Krav til stand ved retur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krav til stand ved retur

Hva er akseptabel timestand på en projektor dersom man angrer et kjøp etter 14 dager? Ev 30 dager på Elkjøp? Kan man få problemer med å returnere dersom det er påløpt noen timer? Lider av et ikke godt nok syndrom og ønsker å være sikker på at jeg kan returnere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krav til tilstand er at du ikke har laget synlige riper eller merker i produktet eller andre skader. Emballasjen bør vel også være noelunne ok stand i forhold til at det skal være mulig å returnere produktet i det.

Ellers er det ingen krav som sier at du ikke skal kunne ha brukt produktet på forhånd. Så om det står 0 eller 336 timer på timetelleren har det ingenting å si såfremt du har sagt fra innen 14 dager til nettbutikken at du ønsker å levere.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør i butikken om hvor mange timers bruk de godtar før du kjøper prosjektoren, så er du sikker på at det ikke blir noe tull når/hvis du leverer den tilbake...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Spør i butikken om hvor mange timers bruk de godtar før du kjøper prosjektoren, så er du sikker på at det ikke blir noe tull når/hvis du leverer den tilbake...
    Med mindre butikken ikke oppgir et visst antall timer du kan bruke den før du evt. angrer kan de vel ikke si noe så lenge du leverer den innen tiden.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Med mindre butikken ikke oppgir et visst antall timer du kan bruke den før du evt. angrer kan de vel ikke si noe så lenge du leverer den innen tiden.
    Jeg ville uansett avtalt det på forhånd for å være sikker på at det ikke blir noen problemer. Hvis man kjøper en forsterker på f.eks Elkjøp og leverer den tilbake etter 3 uker, så blir den som regel solgt uten rabatt til neste kunde, men så enkelt er det jo ikke med prosjektorer som har telleverk på pæra. Den kan selvfølgelig nullstilles av butikken, men så sleipe håper jeg ikke noen norsk butikk er...
    Det lille poenget mitt var bare at butikken sikkert ikke er interessert i å måtte skru ned prisen så voldsomt til neste kunde pga en pj som har gått over 200 timer, når alt man trenger for å se om man liker pj-en eller ikke, er ca 10-20 timer med filmtitting...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    Dette er klippet fra angrerettloven. Dersom noen her mener at en PJ som er gått 300 timer, er "tilnærmet i samme stand" som en ny, kan få kjøpe min PT-AE700 når den nærmer seg 300 timer. Jeg forventer da selvsagt å få det samme som jeg gav for den. Jeg tror nok at rådet om å avtale på forhånd kan være lurt å følge.

Frode

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback