luksus-salen må man punge ut med 120,- (hvis de ikke har økt prisen her også.)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Nå er det moms på kinobilletter så vi måtte legge på 5,- Da blir det 75 for premierer og 65 for andre. Det er ikke ille iforhold til andre.
    det er vel ikke moms, men det er noe som regj. har valgt å kalle "kulturavgift". i praksis er det vel to sider av samme sak, ettersom prisene på kino går opp.
    jeg gir da fxxn hva regj. kaller dette, men det blir dyrere uansett.
    premierebillettene på colosseum koster nå 95,- kr stk i thx-salen.

dette er jo helt absurd, spesielt i disse dager hvor piratkopiering, dumping av dvd-priser, tilgjenglige, hjemmekinoløsninger selges billigere, og den generelle konsumprisindeksen innen lyd og bilde bare øker og øker.
    det er høykonjunktur. i dag er det ikke så "ille" å droppe 20-30k på en flat-tv.

situasjonen skulle vært annerledes. få flere filmer inn på kinosalene, til lavere pris. kultur er jo noe man egentlig ikke skal tjene på. man kan ikke likestille bygdøy folkemuseum, saga kino, eller et annet kulturtilbud med hafslund strøm.
    det er to ulike formål som her skal tjenes. kinoene, museumene og andre konserthus m.v. skal gi befolkningen et sosialt og kulturelt tilbud.
    hafslund strøm skal tjene penger, og det eneste som står i høysetet er profitt og grønne tall.

øk statsstøtta til norske kinoer slik at tilbudet til deg og meg kan bli bedre. stikkord: flere filmer, flere sendetider, lavere priser.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Begynner å bli veldig dyrt.

Jeg liker godt å gå på kino, så lenge den holder god teknisk standard. Derfor går jeg fremdeles på en god del filmer, men jeg synes prisene er drøye. Spesielt i forhold til at alt annet på filmfronten er blitt mye billigere. Jeg tror at besøkstallene vil fortsette å synke hvis prisene går enda mer opp, uansett hvor mange storfilmer som settes opp!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, Roffe, kinobillettene har blitt alt for dyre. Her om dagen så jeg "The Grudge" for 85kr stk (betale for dama og vettu) sammen med et vennepar. Én ting er å betale såpass for en god sal, men for Eldrorado 3 som vi var på....

Eneste grunnen til at jeg går på kino lenger er det sosiale med det.

Prisen skulle stått i stil i den tekniske standen til salen Mao, 10 kr eller noe på Eldorado.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for kinobiletten er helt grei den. Spessielt hvis du ser i forhold til prisene på andre varer her i Norge, trikkebiletten koster jo kr 30,- en meny på burger king ca 70,- osv. Det som derimot er litt synd er kvaliteten på opplevelsen, Oslo kinoene er jo i ganske trist forfattning (bortsett fra colosseum 1) vonde seter, trangt om plassen, blaffring i bak høytalerene, dårlig bilde osv. Hvis alle kinoene hadde rettet opp de overnevnte problemene så hadde jeg gladelig betalt 80,- for en billett, 100,- også for den saks skyld.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Selv kona, som til nå har hevdet at film er best på kino (har jo bare 32" CRT bakprojeksjonsTV foreløpig) synes at prisen begynner å bli alt for stiv. Det sier litt...
    Ja, nå får du vel overtalt henne til å støtte innkjøp av pj?? :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har ikke sett film siden i julen, men mener det var 70kr jeg punget ut da.

Mvh

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...det er for dyrt. Og siden jeg aldri har tid å gå på kino lenger så er det like greit. Da får jeg ikke dårlig samvittighet når jeg kjøper filmer heller.

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Sitat Opprinnelig postet av tendenfan

Billettprisen i hjemmekinoen stiger den også etterhvert som prisen på anlegget stiger :wink:
    He he... ikke i mitt regnestykke. Pengene til oppgraderingen av hjemmekinoen kan bare sammelingnes med utgiftene til kinopils ect :lol:

Jeg pleier å regne med at det går 8-10 pils hver gang jeg skulle vært på kino... da sparer jeg jo masse på å ha egen kino :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så mange kinoer i Norge som får hjulene til å gå rundt uten noen form for offentlig støtte, så sånn sett er ikke prisene på kino så alt for høye. Det er vel dessuten filmselskapene (hollywood) og ikke de norske kinoene en først å fremst bør halshugge for hårreisende priser på et par filmruller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige filmer...

Men det koster jo noe å kjøpe inn hjemmekino også da. Men utgiftene blir jo fordelt på antall filmer man ser. Så her er det bare hå henge i og så flest mulig. :wink:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det ble solgt 900.000 FÆRRE billetter i 2004 enn i 2003.
    Renger med vi får en nedgang nå i 2005 også, og de kan si hva de vil, men økende pris og synkende opplevelse er dømt til å gå gale.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •