«de homofile svenskene» har skyld i tsunamien! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yeah! :lol:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må prøve å se det fra et annet synspunkt også. Det er greit at vi i Norge er veldig opensynte og ler av amerikanere når de vil fjerne abort osv, men hadde dere vært i troen om at det var sjel fra det øyeblikket egget ble befruktet hadde dere vært i mot abort også.

Tenk på alt det gode med religionen, som i mitt syn er "leveregler" til hvordan man [k]bør[/b] leve sitt liv. Alle menneskene som gir all sin tid for å hjelpe andre som har det værre f.eks

Eller Kirkens nødhjelp....

Jeg vil heller si at det ikke er religionens feil, men de trangsynte. De som ikke forstår at ting ikke skal tydes ordrett (og hvis Gud faktisk finnes er det ikke tvil om det. Det er altfor mye i Bibelen som er motbevist til at det kan være slik) men må tolkes. Tror man at verden (og derfor mennesket) faktisk ble skapt på 7 MENNESKE dager er man altfor trangsynt, og direkte dum.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Tenk på alt det gode med religionen, som i mitt syn er "leveregler" til hvordan man [k]bør[/b] leve sitt liv.
    nå er det slik at disse levereglene som er i relgioner er tatt opp fra samfunnene relgionene er i / er oppstått i, og er stortsett helt grunnleggende vilkår for at et samfunn skal fungere.

slike regler har vært "i bruk" i alle samfunn til alle tider - det som har pleid å variere er hvordan man "har tolket" grupper av mennesker inn og ut av de reglene gjelder for. dermed kunne man f.eks. forsvare okkupasjon, krig, slavehandel, føydale systemer, osv. i guds navn - for "disse menneskene" var gudløse barbarer "levereglene" ikke gjaldt for!

disse "reglene" er ikke spesifikke for noen relgion(er), men de går igjen i stort sett alle relgioner. desverre brukes de ofte massivt i propaganda sammenheng for å promotere egen(e) relgion(er).

f.eks. er det en god del norske politikere som liker å koble vanlig medmennesklighet til det de kaller den "norske kristne kulturarven", noe som selvfølgelig er rein bullshit! dette er et strålende eksempel på "... ... kulturarven" og erstatt "..." med det som måtte passe dine mål best i den aktuelle situasjonen

:water

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Tenk på alt det gode med religionen, som i mitt syn er "leveregler" til hvordan man [k]bør[/b] leve sitt liv. Alle menneskene som gir all sin tid for å hjelpe andre som har det værre f.eks
    Motivasjonen til å hjelpe vil jo da i mange tilfeller komme ifra et ønske om å få + i karakterboka til Gud, istedet for et reelt ønske om å hjelpe andre. Var det ikke David Hume som sa at ikke handlingen i seg selv, men motivasjonen bak handlingen skal ilegges etisk verdi?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mer ut som Kant.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du har helt rett, en liten kortslutning fra min side. Kant mente at man skulle se på sinnelaget som ligger bak handlingen for å vurdere om en handling er etisk rett eller gal.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Water og blodpudding. Jeg er så enig så enig.

Kardemommebyloven Über Alles.

DrE

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt flere diskusjoner med kristne om de er redd helvete, og at det er derfor de gjør alt bibelen sier. De svarer at de elsker Gud, og man gjør ting for de man er glad i. F.eks kan man hente ett glass vann til kona, fordi man elsker henne. (satt på spissen)

Det har ikke noe med + i karakterboken å gjøre.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper man fattige barn til 3. verdens barn med å få utdannelse (kristen indoktrinering) og mat og et sted å bo fordi man elsker disse barna? Nei, det er fordi de "elsker" (vil ha + i karakterboka til) Gud.
    De hadde sikkert gitt et glass med vann til Gud også, hadde han spurt om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare trist, nemlig at noen benytter katastrofen til å si at det er en straff fra Gud ! Frem med balltreet og tving dem til å spise fiskeslo i en måned :wink:

Obelix sier støtt og stadig at Romerne er helsprø. Jeg sier bare: Amerikanerne er helsprø !! :wink:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Obelix sier støtt og stadig at Romerne er helsprø. Jeg sier bare: Amerikanerne er helsprø !! :wink:
    Amerikanerne er helsprø? javel. :? Det er ikke bare dem, la meg forfriske hukomelsen din litt: TRYKK HER

Vil det si at nordmenn er helsprø også da?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Amerikanerne er helsprø !! :wink:
    Jeg begynner å bli litt lei denne oppfatningen, mange er selvfølgelig sprø og slik det fremstilles i media så er jeg ikke overrasket over at mange har akkurat denne oppfatningen av amerikanerne. Amerikanere flest er kjempehyggelige, hjelpsomme og høflige. Alle stemmer heller ikke på Bush. Når det er sagt så mener jeg at det er noe fundamentalt galt med det amerikanske rettsystemet, det amerikanske demokratiet og mediene, men slik er det jo til dels i Norge også da :lol:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er vel alle litt sprø! :wink: :lol: