QXL retter på kundenes karakterer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QXL retter på kundenes karakterer

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL tar ikke hensyn til at enkelte budvinnere ikke får varen de har fått tilslag på. De burde ta et ansvar for at auksjonen følger norsk lov. Det samme gjelder dersom kjøper ikke svarer på e-post. Så lenge man betaler provisjonen til QXL gir de blaffen i om handelen blir gjennomført. De krever også provisjonen selvom kjøper på sin side ikke stiller opp.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg HATER qxl. skulle kjøpe en prosessor (rotel 1068) på qxl i sommer, men selger gjennomførte ikke avtalen. jeg politianmeldte selgeren i håp om at jeg skulle få presset igjennom handelen, men qxl gjorde ikke en damn shit! :evil:

blir så forbanna at jeg nesten sprekker! det samme har skjedd tidligere (bl.a. med noen pc-deler).

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har en "QXLnisse" på ventelista jeg og...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er enkelt å greit bare å skrive til QXL at selger/kjøper var helt teit, og at karakteren ike var berettiget. de sletter den med det samme, mye lettere enn å sjekke saken. er mange på qxl som har 10-15 salg og ingen karakterer overhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qxl's kundeservice er jo mildt sagt latterlige ja. Husker en gang jeg hadde problemer med en selger på Qxl. Sendte mine kommentarer om denne selgeren til Qxl hvorpå hjelpen jeg fikk bestod i at de videresendte denne mailen til selgeren..

Samtidig er det jo ikke til å stikke under et pengetre at Qxl er kjekke å ha når en skal selge noe selv da. I mange tilfeller kan en tjene en del ekstra på Qxl kontra en vanlig annonse.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    jeg HATER qxl. skulle kjøpe en prosessor (rotel 1068) på qxl i sommer, men selger gjennomførte ikke avtalen. jeg politianmeldte selgeren i håp om at jeg skulle få presset igjennom handelen, men qxl gjorde ikke en damn shit! :evil:

blir så forbanna at jeg nesten sprekker! det samme har skjedd tidligere (bl.a. med noen pc-deler).
    Lignende skjedde meg!

KJøpte meg en flott Ringenes Herre modell, fordi jeg er veldig stor fan! uansett..
    Den JÆ**A selgeren svarte ikke på mail eller noe.. ett svar fikk jeg og det var at han skulle sjekke hvor mye det kostet og sende det... etter det var all kontakt brutt tross mange forsøk på og oppnå kontakt :evil: :evil:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger min første ting på QXL nå. Jeg er spent på hvordan det går. Håper jeg ikke får problemer med kjøper.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns QXL er et OK sted... så det går nok bra..
    har solgt noen ting der, og har kjøpt en del.. og alt har gått bra utenom dette ene tilfellet.. det er bare så extra ergelig når det blir slik! :evil:

Men trur nok det går bra!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kamerat av meg som la ut sjelen sin for salg et par måneder før Kristoffer Schau fikk ideen. Han fikk ikke noe medieoppmerksomhet, men derimot annonsen slettet, samt en advarsel om at han ville få kontoen slettet om han la ut tulleannonse igjen. :roll:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til nå bare kjøpt på Qxl og ikke solgt noe, og mine erfaringer har stort sett bare vært gode så langt. Hadde problemer med en Epson projektor som ikke var den samme modellen men eldre og dårligere enn den som var oppgitt i salgs annonsen.

Det var et firma som solgte brukt data utstyr som solgte meg den, og heldigvis fikk jeg igjen pengene etter at projektoren hadde blitt sendt i retur. Selgeren virket meget seriøs, og det stemte bra overens med karakter boka i qxl også. Ga possitiv karakter til selgeren den gangen også, alle kan gjøre feil, men det er når problemer skal løses at man virkelig får frem seriøsiteten.

QXL er selfølgelig ikke en risiko fri plass å handle , det avhenger jo mye av alle aktørene som inngår i en handel er erlige og seriøse, og det er det viktig å ta med når man kjøper eller selger noe. Tror desverre "svindel" prosenten er så høy på sånne nettsteder, at Politiet må proiritere de groveste tilfellene fremfor de mindre grove ved anmeldelser, noe som gjør at noen aktører kan fortsette altfor lenge før de blir stoppet, og altfor mange desverre blir svindlet.

Karakter systemet som temaet jo handlet om kan gi en liten indikasjon, men som det står i postinger lenger oppe her, er ikke dette systemet 100% vantett heller, serlig ikke når QXL kan editere og slette.
    Har lest om selgere på ebay som "bygger opp" en meget positiv karaktebok med mange billige ting til salgs, for så å svindle med en skikkelig kostbar fiktiv gjenstand og forsvinne sporløst.

Det at QXL tar provisjon på tross av handler som ikke gikk som de skulle er jo uheldig for selger, men det blir vel mange ganger ord i mot ord ved problemer og vanskelig å lage en retferdig løsning på det.

Jeg vil nok forsette å handle på QXL, fordi man mange ganger kan gjøre gode "varp" der, men vil være nøye med å stille selgerne spørsmål før jeg legger inn bud, for også ut i fra svaret få en seriøsitets indikasjon i tilegg til karakter systemet og se på hva slags produkter karakter boka er byggd med.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL er absolutt stedet om man skal få noen ekstra kroner for dritten sin. Kjøperne er så teite der.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler du mye på QXL Vega?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Handler du mye på QXL Vega?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    QXL er absolutt stedet om man skal få noen ekstra kroner for dritten sin. Kjøperne er så teite der.
    Takk skal du ha Vega!, meg selv og alle andre her som har kjøpt på Qxl fikk virkelig passet vårt påskrevet, du er sikker på at du ikke selv en gang har kjøpt noe der, du høres litt sånn ut nemlig. Ps. skylapper skal festes på hver side av hode, så det hindrer sidesyns feltet, ikke rett foran øynene....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Det er sant!!
    Sett noen idioter som har bydd flere 100 kr mer en det det ville kostet i butikken!! :lol: :lol:
    Solgte en telefon for en kompis der en gang :wink: idioten som kjøpte den for 1000 kr mer en den ville kostet i butikken :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i alle fall glad jeg ikke har slike "venner".

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønte ikke helt den der :wink:

og vis du forsto det slik at det var en venn av meg som kjøpte den så var det ikke det... en ukjent en som kjøpte den.. jeg solgte den for en venn av meg....

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunsten å ikke bli lurt på QXL er å sjekke vedkommenes karakterbok.
    Jeg kjøper nesten aldri av folk som har mindre enn 10 positive karakterer. Og helst ikke negative. Selgere uten karakterer kjøper jeg aldri fra. Jeg har selv fått 25 positivi karakterer og har kjøpt masse på QXL uten problem. Bare sjekk selgers karakterbok. Det gir en viss pekepinn på hvor seriøs selger er. Selvfølgelig kan man bli lurt av selgere med masse positive karakterer, men sjansen er mindre enn de som ikke har...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her... sjekker alltid karakterbokoen..
    Greit og vite litt om hvordan statusen til den du handler av er, og om han er erfaren på dette, til og stole på og kan dette ser man jo ut av dette....
    Bruker som regel ikke og kjøpe av noen som har negativ karakter, så lenge det ikke er lavere enn nøytral er det greit....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •