September 2003 kastet jeg meg på "projektor-bølgen" og bestilte en IBM ILV300 (som er samme som X1). Bestemte meg for å kjøpe IBM da de hadde 3 års "hurtigbytte" garanti ved evt feil. (Kjøpte den via min IBM forhandler i jobbsammenheng). I desember 2004 begynte prosjektoren og støye ganske kraftig. Dette var noe som kom og gikk, så jeg bestemte meg for å sende den inn til reprerasjon. Jeg fikk beskjed av IBM tekniker å ta ut pæren og sende inn selve prosjektoren. Når de mottok denne skulle de få sendt den raskt i retur.

6 Desember ble den sendt med posten og etter en drøy uke ringte jeg for å høre hva status var. Fikk beskjed om at den snart kom i retur. Dagene gikk, og like før jul purret jeg nok en gang. Denne gangen fikk jeg beskjed om at de måtte til utlandet for å få tak i ny prosjektor/deler, da de ikke hadde denne lenger i Norge. Forventet levering var i romjulen.

Begynte å bli en smule utålmodig, da den fortsatt ikke dukket opp. Jeg reiser utrolig mye i jobben for tiden og hadde sett frem til noen avlsappende dager i julen med hjemmekino. Men den gang ei.

4 Januar ankom prosjektoren tilbake, dvs at den såkalte "hurtigbytte" serviceavtalen til IBM tok nesten 1 måned ops: . Da jeg som vanlig var på reisefot , var det først i dag jeg fikk tatt turen ut til jobb og hentet den. Overraskelsen var dog stor (og positiv). Jeg har ikke fått tilbake min gamle prosjektor (den jeg fikk var helt strøken og hadde annet serienr enn den jeg sendte inn). Programvaren var oppdatert fra versjon 3.8 til 4.3 (softwaren har ikke vært tilgjengelig for den vanlige mann i gata, slik den har vært på Infocus sin modell).

Jeg var selvfølgelig kjapt oppe med lokket for å sette pæra på plass, da jeg til min store overraskelse oppdager at det sitter en pære i den. Prosjektoren monteres tilbake på plassen i taket og jeg starter den. Støyen er tilbake til normalt nivå og jeg ser at lampeforbruket står til 0 timer (noe jeg selvfølgelig ikke kan vite om er reelt).

Hvis en ny pære er "plasteret på såret" for å ha ventet så lenge på prosjektoren må jeg si meg meget fornøyd. Er det noen av dere som har opplevd noe liknedne?

Tendenfan