Hvor mange har SVS nå? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel en av gutta (kanskje den første??) så seff må jeg stemme også! Og for dere som synes det blir litt mye svs.. Det samme gjelder jo yamaha og sony osv også. Dette er ikke noe nytt. Jeg pleier vanligvis ikke å å reklamere for stæsj jeg kjøper men svs fortjener faktiskt litt omtale. Sjekk samtlige andre store fora på nettet og de har sine fornøyde fans der.

mvh
    2531 PC+

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye SVS-snakk om dagen, men slik er det når det dukker opp produkter utenom det vanlige. Vi har hatt paralleller til dette flere ganger på AVforum. Nevner i fleng: Maite DVD-spiller, projectiondesign Action!model one, Midgard Audio PowerMaster, Denon 3805... Synes det bare er bra med litt entusiasme rundt fett utstyr jeg, selv om jeg i alle tilfellene vil advare mot skylapper i forhold til annet utstyr. Behovene er forskjellige, heldigvis, ellers ville jo alle ha behov for og kjøpt det samme.

For ordens skyld: Jeg huket av på "vet ikke, må høre en først", jeg. Selv om halvparten av all den gode omtalen er panegyrisk svada, så er det fortsatt et godt produkt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er ...
    Med fare for å go off topic!

Sant det roffe. Jeg skriver ikke så mye på forumet men har vært med siden avforum startet. Det er bare bra med litt entusiasme rundt nytt utstyr. Det er også gøy med nye produkter slik at andre ikke må gjøre den researchen noen av oss andre har gjort. Sunn skepsis er ikke så dumt det heller (ang. SVS ble skepsisen borte etter maaaange timer med research på nettet dog).

For de av dere som virkelig vil oppleve fanatisme rundt utstyr: Søk på hsu research og svs! En av de som har blindtesta subber kaller seg craigsub på avsforum og bigcigar på hometheaterspot. Den shootouten med målinger (proff måleutstyr til 4000$) ble fjernet på avsforum pga fanatisme i begge leire...

HSU VTF-3 MK 2 skal forresten være en skikkelig bra subb spes. til musikk. Kanskje et alternativ.. Jeg tør iallefall og anbefale den basert på alt jeg har lest om den også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Kenti:
    Jeg tror nok en 2531 PC+ eller pb10isd vil være mer nok til dine Helicon. Jeg har ikke så mye bass i mine fronter (aurum cantus moon goddess) men du kan jo ta en tur siden du bor i oslo og høre hvordan subben låter med de.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er ...
    HSU VTF-3 MK 2 skal forresten være en skikkelig bra subb spes. til musikk. Kanskje et alternativ.. Jeg tør iallefall og anbefale den basert på alt jeg har lest om den også.
    Hsu sluttet å shippe internasjonalt for en stund siden (sist vår?), så da blir frakt litt mer styr.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikses vel greit gjennom magnum.no
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge leve SVS propagandan sier jeg bare.
    :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg stemte har en.... har bestilt en 20-39PC+. Må inrømme at etter å ha trålet nettet i ett par dager var det ingen tvil om at det ser ut som SVS gir mye for pengene. Men nå skal jeg nå først få testet denne før jeg uttaler meg mer.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, Star Wars 2 - Attack of the Clones gir en helt ny mening

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stygg fornemmelse av at Anfield har noe med prosentandelen på denne delen å gjøre:

"er du gal? all denne propagandaen får meg til å velge noe annet på trass!"

:wink: :lol:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Har en stygg fornemmelse av at Anfield har noe med prosentandelen på denne delen å gjøre:

syntes det var greit å ha med det som et valg. har nå også lagt til svs på vei
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Og her er jeg for å svare, Thlian!

Desverre så må jeg skuffe deg, har enda ikke svart/stemt, så dette her har jeg desverre for deg ingenting med. Og dessuten har jeg jo bare en stemme, så hvordan i allhverden skulle jeg alene ha klart dette....... :?

Dessuten, hvis jeg skulle svare, vet jeg enda ikke hva alternativet skulle være. Er svært enig med roffe om at det er sunt med litt temperatur rundt nytt utstyr, spesielt siden det ikke er noen butikker som fører dette her i landet, og en er nødt til å importere dette selv.

Etter at propaganda-strømmen veldig tidlig ble overmåtes positiv og vulgær, syntes jeg at noen måtte tross alt være motvekt. Jeg hadde da hørt dem, opplevd dem, blitt imonert av dem til film, men tillot meg å stille noen kritiske OG SAKLIGE spørsmål.......

Om det blir en SVS eller ikke på meg får bare tiden vise. Men det er ikke alle som er ute etter i vise "ballestyrke" og måle desibel til en blir blå i trynet, for meg er det viktigere å ha elementer som er riktig sammensatt og danner en god lyd (og bildeopplevelse) uten at jeg må spille med fare for liv og helse........ Og jeg tror kanskje ikke at SVS er for alle. De ligger bl.a håpløst langt bak på design, og for noen av oss er det også viktig.

Men at de spiller god og dyp bass, og er supergøy på film er sikkert..... :wink: :wink:

PS! Lurer på om dama di egentlig er så veldig sinna, jeg! For hvilken (ordentlig) sinna dame hadde stilt opp på et slikt bilde...... :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun var litt småpissed!
    Men det gikk greiere enn forventet, jeg hadde fått beskjed om å ta bilde av henne. Men da var hun alt blitt blid igjen så da måtte vi posere - på subben selvfølgelig!

Men som sagt, kritikk er bra og skulle alle vært enige så er jo halve moroa borte. Ikke alle kan kjøpe SVS heller, da får ikke vi som har kjøpt det solgt dem :wink:
    Men hyggelig det at du setter pris på design, det gjorde jeg og, helt til jeg kjenner hvor nært innpå noen kanonkuler egentlig kan komme

Men for dem som vurderer SVS er det sant at dem MÅ tenke seg om, dette er subber laga "The American Way" og det - det betyr DIGERT :!:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, Jeg gir meg :wink: . Prøvde å ringe SVS nå, for å bestille en PB12 Ultra/2. Men jeg fikk kun en svarer...

Jeg føler og tror at min meget gode JmLab Electra SW900 spiller i samme klasse eller bedre enn en SVS, når det kommer til lydkvalitet... Snakker da ikke om lydtrykk...

Etter sikkert 1000 inlegg her på AVForum og sinnsyk interesse på internett generelt, så klarer jeg ikke sitte å høre på dette lenger. Jeg skal ha en selv. Tenkte først på den dyreste, men da snakker vi om over 20k. Det blir for dyrt.

Derfor blir det PB12 ultra/2. Men hvis det viser seg at denne ikke leverer god lyd, så selger jeg den. Men jeg må prøve. Men jeg har på følelsen at det står en SW900 på AVtorget innen 1 mnd.

Hvis en av SVSguruene kunne PM'e meg med mailaddressa til noen der nede, hadde det vært good.

Takk skal dere f**n meg ha, for å få godkjenning av hu jeg deler avisa med til å kjøpe, så måtte jeg inngå en del avtaler av spesiell karakter, så her skal jeg lide.

Men jeg gleder meg som en unge

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    OK, Jeg gir meg :wink: . Prøvde å ringe SVS nå, for å bestille en PB12 Ultra/2. Men jeg fikk kun en svarer...

Jeg føler og tror at min meget gode JmLab Electra SW900 spiller i samme klasse eller bedre enn en SVS, når det kommer til lydkvalitet... Snakker da ikke om lydtrykk...

Etter sikkert 1000 inlegg her på AVForum og sinnsyk interesse på internett generelt, så klarer jeg ikke sitte å høre på dette lenger. Jeg skal ha en selv. Tenkte først på den dyreste, men da snakker vi om over 20k. Det blir for dyrt.

Derfor blir det PB12 ultra/2. Men hvis det viser seg at denne ikke leverer god lyd, så selger jeg den. Men jeg må prøve. Men jeg har på følelsen at det står en SW900 på AVtorget innen 1 mnd.

Hvis en av SVSguruene kunne PM'e meg med mailaddressa til noen der nede, hadde det vært good.

Takk skal dere f**n meg ha, for å få godkjenning av hu jeg deler avisa med til å kjøpe, så måtte jeg inngå en del avtaler av spesiell karakter, så her skal jeg lide.

Men jeg gleder meg som en unge
    Akto,

må bare si det siden jeg har hatt både SW 900 og to SVS,

SW 900 er veldig bra i forhold til mye, men på alle mulige måter, musikk og film, høyt og lavt, ikke på nivå med de to SVS jeg har hatt.
    Og jeg er veldig opptatt av hvordan subben takler musikk.

Er faktisk mye mer opptatt av musikk / stereo lyd og hifi enn bilde og surround.

Du kan få høre min PB12 Ultra/2 først, den kommer i slutten av neste uke, ble sendt ut idag.

DJ :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •