Bare måtte ut og fly i dag. Abstinenser. *video*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bare måtte ut og fly i dag. Abstinenser. *video*

Jeg og en kamerat kjørte ut for å fly i dag. vi gæmbla på at været ville være ok der vi skullle fly og satte avgårde. Jeg med min LieRaider og han med sitt først fly, en GWS E-Starter med CD-ROM motor. Det snødde ikke da vi kom frem så vi begynte å fly med en gang. Først tok jeg en kort tur med min LR. Det var vanskelig å se dette flyet på grunn av lysforholda. Det var helt kamuflert når buken var mot meg. Følte ikke at jeg hadde full kontroll hele tiden så jeg tok det rolig. Bakken var vanskelig å se fordi det ikke var særlig til skygge under flyet. Uansett gøy. Første flytur på over en måned på grunn av drittvær!

Etter at jeg hadde flydd litt med LR så tok jeg jomfruturen med E-Starteren hans. Jeg skulle bare trimme og teste det før han prøvde å fly for første gang. Da jeg kastet flyet fløy det bare rett ut av hånda mi og fortsatte uten at jeg behøvde røre stikkene i det hele tatt. Genialt! Det fløy pent og rolig så jeg landa ASAP. Desverre var det ikke nok minne på kameraet til mer av E-Starteren enn turen min. Han fløy helt fint selv om han bare har fløyet på Reflex XTR hjemme hos meg før. Ingen problemer i det hele tatt. Jeg syns dette er et veldig bra nybegynnerfly.

Last ned og spill av fra harddisken:

http://www.enrarot.net/videos/lier01.wmv

http://www.enrarot.net/videos/e-starter02.wmv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var skjedd en feil underopplastingen av lier01.wmv. Jeg holder på å laste den opp på nytt nå.

EDIT:
    Klar!

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til det, var for første gang på 3 uker ute for å fly litt i går. Og i dag før jobb :lol:

Hva synes du om LiRaidern?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er veldig fin å fly. Flyr dit du peker den, og knife-edge går som en lek. Det er mitt første 3D kapable fly og jeg har ikke fått tid til mer enn 3-4 turer på grunn av været, men det er moro. Byggesettet var veldig bra også. Jeg brukte tusj for å farge hele flyet.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken motor, batteri ++ har du brukt. Jeg tenkte at jeg skal kjøpe en 3D maskin i januar/februar. LR står øverst på lista. Jeg lurer på om jeg kommer til å bruke brushless og Li Poly.

Utpå våren skal jeg bort til USA, da blir det stor shopping av Brushless og Li Ply . ++++

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget motoren selv. Bruker et E-Tec 3S1P 700 mAh batteri nå men vil kjøpe et 2S batteri og prøve senere. Jeg har problemer med at den blir baktung hvis jeg stapper et mindre batteri inni. Den veier 215 g med motoren min og batteriet. Jeg har laget en litt tyngre og kraftigere motor som jeg vil prøve i stedet.

Motor: CD-ROM basert - 20 turn 0,5 mm tråd med 12 N45 magneter.
    Regulator: Castle Creations Phoenix 10
    Batteri: E-Tec 3S1P 700 mAh
    Servoer: Waypoint W-060
    Mottager: GWS Pico 4 kanaler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •