O happy day...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

O happy day...

Det var glad melding fra jobben for noen dager siden. Bonus for et særdeles godt år. Jippi tenkte jeg, og ante meg en sub!

Så var det å undersøke litt frem og tilbake. Har/hadde i grunn bestemt meg for en SVS 20-39 PC+. Spennende sub! Hadde sågodtsom bestillingen klar - og hva skjer. Melding fra hun som bor i hybelen under: Det er vannlekkasje på gulvet i badet og soverommet.

:shock:

Ja, nå holder altså rørleggeren på. Vannlekkasje på hovedvannrøret, som hadde stått og gnisset mot avløpsrøret. Lekkasjen er sånn ca midt mellom etasjene, så mye er fjernet også på våres bad. Huset er gammelt, ser typisk for meg at forsikringsselskapet sier at det er gammelt og enkelte ting må kanskje regnes med. :x

Og når først så mye må gjøres, kan man like godt gjøre det ordentlig. Begge bad kunne jo trenge en oppfriskning. Og bad er som kjent svært billige å pusse opp.

O happy day....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: O happy day...

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Og når først så mye må gjøres, kan man like godt gjøre det ordentlig. Begge bad kunne jo trenge en oppfriskning. Og bad er som kjent svært billige å pusse opp.

O happy day....
    Kondolerer og til lykke med dine fremtidige bad... Håper du kan gjøre noe selv, sparer penger på det. Ellers blir det lang pause på deg her på AVForumet? Vi lot håndtverkerene ta 95% og endte opp med regning på 150.000,- for 4 år siden og er rommet underkant av 10kvm... OK så tok vi litt i og la ekte skipsgulv, men det var bare 2000kr pr kvm.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Det er bare helt latterlig hvor mye ting kan koste.

Det ene fører med seg det andre. Må vente til forsikringsfyren kommer og høre hva han sier. Håper jo mest mulig blir dekket, er jo derfor man er forsikret. Rørarbeid er det verre med, men snekring går normalt greit. Har også lov til å gjøre alt det elektriske selv i huset.

En snekker kommer til uken uansett, i første omgang bare for å se. Det blir en del ombygginger i leiligheten generelt. Har speidet etter muligheten for eget rom til hjemmekinoen, men det er bare ikke noen grei løsning på det. Må bli i stuen.

Blir nok mindre på nett fremover nå ja. Men tross alt - jeg lurer på om ikke jeg handler den suben for bonuspengene uansett. Noen gleder må man ha! I banken må jeg åkke som. Man kan ikke alltid være fornuftig, interesser må også pleies!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ante en fet bonus på jobben og så for meg å få pusset opp både badet vårt og badet i hybelen under. Men jeg får ikke før hentet en bunke med baderomskataloger så skjer det. Subwooferen ryker :shock: Suben var jo gammel og var sikkert på tide med en ny. Og når den er gammel så må man forvente at ting skjer sier forsikringsselskapet. Når man først skal ha ny subwoofer må man jo ha en ordentlig en, og det koster skal jeg si dere. Jaja, der røk drømmen om nye bad ja. :cry:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(Var det forresten bonusen fra Midgard???)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var fallskjermen fra den gamle jobben . Det blir med andre ord akkurat til en ny toalettbørste

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel du i den situasjonen at du kan bygge deg en potent sub selv.....

Skader vel ikke å bytte ut toalettbørsten i ny og ne heller
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan: I det store og hele kostnadsscenarioet ditt, blir det nok "peanøtter" for en SUB. Det vil være mye lettere å takle "stresset" du har foran deg, men vil nok, som produsenten, anbefale deg å gå for en 25-31

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ante en fet bonus på jobben og så for meg å få pusset opp både badet vårt og badet i hybelen under. Men jeg får ikke før hentet en bunke med baderomskataloger så skjer det. Subwooferen ryker :shock: Suben var jo gammel og var sikkert på tide med en ny. Og når den er gammel så må man forvente at ting skjer sier forsikringsselskapet. Når man først skal ha ny subwoofer må man jo ha en ordentlig en, og det koster skal jeg si dere. Jaja, der røk drømmen om nye bad ja. :cry:
    :lol: Du har absolutt et poeng der...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Dan: I det store og hele kostnadsscenarioet ditt, blir det nok "peanøtter" for en SUB. Det vil være mye lettere å takle "stresset" du har foran deg, men vil nok, som produsenten, anbefale deg å gå for en 25-31
    Du tenker at det er mer trykk i 25-31 kontra 20-39? En ting som gjør det fristende med 20-39 kan man bl.a. se i en annen tråd, riktignok også ang 1646 og PCU:

SVSs svar (Erik K):
    Sitat:
    Personally I think the 2039 size is the best in all the cylinder lines. Basically it’s a compromise no matter how you look at it; the 2531 will play the loudest and the 1646 will play the lowest. I think that the 2039 is the best compromise in the middle of the two extremes. I think that 20hz is the mark on wall you have to aim for; it’s where the bass starts to become more felt than heard which makes the movie experience more immersive. Looking at the 1646 and taking into account all the variables – increased size, increased cost, loss of output – I don’t think the 1646 is as good a choice as the 2039. Compared the PCU, really you should just look at the PCU vs the PCPlus line; if the PCPlus line is enough then I’d get the 2039PCPlus and if you need a little more then the PCU is the way to go.
    Erik K

og (fra Ron Stimpson):
    Sitat:
    For that size room it is very hard to say you “need” a PC-Ultra.

It is a VERY good subwoofer (I would put one up against anything in the USA costing $2,000-$4,000) and I love the sound of mine. I never need more power, features or depth than it provides.

I would say too that the 20-39PC-Plus has most of the same performance (most, not all) for less money. If you want the best “bang for the buck”, get the 20-39PC-Plus. If you just want the best… the PC-Ultra is the way to go.

Not everyone can afford an SVS that good. But no one that can afford a PC-Ultra will regret getting one.

In conjunction with my earlier note, put a 20-39PC-Plus or PC-Ultra in your right front corner and you will be positively shocked at the positive effect it has on your system. Switch all speakers to “Small” with an 80Hz crossover (yes, even your left and right speakers… trust me on this one ;^).

I expect you will be writing us soon telling us your SVS is your most valued piece of gear, and best upgrade you have ever made.
    ------------------------
    Jeg tror nok begge subbene er svært gode, og sånn det ser ut, ganske suverene i forhold til pris. Ville opprinnelig bygge en sub selv, men pga SVS har jeg nå utsatt det....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jasså, du er en av de dærre bassfrikerne..........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •