Hjelp meg med trådløst nettverk! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk høre av en kamerat nå at han kjøpte samme gateway/trådløs sak som jeg har. Han sa det var veldig lett å sette opp.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Prec har her kommet med et glimrende alternativ, Linksys. Disse fungerer uten tull, og tar 5 min å sette opp. Alt foregår via wizards, så det er vanskelig å gå feil. Husk også å kryptere på et vis, eller begrense tilgangen via MAC adresser. Står godt forklart i manualene.

Kan anbefale å IKKE kjøpe Topcom, da jeg har sett 3 sånne ryke på 1 uke, noe som er nifst! Ikke for å nevne butikk, men det kan ikke Elkjøp noe for :lol:

Har en kompis med slikt oppsett i msn-lista mi, og det er lite tull med at han detter ut og inn.

Du vil ganske raskt bli obs på den trege overføringshastigheten det er på b-standarden, så gå for g, eller enda bedre; gå for ledning. Trådløst funker til surfing, men bruker du den opp mot xbox, dreambox, eller noen som helst overføring, blir det for tregt.

My 2 cents

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil kunne ha bruk for en standalone wlan router hvis du skal skifte isp en eller annen gang f.eks.
    støtter for øvrig forslaget vedrørende linksys. det er det nest beste man får i markedet etter cisco (innen privat sektor).
    jensen og sparklan kan faen meg brenne. :evil:

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Prec har her kommet med et glimrende alternativ, Linksys. Disse fungerer uten tull, og tar 5 min å sette opp. Alt foregår via wizards, så det er vanskelig å gå feil. Husk også å kryptere på et vis, eller begrense tilgangen via MAC adresser. Står godt forklart i manualene.

Kan anbefale å IKKE kjøpe Topcom, da jeg har sett 3 sånne ryke på 1 uke, noe som er nifst! Ikke for å nevne butikk, men det kan ikke Elkjøp noe for :lol:

Har en kompis med slikt oppsett i msn-lista mi, og det er lite tull med at han detter ut og inn.

Du vil ganske raskt bli obs på den trege overføringshastigheten det er på b-standarden, så gå for g, eller enda bedre; gå for ledning. Trådløst funker til surfing, men bruker du den opp mot xbox, dreambox, eller noen som helst overføring, blir det for tregt.

My 2 cents

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips!! Jeg fulgte Zamots råd om kjøp av denne:

https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302154

Og så kjøpte vi et PCI kort til min kompis som er dette:

https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301248

Det er et annet merke, men skulle vel fungere for det? Det er jo tross alt
    bare en standard?

Da vil etter det jeg har forstått være mulig å koble slik: NGT til 3Com´en inn på WLAN, fast LAN kabel fra 3Com til min PC, installere trådløst kort i min kompis sin PC, fyre opp IE, og taste en eller annen IP så er vi i gang!
    (Forhåpentligvis uten krøll! )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0