POSTEN

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: POSTEN

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

POSTEN

Jeg skulle sende en pakke i postoppkrav for en tid tilbake. Pakken brukte 5 dager til tønsberg. 6 dager etter at pakken ble hentet, fikk jeg pengene inn på konto. Jeg har aldri tenkt over dette, før jerg bestilte anlegg fra kina. Pengene ble trukket på onsdag 15.12, og da ble også forsterkerne sendt fra kina. Dette er fra pakkesporingen på www.dhl.no :
    Desember 15, 2004

20:17
    Pudong, CN - China, People's Republic Hentet hos avsender
    Desember 15, 2004

22:56
    Pudong, CN - China, People's Republic Videresendt fra DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
    Desember 16, 2004

03:35
    Pudong, CN - China, People's Republic Ankommet DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
    Desember 16, 2004

05:56
    Pudong, CN - China, People's Republic Videresendt fra DHLs stasjon i Pudong, CN - China, People's Republic
    Desember 16, 2004

21:48
    Frankfurt - Germany Videresendt fra DHLs stasjon i Frankfurt - Germany
    Desember 16, 2004

22:40
    Frankfurt - Germany Videresendt fra DHLs stasjon i Frankfurt - Germany
    Desember 16, 2004

23:52
    Cologne - Germany Ankommet DHLs stasjon i Cologne - Germany
    Desember 17, 2004

00:52
    Desember 17, 2004

02:58
    Desember 17, 2004

02:59
    Desember 17, 2004

03:02
    Desember 17, 2004

07:54
    Oslo - Norway Klar for tollbehandling i Oslo - Norway
    Desember 17, 2004

08:28
    Oslo - Norway Klar for tollbehandling i Oslo - Norway

TO dager fra kina til Oslo!
    Jeg er mektig imponert!
    Det blir nok DHL som får jobben hvis jeg skal sende noe av verdi

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok antakelig vis berre av at det klaffet maks med dhl sine fly men 2 dager er jo veldig kjapt, mine pakker fra australia tar som regel 5-6 dager.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Posten er jo ikke akkurat kjent for sin raske postgang da... :roll:
    Jeg bestillte noe dykkerutstyr fra Spania for en stund siden, det tok 2 dager å få pakken med DHL til Oslo, og 8-9 dager med Posten til Nord-Norge...
    Men å sende småpakker med DHL er svindyrt hvis du ikke har en bedriftsavtale. Norgespakken som hos Posten koster ca 110,- koster nesten 600,- hos DHL...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på, radioen forleden dag om forsendelse av noen blodprøver som skulle fra Trondheim til en plass i Sverige. DHL ble valgt på grunn av at de hadde laveste pris. Arbeidet med disse blodprøvene var arbeid for 3mnd. for de her i Tr.heim og verdt ca. 100.000. De ble sendt med tørris for at de skulle holde seg på turen men de kom bare ned til gardermoen.
    Da de fant de igjen etter at de hadde blitt etterlyst så var prøvene ødelagte og det ble snakk om erstatning men dette ville ikke DHL høre om til tross for at de hadde innrømmet at det var de som hadde gjort tabben. De ble tilbudt lusne 700,- i erstatning for rotet de hadde gjort.
    :evil:

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller filmer med DHL fra Canada veldig ofte. Så å si alle sendinger tar nøyaktig 36 timer fra Canada, til jeg har dem i hånden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever stadig det samme selv med modellflyutstyr som jeg kjøper fra Japan. Det går fire dager fra jeg bestiller til delene eller hentelapp ligger i postkassa mi, uansett om det er helg eller ukedag. Og frakten koster ikke mer enn i norge.

Merkelige greier, dette landet vårt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er viktig poeng her er jo at posten norge er helt eller delvis statseid. som det har vist seg av erfaring er de utenforstående private næringsdrivende, som f.eks fedex eller dhl, er mer konkurransedyktige, og vesentlig mer gjerrig på å kapre kunder. i norge har vi stort sett bare posten å velge mellom når vi skal sende pakker og brev (merk stort sett).

alt dette bidrar til at det blir særdeles viktig for dhl og andre selskaper av samme slag å være "best", enten det er på pris eller hvor lang tid spedisjonen av varene tar. foruten dette bør man også ha i mente at dhl har perverst gode forbindelser med spedisjonsselskaper rundt om i verdenen. bare for å ha avliva den myten med en gang, dine varer ble ikke særskilt sendt til norge. de ble sendt sammen med en hel haug med andre varer av ulik art (enkelte særbestemmelser om befraktning av mat, drikke, eksplosiver, levende dyr, m.m) som skulle samme vei.

eks. hvis ditt utstyr fulgte med en hel rekke lyspærer som skulle til tyskland, ble utstyret ditt kasta i samme flyet, kun for å ta opp plass og spare kostnader (slik at mer utstyr kunne lastes på neste fly). deretter kan det tenkes at haugevis med tyske bildeler med lasta ombord sammen med utstyret ditt på et nytt fly for neste etappe.

på en såpass stor avstand som kina-oslo er det ikke umulig at utstyret ditt har vært innom kanskje så mye som 10 ulike fraktførere.
    de logistikkansvarlige hos dhl har som administrerer dette har skremmende god oversikt og kontroll med tanke på hvor ekstremt mange oppdrag de utfører. :shock:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Posten Norge har jo pålagte forsinkelser.
    Norgespakken tar som regel 2-3 døgn, selv om de klarer det raskere.
    Jeg bor 15 minutter fra Bergen sentrum.
    Pakker som blir sendt f.eks fra Oslo en dag, er på Bergen Hovedpost morgenen etter 7:54.
    Likevel er den ikke tilgjengelig på mitt postkontor, enda jeg vet 100% sikkert at det går 2 biler til mitt kontor. En klokken 10:00 og en klokken 19:00.

Dvs. Den kommer med bilen som går 19:00.
    Er alltid på postkontoret rundt 19:20, men de oppdaterer aldri pakkescanneren på nettspor før etter stengetid klokken 20:00.

Jeg har faktisk blitt møtt med denne kommentaren en gang.
    (Viste at pakken var ankommet lokalt postkontor. Stort stabeist av en pakke, lett gjenkjennelig.)
    Dro på posten med pakkenummer 19:50 og sa jeg skulle hente pakken.
    "Det er den hvite og sorte der borte med flagg på."
    Hun puncher pakkenummer og sier:
    "Ja, men den skal faktisk ikke være tilgjengelig for deg før i morgen. Du får komme igjen da".

Og som vanlig, litt ut på kvelden etter stengetid oppdateres nettspor med Ankommet lokalt postkontor 19:23.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som posten, ja!