Siste DVD&Hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 116
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dette var et spørsmål fra min side. altså, ingen påstand eller bekreftende setning av noen art.

det er jo imidlertid unektelig påfallende at enkelte produktgrupper og/eller produkttyper ikke får negative anmerkninger overhodet.

som anfield bemerker har teorier om denslags blitt fremsatt fra ulike hold om ulike blader innad i bransjen.

en siste ting, jeg satte ikke spørsmålstegn ved en konkret test (vet ikke hvilken/hvilke tester hi-fil er oppgitt over).
    det har blitt hevdet fra mange hold at ting er "kjøpt og betalt", såvidt meg bekjent. jeg vil ikke gjøres til noen syndebukk for at jeg satte spørsmålstegn ved dette.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder å ikke finne noe neegativt, er jeg enig. Sammenligner man med en CD-spiller til samme pris, bør det jo være noe å hente. Det bør jo også ligge et potensiale som Denon kan hente ut ved neste modell. Dette mener jeg bør reflekteres i en artikkel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere være greie og ikke generalisere. Hi-Fil og Roffe skriver balansert i sine artikler. That's a fact.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, er greit å komme med konstruktiv kritikk, men disse anklagene om penger under bordet er rett og slett bare grunnløst og kan jo heller ikke dokumenteres på noe vis. Selvsagt kan det tenkes at visse aktører har bedre kontakt med visse journalister, men det samme har jo også en rekke aktører med regjeringen (les: lobby). Det faktum at de samme som er flinke å lage markedsorienterte produkter også velger å markedsføre disse bør jo ikke overraske noen, og dermed sette likhetstegn mellom annonsering og en god test er rett og slett bare som nevnt; grunnløst, og heller ikke dokumenterbart.

Fint om vi behandler både DVD&HK samt Lyd&Bilde og alle øvrige aktører her inne med respekt, det fortjener de! Kanskje vi da også er så heldige å oppleve at gutta fortsetter å dele sin kompetanse med oss også. Blir en møtt med anklager om korrupsjon her inne, kan det jo tenkes at visse journalister vil begynne å vegre seg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nå må dere være greie og ikke generalisere. Hi-Fil og Roffe skriver balansert i sine artikler. That's a fact.
    Støtter meg til Tiger.

Anklager om korrupsjon er jo latterlig ! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sett det siste bladet enda.. men som leser av lyd og bilde over lengre tid så har jeg gradvis gått over til D&H.. rett og slett fordi de skriver om ting som ligger litt nærmere meg...

Dvs. oppsett som ikke koster 100-400.000 for å få bra lyd... alt annet er ræva liksom.
    I tillegg så synes jeg hjemme hos seksjonen er gull verdt. Nå er det bare å få de til å skrive enda mer om HTPC

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer for lite frem i testene.Alt blir litt rosenrødt..
    Jeg mener å huske at det var en NAD reciever som fikk karakter langt nede på 70'tallet. Det vil med andre ord si at teorien din ikke holder Nemesis..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    det jeg mener er at enkelte produsenter stikker litt ekstra penger ned i rompesprekken til redaksjonen i d&h slik at, av en eller annen merkelig grunn, produktene til den aktuelle produsenten får urovekkende gode omtaler/karakterer.
    Det du antyder er jo en form for korrupsjon. Det bør du vel strengt tatt støtte opp med fakta, ellers er påstanden injurierende...

For å snakke av egen erfaring, så er det ingen penger som skifter eier. Bladet ER avhengig av at leverandører skaffer til veie produkter for testing. Men når testen er gjennomført er etter min erfaring resultatet ubesudlet av pengeoverføringer som antydet lenger opp. Jeg har ikke opplevd eller hørt om slikt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen vel bevart redaktør som endrer resultat avhengig av bestikkelser. Et blad vil fort få rykte på seg i bransjen og ingen vil gi noe til test lenger.

Men at enkelte blad velger å ikke ta produkter inn til test fra leverendører som ikke ønsker å reklamere i bladet finnes det sikkert eksempler på.

Vet fra en Norsk produsent av noe utstyr hadde et produkt inn til test i et fagblad. Han ble oppringt fikk fortalt at produktet var kjempebra og vant testen. De lurte på om hvor mye han ville annonsere for. Side dette var et lite trondheimsfirma så hadde de ikke råd til å annonsere. Det viste seg at når testen kom på trykk var deres produkt helt fjernet fra testen. (Dette var ikke hifibransjen)

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At skribentene er kjøpt og betalt mener jeg bare er tull! Men av og til mener jeg det blir i overkant positivt. Hvis en spiller har feil og mangler skal de nevnes UANSETT pris, mener nå jeg. Hvorfor ikke? Er det ikke en objektiv test? Jeg synes også det blir kjedelig å lese artikler som bare er positive. Det positive de først sier tror jeg ikke like mye på heller. Det er alltid viktig å nyansere synet med å si noe negativt om produktet. For det er alltid noe der.

Og jeg synes ofte at karakterene ikke henger sammen med det det står i teksten. Hvis en spiller bruker 25 sekunder på å starte opp en DVD bør det gå "kraftig" ut over brukskarakteren, IMO.

Men jeg synes dere fortjener skryt. Dere gjør en veldig god jobb! Godt kunnskapsnivå og underholdende skrevet. Bare litt konstruktiv kritikk fra min side.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også på at bladene og journalistene velger ut produkter de har lyst til å teste fordi de allerede har hørt at de er bra eller tror på forhånd at de er bra.

Hvem gidder vel å teste dårlig utstyr?

Det er også en selvfølge at hvis en journalist har testet ett produkt som han synes er kjepebra at han spør importøren eller butikken om en god handel. Men, det er i såfall fordi produktet er bra, jeg tror ikke journalistene har lyst til å eie dårlige produkter.

Nå har jo for eksempel Fi-Fil lenge skrytt av disse Denon spillerene og det samme har både jeg og Lygren. Ingen av oss har noen økonomisk interresser i så henseende.

Jeg synes også at dette med subtitles og noe treg navigasjon burde nevnes på minussiden selv om det ikke var avgjørende for mitt valg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmmm.... derfor ikke 6100/6200 har vært nevn med et ord :wink:..... og ja jeg vet at 6100/6200 er primært en presentasjonsmodell, men det burde ikke utelukke dem, bare se på antallet som er tatt i bruk. Uansett 5120 er heller ikke nevn med et ord om at denne er en nykommer innen instegssegmentet, at den kommer har vært visst i mist 4 mnd. :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hmmm.... derfor ikke 6100/6200 har vært nevn med et ord :wink:..... og ja jeg vet at 6100/6200 er primært en presentasjonsmodell, men det burde ikke utelukke dem, bare se på antallet som er tatt i bruk. Uansett 5120 er heller ikke nevn med et ord om at denne er en nykommer innen instegssegmentet, at den kommer har vært visst i mist 4 mnd. :roll:
    som sagt før, 5120 kommer i neste nummer. hadde den vært tilgjengelig tidsnok til deadline for dette nummeret så hadde den vært i dette nummeret.
    6100/6200 "hm det har jeg hørt om, er ikke det kontorrekvesita" :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Synest DVD & Hjemmekino har tapt seg.Testene blir alt for overstrømmende positive,tildels uten grunn?Dersom en DVD spiller til under 10000.- ikke har negative sider,da er det noe galt ett sted.
    Og hvor blir det av anmeldelsene av DVD-A og SACD plater? Ingen i siste nr.
    Dersom denne utviklingen fortsetter kommer jeg ikke til å fornye abo. :?
    det var en teit uttalelse..selvfølgelig finnes det knall produkter som ikke fortjener - i boka ! om den koster under eller over 10 laken spiller vel faktisk ingen rolle!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Det er ikke behov for å teste denne (6100) eller reklamere for denne i et Hi Fi blad. Bidda har reklamert for denne i evigheter her på Forumet. Jeg tror ikke du er kjøpt og betalt av BenQ Bidda, men du BURDE ha vært det, så mye gratis reklame som du har delt ut. :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    .... som sagt før, 5120 kommer i neste nummer. hadde den vært tilgjengelig tidsnok til deadline for dette nummeret så hadde den vært i dette nummeret.
    6100/6200 "hm det har jeg hørt om, er ikke det kontorrekvesita" :wink:
    Har hørt dette før, Jørn og du missforstår meg, det er som regel en nyhetsside i bladene og jeg mener at eks 5120 burde ha vært med der og eventuelt skrevet at "test vil en komme tilbake til i et senere nr". Bare se på bilbladene de har jo alltid noen bilder og kort om data før de kommer tilbake med en test senere, trodde det var nyhets sidenes oppgave. :? Ser i siste nr at NEC få et slikt oppslag og da er det jo merkelig at en over 7 sider nyheter ikke finner plass til 5120 :roll:

Alex F:
    Har vært fornøyd med 6100 i forhold yil pris og har derfor "messet" mine erfaringer slik andre også har gjordt. Med flere meninger jo mere mening :wink:

Til info så er jeg rådgiver/konsulent i min jobb så jeg kan dette med å "holde stien rein" :lol:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jeg være enig i at den burde vært med på nyhetssidene. vet faktisk ikke hvem som legger inn tingene der.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg vet dette så tipper jeg at det som havner på nyhetssidene er pressemeldinger fra leverandørene.

Det blir drevet lite oppsøkende journalistikk i disse bladene og importørene må selv passe på å sende ut info om nye produkter.

Hvis du leser teksten på en del av disse nyhetene vil du se at det er ikke skrevet av bladet men av leverandøren.

Med tanle på at Benq er levert av diverse nettbutikker så er det ikke så rart at ingen sender ut slike meldinger.

Det vil nok endre seg nå som HFK skal begynne å selge Benq.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det kan jeg være enig i at den burde vært med på nyhetssidene. vet faktisk ikke hvem som legger inn tingene der.
    DVD&Hjemmekino presenterer nyheter etter som de kommer inn. Og det er det som er nøkkelen her: "kommer inn". For å kunne presentere en nyhet, så er etter hva jeg skjønner redaksjonen avhengig av at leverandører og produsenter sender dem de pressemeldingene som slike nyheter ofte er hentet fra. Ofte går teksten i pressemeldingen eller utdrag av den rett inn i nyhetsspalten.

At enkelte produkter ikke kommer inn som nyheter beror altså på at leverandører og produsenter ikke sender ut pressemeldingene til den aktuelle pressen. Jeg har selv mottatt slike pressemeldinger som jeg har sendt videre til redaksjonen, og som da har blitt presentert i nyhetsspalten.

I tilfellet BenQ er det altså tydeligvis slik at BenQ ikke sender slike nyheter til DVD&HK. Da får de heller ikke den gratisreklamen en slik nyhet representerer heller. Det er ikke verre enn det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir drevet lite oppsøkende journalistikk i disse bladene og importørene må selv passe på å sende ut info om nye produkter.
    Det er vel ikke HELT korrekt at det ikke drives oppsøkende journalistikk, men med den produktstrømmen som sendes ut i markedet, så er det umulig å få med seg alt. På nyhetssiden er det nok slik at man er avhengig av å få nyhetene inn fra andre. Men når det gjelder tester, så gjøres det oppsøkende journalistikk i den forstand at man holder seg orientert om hva som er nytt og spennende i markedet. Det er ikke dermed sagt at man får med seg alt, men det er i stor grad slik at spennende produkter blir testet nettopp ut fra redaksjonens interesse for konkrete produkter. I den forbindelse vil jeg si at bladene definitivt er oppsøkende.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •