Nye kinoen i Bergen.....oh shit!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye kinoen i Bergen.....oh shit!

Jeg husker ikke når jeg sist var på kino foruten om i går, men vil tro forrige besøk strekker seg til en gang før sommeren. Da var jeg enten i Forum eller KP.
    Uansett. Kompis inviterer på kinotur, Ocean's Twelve.
    Jeg benytter anledningen til å sjekke ut Magnus Barfot, den nye avdelingen til Bergen Kino. (Alle nevnte avdelinger ligger under Bergen Kino)

Mangus Barfot; Ocean's Twelve, fredag 21:15
    Det hele begynte med en vanvittig do-kø som gjorde at vi gikk bort til "gamle" KP for å gå på do.

Billetter bestilt i god tid over nett = sweetspot.
    Dønn i midten både vertikalt og horisontalt. Mener å huske kompis sa noe slikt som "Hvordan i alle dager har du fått disse plassene?"

Oh Shit!
    Bildet var ELENDIGT!
    Generelt så det ut som en film på tv fra tidlig 80-tallet. Det var støy i bildet, lite skarpt, flakking og FORFERDELIG dynamikk.
    En hvit mønstrert skjorte brente ut i totalt hvitt. En mørk skinnjakke/dressjakke ble degradert til en svart klatt hvor kun de mest prekære highlights ble detaljert.
    Fargene var skikkelig dårlige. Blek hud og generelt alt for tamme farger.
    Og noe av det værste; konstant flakking i bildet gjennom HELE filmen.
    Det minnet om hvis det hadde brent et bål nede på "scenen" slik at lyset hele tiden skiftet på lerret.
    Jeg har riktig nok bare en X1, men er villig til å vedde på at mitt bilde her hjemme er en gode del mer enn dobbelt så bra som jeg så i en nyåpnet kino i Bergen.

Utgangen; kritikkverdig.
    Alt for smal trapp hvor alle kinosalene kommer ut i. Filmen gikk samtidig i to saler med samme sluttidspunkt. Noe som resulterte i at når vi fra 4. etasje kom ned til 3. etasje og de samtidig skulle ut der, klogget trappen seg rimelig bra. Det var 2 av 5 saler som går til den trappen.
    Kan ikke skjønne hvordan dette er blitt godkjent av brannvesenet hvis 5 saler skal evakuere samtidig.

Nei, kino er best hjemme.

Nevnte jeg prisen 90,- per billett. Altså vi to tilsammen brukte 180,- i rene billetter.
    Blir ikke det det samme som film på Dvdsoon, samt en stor cola og en pose chips på bordet hjemme. Med bedre bildet, bedre lyd og vanvittig gode evakueringsmuligheter da vi bestemmer oss på forhånd hvem av oss som går først ut av døren.

Hørte på P4 at det ble solgt 900.000 færre kinobilletter i 2004, enda filmene var større og "bedre".

Oh shit!

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoer i dag må kunne tilby noe mer enn kun ett stort lerret, litt surround og filmen litt tidligere. Det er ikke mange tusenlappene man trenger å invistere i dag for å få ett surround anlegg hjemme som lett konkurerer ut en "vanlig dødlig" kino.
    Noen kinoer klarer det, men de er dessverre i mindre tall.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er flere enn meg som syns den nye kinoen i Bergen ikke var noe imponerende i det hele tatt!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg reagerer på er at dette er et nybygg og en satsing, så lander de lenge før K-punktet.
    Det blir som du sier, wow, "stort lerret".
    For mange er kino akkurat stort lerret, og så kjøper de billett på bakerste rad. Go figure.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tro på at nye Bergen Kino kunne bli en av landets beste. Må innrømme at jeg ble skuffet, spesielt i forhold til nye Sandnes Kino (som er fantastisk).

Jeg synes lyden er for spiss og skarp i Bergen, men det er mulig at det bare trenger litt mer innspilling. Har ikke vært der den siste måneden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barfoten - et steg i gal retning

Var selv tilstede på samme filmen som det snakkes om her. Det som er positivt er alt før du kommer inn i salen og filmen begynner. Har også sett Bridget Jones på den nye kinoen og slik jeg ser det er det kun det sosiale ved å gå på kino som kan holde butikken åpen i fremtiden.

Ja, også holderen i armlenet til brus! Men hjemme har jeg et bredt bor, toalett like ved og skammel til beina. Nei her blir det skarpe bilder på min Sony og krystall-klar lyd.

Konklusjonen må være at bergen kino ikke har klart å lage en "ny" kino som oppfyller våre krav. Grei nok, men den skulle være det beste som man kan oppdrive. Da hadde det vært grunn til å håpe på bedre besøk.

TAKK!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også og kalle kinoen Magnus Barfot da.. syns det var et forferdelig navn jeg! :lol:

Vet grunnen.. det med Magnus Barfotsgate og det så ingen her som trenger og fortelle meg grunnen for hvorfor.. men alikevell :lol: syns det var et tragiskt navn jeg :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. jeg var også på Barfot for ikke så lenge siden. Lyden var fortsatt ganske skjærende, synes jeg. Men det jeg hadde problemer med er det samme som tor rasmussen. Bildet flakket noe helt sinnsykt, det så ut som om pæren i projektoren var et svært bål. Bildet pulserte hyppig og regelmessig opp og ned i lysstyrke på hhv høyre og venstre side (og da snakker vi om å gå fra mørkegrått til hvitt. Helt sinnsykt! Dette var forøvrig i den øverste salen med buet tak....

Filmopplevelsen ble fullstendig ødelagt. At jeg får bedre bilde hjemme på min X1 er en skam! Nå er det snart sånn at jeg gir opp å gå på kino.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter meg oppunder førstevoterendes, tor rasmussen, bemerkninger.

var senest på filmteateret i oslo og så "der untergang" her om dagen.
    salen var stappa full, det var helt vanvittig liten beinplass for stakkars "lille" 195 cm høye meg, salen var omtrent ikke dosert/elevert så man fikk aldri opplevd hele bildet grunnen huet til karen foran deg, lyden var helt ok, men det trøkka ikke spesielt mye.

bildet er et kapittel for seg selv. jeg synes det var veldig blas(s)t, og hudfargene endel av skuespillerene var ikke på langt nær så naturlige som jeg har sett annensteds.
    også mørke scener led voldsomt av en grumste bildestruktur.

konklusjonen må bli at filmopplevelsen var i beste fall middelmåling, mens selve filmen var en perle.

Newcomer thynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    var senest på filmteateret i oslo og så "der untergang" her om dagen.
    salen var stappa full, det var helt vanvittig liten beinplass for stakkars "lille" 195 cm høye meg, salen var omtrent ikke dosert/elevert så man fikk aldri opplevd hele bildet grunnen huet til karen foran deg, lyden var helt ok, men det trøkka ikke spesielt mye.

bildet er et kapittel for seg selv. jeg synes det var veldig blas(s)t, og hudfargene endel av skuespillerene var ikke på langt nær så naturlige som jeg har sett annensteds.
    også mørke scener led voldsomt av en grumste bildestruktur.

konklusjonen må bli at filmopplevelsen var i beste fall middelmåling, mens selve filmen var en perle.
    Var og så samme film samme sted, og er 194 cm... Var temmelig skeptisk til å se film på Filmteatret, lokalet virker bedre egnet som... teater.

Når dette er sagt så glemte jeg temmelig raskt både tid og sted, lyden var helt grei og billedkvaliteten passet nesten inn med tanke på at filmen skildret rein og skjær tragedie (ikke tragisk kvalitet, men dyster og mørk). Filmen var meget bra, anbefaler alle historie- eller filminteresserte (eller de som er begge deler) til å se den. Oscar-nominasjonen er fullt fortjent.

Vil nok holde meg unna Filmteatret ved senere anledninger dersom dette kan unngås, men er ikke fremmed for å se en eller annen "smalfilm" der dersom dette er eneste sted den settes opp.

man fikk aldri opplevd hele bildet grunnen huet til karen foran deg.
    Var vel meg det. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man fikk aldri opplevd hele bildet grunnen huet til karen foran deg.
    Sitat Opprinnelig postet av thynamic
    Var vel meg det. ops:
    vel, heldigvis for min del satt det ei lita berte foran meg. :lol: jeg skua godt over huet hennes, så jeg så godt. de to andre som var med meg hadde fått slike 190-og-noe-karer foran seg, og så heller lite av bildet. :roll:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på "Der Untergang" på fredan og fikk jo da selvfølgelig funnet ut hvordan det blir når man leder varmen fra en sinnsyk varm prosjektor foran linsa :? Noen som har sett Formel 1 :?: I 50 varme :!:

Setene ja, noe å ha brusen på - nei!
    Seteradene - å dæsken det lyser i mørket!
    Trappelys - fanden meg reine blacklighten!
    Bildet -urolig!
    Komfirmantiser - ja, hva fanden gjør dem her, greier jo pokkern ikke holde kjeft!
    Bassen - Tja, er faktisk ikke verst!

Jeg har ikke PJ, men kan banne på at det blir konge bedre når jeg får det!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reklamerte de ikke for at bergen var norges beste kino elns? :lol:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Ikke på Gjøvik kino nei.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det ble reklamert med det, men de sa at det var norges flotteste kinobygg. Det sier jo igrunnen lite om kinoen i seg selv. KP5 i Bergen er faktisk en av norges beste kinosaler. Det er en ganske liten sal der det er lagt ned minst like mye penger på lyd og bilde som i de store thx salene.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    joda :lol:

og ikke for og glemme verdens beste lydanlegg som det sto i magasinene dems da! :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :? Kjipe greier. Men det blir vel gjerne slik her i byen at det som er best i Bergen naturlig nok må være best i verden. Men når det ikke engang er byens beste saler er det jo bare flaut. Skikkelig nedtur med det elendige bildet.

Til opplysning for forummedlemmer som ikke kommer fra byen: Ikke alle bergensere er brautende verdenskonger, selv om de som gjerne blir ofret plass i media kan virke slik.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke mye på kino, men ble tipset om at KP5 er av de bedre salene i byen. Noen som kan verifisere?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg var i Bergen opplevde jeg KP13 som den beste salen. Hvis alle saler var som den her i landet tror jeg interessen for hjemmekino hadde vært ganske annerledes.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •