www.play.com og sendemetode. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vedr. levringstid. Minerfaring er 4-5 dager i beste fall. maks har jeg opplevd 3 uker men det var nå i julestria.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    har hatt dem på 3 dager
    bestiller du en haug på en gang er det en god sjans for at posten sender hentelapp istedet for å levere i postkassa, siden det ikke er plass til alle sammen. og da går det jo en dag eller to på det også.
    Det er en god grunn til å sende dem til jobbadressen. Da kommer de inn med ting som ikke får plass i kassa.
    Og, dessuten: Da ser ikke resten av familien hvor mange filmer du handler inn. Tenk WAF! Tror det er gode, gamle roffe som har nevnt dette før! :lol:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oss stakkarer som har hjemmekontor, da? Kona ser jo alt! :roll: Men vi har landpostbud, så hvis det er for mye for kassa, kommer hun ned med det. Og jeg har bestilt 10-15 filmer flere ganger (som regel gamle saker, det meste til under hundrelappen per stykk), og aldri fått en krone i toll, alltid fått dem pakket i plast og aldri fått mer enn én av gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettopp bestilt meg 18 filmer fra play.com til 86 kr filmen, og 4 filmer fra cdwow.com til 92 kr filmen. grunnen til at cdwow er dyrere per film er fordi jeg kjøpte endel titler på play.com som var singledisc.

uansett, 22 nye filmer, hvorav mange 2-disc coll. ed, som alle har ws-aspect (1:2,35/1:1,85), region 2 pal, anamorphic, engelsk subtitles, dd eller dts lydspor og engelsk cover til 1916,- kr er kurrant synes jeg :wink:

skal på platekompaniet og støtte norske dvd-butikker i morra ved å kjøpe fight club 2 disc-en til 99 kr, goodfellas 2 disc-en til 160 kr. disse var billigere på platekompaniet enn play/cdwow. :?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt tullete å bruke priser på enkelttitler som basis for hva som er rimelig eller dyrt. Jeg kjøpte Fight Club 2 disc SE til 8.99£ fra play for et halvt år siden. At prisen er høyere nå kommer vel av at den ikke er inkludert i noen av play.com's mange hauger av DVDer til nedsatt pris.

Det er sikkert riktig at play ikke er billigst på DVDer som ikke er inkludert i de såkalte "DVD bargains". Det som etter min mening gjør play så gode på pris, er at det er svært mange titler som er inkludert under "DVD bargains". Det er definitivt mer å finne her enn i "nice price"-hyllene i Norge...

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en mail fra play247.com som villle at jeg skulle "confirme" ordren fordi den var så stor. Er dette vanlig praksis? mailen var fra: info@play247.com. Jeg skal gi dem kortdetaljene en gang til. Jeg bare lurer på om dette er vanlig, eller om det kan være noe hacker/cracker kredittkort fraud greier.
    Takk, hilsen den Paranoide Puddingen ops:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Jeg fikk en mail fra play247.com som villle at jeg skulle "confirme" ordren fordi den var så stor. Er dette vanlig praksis? mailen var fra: info@play247.com. Jeg skal gi dem kortdetaljene en gang til. Jeg bare lurer på om dette er vanlig, eller om det kan være noe hacker/cracker kredittkort fraud greier.
    Hvor stor var ordren?
    Jeg ville uansett vært forsiktig med å sende disse detaljene på mail. Det er ingen av adressene som ligger ute på play sine sider som bruker noe annet enn email-adresser som ender på @play.com. Denne siden lister en del adresser du kan henvende deg til hvis du er i tvil:
    http://www.play.com/play247.asp?page=contact

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var på 15 filmer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var på 15 filmer.
    OK. Det er mer enn jeg har bestilt på en gang noengang. Synes likevel ikke det var kritisk mye. Jeg ville sjekket kontoen hos play for å forsikre meg om at informasjonen som ligger inne er korrekt.

Deretter ville jeg sendt svar om at kontoinformasjonen er korrekt, og at du ikke vil sende kredittkortinformasjon på mail på grunn av usikkerheten som mail-mediet representerer. Nettsidene for kontoinformasjon kjører jo SSL-kryptering og er vesentlig sikrere enn ukryptert mail.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har fått en sånn mail både fra play.com og dvdsoon.com...
    Og det var visst ikke noe skummelt der.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der fikk jeg også første gang jeg bestillte. Jeg slettet hele orderen og la inn en ordre bare på 1 film. Fikk beskjeden igjen. Sendte en mail til kundeservice og fikk vite at dette var en ny praksis de hadde for å sjekke ut kunden for at vedkommende var den han var... De åpnet umiddelbart kontoen min for forsendelser etter det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for info Roffe. De ville at jeg skulle kontakte dem per telefon og ikke mail. Jeg ble bare litt mistenksom siden mailen kom fra @play247.com og ikke @play.com.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Det der fikk jeg også første gang jeg bestillte. Jeg slettet hele orderen og la inn en ordre bare på 1 film. Fikk beskjeden igjen. Sendte en mail til kundeservice og fikk vite at dette var en ny praksis de hadde for å sjekke ut kunden for at vedkommende var den han var... De åpnet umiddelbart kontoen min for forsendelser etter det.
    Takk, da er det ikke noe lumskt på gang.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg har fyrt opp under evt. paranoia. Jeg har nok vært kunde av play såpass lenge at den nye praksisen for verifisering aldri har berørt meg.

Synes uansett at mail-basert verifisering som krever kredittkortnummer i mailen er litt betenkelig.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Synes uansett at mail-basert verifisering som krever kredittkortnummer i mailen er litt betenkelig.
    Ja.. når jeg tenker over det så ba de meg ringe og ikke sende mail.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekrefte at dette er praksis hos Play nå. Jeg anbefalte en kollega på jobb å handle derfra, og han ble bedt om å verifisere detaljene ved å kontakte dem per telefon. Jeg var først litt skeptisk, siden jeg ikke hadde gått gjennom samme rutine selv, men det viste seg at det var ny praksis fra Play, og alt OK.

Forøvrig synes jeg de har brukt lenger leveringstid nå rundt juletider. Alle mine filmer bestilt i desember har brukt over en uke fra de ble sendt. Og jeg venter fremdeles på den siste som ble sendt 22.12.04. :cry:

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Forøvrig synes jeg de har brukt lenger leveringstid nå rundt juletider. Alle mine filmer bestilt i desember har brukt over en uke fra de ble sendt. Og jeg venter fremdeles på den siste som ble sendt 22.12.04. :cry:
    Jeg har generelt et problem med pakker fra stort sett hele verden (vel, Korea, Play på Jersey, AmazonUK, Canada, flere etailers + julegaver fra kjæreste i USA) sendt de siste to-to og en halv ukene før jul har ikke kommet fram ennå, mens ting sendt fra samme etailers i romjula har begynt å dukke opp. Tror kanskje ikke Posten ble ferdig med å sortere pakker fra utlandet før jul, og tar nye containere før de kommer til de som har stått der en stund.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Njål"]
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Tror kanskje ikke Posten ble ferdig med å sortere pakker fra utlandet før jul, og tar nye containere før de kommer til de som har stått der en stund.
    Det kan harmonere med noen bestillinger jeg gjorde i desember fra USA vedrørende min rc-hobby.
    Bestilte 2 pakker. Har fått begge nå.

Den som ankom norge før jul var ikke henteklar før 3.januar.
    Den som ankom norge i romjulen var henteklar 29.desember.
    Sistnevnte ble bestilt en uke senere enn førstnevnte.
    Begge pakker identisk i størrelse og vekt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bekrefte at det er vanlig at play.com vil ha bekreftelse på slike store ordrer. jeg ble oppringt da jeg bestilte 40 filmer en gang.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå venter jeg på mine to filmer og ett spill fra play. Fikk mail om at pakkene var sendt ut fra dem i dag. Hadde vært kult om dem kom på fredag 8)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •