Pris på kinobilletter... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "alle" vil i hovedsak se amerikanske blockbustere, og disse er visstnok hårreisende dyre å kjøpe inn. Så dette er også mye av grunnen til at det er dyrt. er vel få eller ingen norske kinoer som tjener penger, de får allerede statsstøtte for å holde det gående.

Men når det er sagt er jeg enig i at hjemmekinoen er et alternativ. Så da er vel spørsmålet om kinoen etterhvert har utspilt sin rolle, hvis de ikke finner på noe for å fornye konseptet.
    --
    Thorbjørn

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber på en kommunal kino og vi tjener penger, pluss at vi hadde ny besøksrekord i 2004! Oppskriften er god kvalitet på salen, utstyret og filmene. Faktisk planlegger vi i det stille en helt ny fulldigital sal med servering og det hele

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De konkluderer vel med at grunnne til nedgangen var mangel gode filmer. Jeg er enig i den konkluksjonen. Jeg var ikke på kino i fjor, da de filmene jeg har sett på kino de siste årene kun har verdt Star Wars og Ringenes Herre. Filmer i den klassen var det ikke på kino i fjor.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    På ingen måte!
    Fjordåret var et av de store innen storfilmer fra Hollywood.
    En rekke etterlengtede sequels kom i 2004. I tillegg et skikkelig godt tilbud fra norsk film.
    På ingen måte overhodet har 2004 vært et tregt år med tanke på hvilke titler og filmer som ble vist.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du nevne en film som var på størrelse med Star Wars eller Ringenes Herre?

Jeg kommer faktisk ikke på en eneste storfilm i fjor. Alle filmene som dukker opp i hodet mitt viser seg å være fra 2003(T3, Bad Boys II)

Av samme grunn så er det ingen storfilmer som kommer ut på DVD for tiden. Siste filmen jeg gledet meg til å kjøpe var vel Atter En Konge og den var fra 2003.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passion of the Christ
    The Bourne Supremacy
    Bridget Jones 2
    Harry Potter and the prisoner of Azkaban
    Ocean's Twelve
    Troy

Ikke på høyde med Star Wars og Ringenes Herre, men fortsatt storfilmer.
    IMDB
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor du nevner Passion of The Christ. Den var da en flopp på kino i Norge. Jeg kommer aldri til å bruke 2 min på den.

Men Spider Man 2 hadde jeg glemt. Den var vel ok størrelse på, men uansett en minifilm.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Uno
    Hawaii Oslo
    The Last Samurai
    Troy
    The Day after tomorrow
    I, Robot
    Chronicles of Riddick
    The Incredibles
    Shrek 2
    Shark Tale
    Van Helsing
    The Village
    Farenheit 911
    Bridget Jones 2
    Collatteral
    Spider-Man 2
    Passion of the Christ
    The Bourne Supremacy
    Ocean's Twelve
    Man on fire

Du kan ikke bare regne med at filmer som Star Wars og Ringenes herre står for billettsalget i Norge.
    Hvor mange tror du ikke så både Harry Potter3 og Uno?

Må da være tidenes filmår på lenge.
    Skjerp deg Peakman!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett Troy og The Bourne Supremacy på kino av de filmene der.
    Så også Ocean 12, men den var da ikke noe spes.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er ikke om vi likte dem eller ikke.
    Alle er "store" filmer og i listen er det jammen med noen for enhver. Liten som stor, ungdom som gamle, norskorienterte kulturfanatikere til hollywood blockbuster.

Jeg for min del synes både nye Star Wars filmene og samtlige i LOTR-triologien er dørgende kjedelig.
    Det har egentlig lite med poenget å gjøre så lenge tilbudet er så stort som det var i 2004.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hvor du vil Tor, men du mener altså at nedgangen i kinobesøk ikke har noe med at filmene ble ble vist i 2004 i forhold til 2003. Selvsagt kan man ha forskjellig smak på filmer, men jeg mener fortsatt at ingen av de filmene som du trekker frem der er noen som får folk til å trekke store folkemengder som Ringenes Herre og f.eks Titanic. Det er filmer som alle aldersgrupper trekker til kinoene for å se få med seg. Mange av de filmene du trekker frem er også av den art at du finner store grupper av potensielle brukere som av prinsipp ikke vil gå å se. F.eks jeg er blant de mange som syns Norsk film stinker. Dermed vil Hawaii Oslo ikke være noe alternativ å se, selv om jeg fikk gratis billetter. (eneste hvis jeg skulle på date med en skikkelig hot dame og hun ville se den). F.eks Colletteral som er en fantasisk god film har omtrent fått null omtale og jeg var ikke klar over den før den tilfeldigvis lå i DIVX format på harddisken.

Last Samurai er vel uansett fra 2003.

Mitt poeng er at jeg er enig om at den store nedgangen i filmbesøket i stor grad skyldes filmene som gikk i 2003/2004 og ikke at hjemmekinoen/billeprisen er skylden for det. Selvsagt er det sikkert noen som av prinsipp ser filmen hjemme, men de gikk sikkert ikke på kino i 2003 heller.

Litt søking om nedgangen viser også at alle kinoene skylder på akkurat på det jeg sier. Ingen nevner hjemmekinoen eller bilettprisen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    39,-/døgnet tar DVD-automaten nedi gata her....

Robert-

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Mitt poeng er at jeg er enig om at den store nedgangen i filmbesøket i stor grad skyldes filmene som gikk i 2003/2004 og ikke at hjemmekinoen/billeprisen er skylden for det. Selvsagt er det sikkert noen som av prinsipp ser filmen hjemme, men de gikk sikkert ikke på kino i 2003 heller.
    Jeg i min personlige mening vil dit hen at "hjemmekino" blir mer og mer vanlig.
    Det er ikke mange år siden det "ikke var nødvendig" med 32" hjemme.
    Nå som plasma, billigsurround, projektorer og flere hardbarka hjemmekinobyggere skyter fart går det på bekostningen av kinoen.
    Billettprisen på kino har hatt en rimelig bra stigning prosentvis i forhold til økning av prisen på leiefilm.
    Det er heller ikke til å stikke under en stol at ADSL får ta sin del av skylden. Finnes jo mange eksempler på filmer som folk laster ned screener av lenge før norsk premiere.

Min mening er at kinoene priser seg ut av markede i disse tider.
    De må nesten ta valget, fulle saler til lavere pris, eller halvfulle saler til stivere pris.
    Sistnevnte er jo en fordel med tanke på slitasje men ett sted krysser regnestykkene.
    Når vi også i 2004 (jeg 2005) ble vitne til storsatsingen på kino i Bergen blir en teknisk flopp, så avskriver jeg meg herved en god del besøk på den nye kinoen.
    Stoler mer på KP1 og forum i Bergen. Likevel er jeg dessverre havnet på det nivået at jeg nå foretrekker en film for filmens del hjemme. Klart det er et helt annet sosialt spekt ved å gå på kino, men med fokus på de tekniske løsningene gjør det meg ikke lenger å vente noen ekstra måneder på dvd-release i forhold til å løpe til kinoen. Og jeg har kun en X1 å skilte med.

Husker for en god del år siden en kamerat som var i den situasjonen jeg er i nå. "Sparte de store premierene" til de kom på dvd og filmen ble sett første gang hjemme. Da en 28" 4:3.
    Vi andre himlet med øynene. Nå er jeg en av de som enkelte ganger foretrekker å vente til den blir sluppet på dvd. F.eks alle filmene i LOTR-serien (og jeg ble like skuffet hver gang).

Nå er jo jeg blodig klar over at vi er et lite knippe folk som driver utstyret til det nivået vi har en tendens til her inne, men når en sosial happening for 4 personer med billettpriser på 90,- blir totalt 360,- + eventuelt snop, kjøring bom osv... så er leiefilmen til 50-lappen og Remasnop for 100-lappen ikke bare en tredjedel av prisen, det er også i mitt tilfelle en bedre opplevelse.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett tror jeg man kan trekke litt paralleller med MP3 og kjøp av musikk. At mange bygger/kjøper hjemmekino og handler DVD filmer som gale gir også en økende interresse for film generelt. Dermed tror jeg ikke kinoer er dødsdømt, ihvertfall ikke om de drives riktig med fokus på riktige ting.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Er vel ikke så mange kinoer i Norge som får hjulene til å gå rundt uten noen form for offentlig støtte, så sånn sett er ikke prisene på kino så alt for høye. Det er vel dessuten filmselskapene (hollywood) og ikke de norske kinoene en først å fremst bør halshugge for hårreisende priser på et par filmruller.
    ja, men kultur skal man ikke tjene penger på! dette er jo hele poenget! kulturtilbud skal ikke drives som en bedrift hvor overskudd og profitt er i høysetet.

hvor mange museer hadde vel ikke falt under kniven hvis statsstøtta ble kutta ut?
    - mange!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Uno
    Hawaii Oslo
    The Last Samurai
    Troy
    The Day after tomorrow
    I, Robot
    Chronicles of Riddick
    The Incredibles
    Shrek 2
    Shark Tale
    Van Helsing
    The Village
    Farenheit 911
    Bridget Jones 2
    Collatteral
    Spider-Man 2
    Passion of the Christ
    The Bourne Supremacy
    Ocean's Twelve
    Man on fire

Du kan ikke bare regne med at filmer som Star Wars og Ringenes herre står for billettsalget i Norge.
    Hvor mange tror du ikke så både Harry Potter3 og Uno?

Må da være tidenes filmår på lenge.
    Skjerp deg Peakman!
    du fleiper nå?

gud, det er så mange filmer der jeg ikke ville tatt imot selv om du hadde kasta de etter meg!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    du fleiper nå?

gud, det er så mange filmer der jeg ikke ville tatt imot selv om du hadde kasta de etter meg!
    Sånn for klarhetens skyld så kan jo du liste opp 10 på topp i US box office for 2004...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    du fleiper nå?

Sånn for klarhetens skyld så kan jo du liste opp 10 på topp i US box office for 2004...
    kvalitet fremfor kvantitet, og la meg bemerke dette igjen, det finnes andre filmer enn "box office-filmene."
    det at en film drar inn mye penger er ingen faktor som burde avgjøre filmen kvalitetmessige side.
    forstår du?

dessuten, det er her snakk om å kjøpe seg filmer.
    det er flere ti-talls titler, ja kanskje hundre-talls titler, jeg ville kjøpt fremfor de opplistede.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    dessuten, det er her snakk om å kjøpe seg filmer.
    det er flere ti-talls titler, ja kanskje hundre-talls titler, jeg ville kjøpt fremfor de opplistede.
    Nei, her var det ikke snakk om å kjøpe seg filmer, snarere rettigheten til å se en film (les: kino).
    Diskusjonen handler om kinopriser, og man får ikke filmen med seg hjem fysisk etter å ha kjøpt en kinobillett.
    (Så kan man komme inn på sammenligningen kinobillett vs kjøp av selve filmen, men i utgangspunktet var begge tilfellene ment med samme intensjon, nemlig å se filmen og til hvilken pris.)

Det er heller ikke til å stikke under en stol at filmer som selger mye må ha en viss "kvalitet" for at massene skal ha valgt å kjøpe den.
    Så kan man diskutere om dette skal være kunstnerisk "kvalitet" av forstå-seg-på-ere, eller om det skal være hollywood-kvaliteter som selger til massene som ikke har behov for å gå i dybden og lange tankebaner for at filmen skal gi de noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tromsø:

Sal 1 til 5 koster vel rundt 70-75kr

Sal 6 Luksus koster 130, men da følger medium brus og popcorn med i prisen (50kr)

Tror kanskje verdensteateret (en annen kino i byen) har litt lavere priser.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •