Siste DVD&Hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 116
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    ligger jo fremdeles inne som gratisabonnement etter min tidligere karriere som skribent i blekka...
    Det var kanskje ikke noe stort sjakktrekk å nevne det her? 8)

Men ingen minuspoeng på Denon DVD-3910? Hvordan er det mulig på en maskin med: ................
    Kanskje fordi den koster under 10 tusen, og konkurrentene den kan sammenliknes med koster langt mer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av punktene er typiske Denon svakheter; noe som gjør at jeg liker å referere til Denon som "nerdespillere" - (til tider) avansert hardware som preges av alt for dårlige brukeregenskaper.
    Og dette kommer fra en som også mente at Denon sin største reciever hadde en perfekt effektforsterkerdel :shock:

Du føler ikke at verden til tider fortoner seg en smule sort/hvit for deg vel?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fikk heller ikke med DVD-film... :cry:

Når det gjelder artikkelsen til Jørn er det selvsagt slik at maskinen også har noen svakheter, og at disse kanskje burde vært poengtert noe bedre. Har selv irritert meg en del over nettopp det med tekstingen og at ting går litt vel tregt til tider på min 2910, men for all del, jeg er totalt enig i konklusjonen; 2910'en og da garantert også 3910'en er noe av det aller beste markedet har å tilby akkurat nå!

Totalt sett synes jeg testen var meget god, og selvsagt er det ikke plass til alle mulige aspekter en kan tenke seg på en kort-test som dette. Summa summarum får du en meget god spiller til 10.000, og testens konklusjon som sådan er dermed korrekt mhp den anbefaling som gjøres, og det er jo definitivt det viktigste. Slike småting som her nevnes er jo noe som laaaangt overgås av de egenskaper spilleren besitter mhp bildekvalitet og ytelse i forhold til dagens konkurrerende modeller.

STÅ PÅ JØRN, KNALLBRA GREIER!

Fin test også av lerretene, Gorm... Hadde kanskje vært et poeng å ta litt om de ulike materialtypene som benyttes, der Steward og Greyline benytter glassfiber mens Adeo benytter en fleksibel gummivariant som gir en jevnere overflate, men da som en liten "downside" ikke er maskert på baksiden...? Kanskje uansett ikke like relevant ved bruk av rammelerret, de fleste har ikke problemer med refleksjoner og/eller lys bak denne type lerret. Skal en ta for seg pull-down/motorisert burde imidlertid dette belyses etter min mening.

Synes hele bladet var meget bra (som det har vært en stund nå), og Roffe hadde også en god artikkel... Er nok som Håvard nevnte (redaktøren i DVD/HK); "lettere å lære opp AV-nerder å skrive enn journalister til hva de skal skrive..."

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere synes at D&H har fått uforholdsvis mye ros sett opp mot L&B, men etter siste utgave av begge er jeg også nå blitt D&H abonnent.

Synes Gorm og Rune skriver veldig godt og nyansert. Jørn har en mer spektakulær skrivestil, som fungerer. Jørn blir nok mer nyansert etterhvert.

Uansett så synes jeg de 3 skriver bedre enn de faste journalistene, som kanskje virker litt "satte".

Stå på Hi-Fil, Roffe og jfinneru. 8)

PS: Noen som har en formening om hvorfor Panasonic har en aversjon mot å eksponere seg i tester?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det bør være et poeng i å trekke fram svakheter eller irritasjonsmomenter uansett hvor bra/dyr/billig et produkt er.

Det er fort gjort å glemme hvilken priskategori og "bås" produktet tilhører når man leser omtaler.
    Dermed kan budsjettspillere høres ut som spillere uten svakheter (gitt av prisområdet, men det glemmer vi av og til).

Klart hvis jeg hadde kjøpt en 3910 og så fått problemene med teksting osv, som nevnt over her, så hadde jeg blitt skuffet hvis dette var et kjent "problem" blant alle som har testet spilleren, men det ikke blir nevnt.
    Og hvis det blir nevnt, så bør det også gjentaes i minus-rubrikken da det faktisk er et minus uansett hvilken prisklasse produktet kan regnes å sammenlignes med.

(Jeg har ikke lest artikkelen siden bladet ikke er i salg ennå og jeg ikke abonnerer.)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Panasonic har ingen "aversjon" mot å eksponere seg, de har rett og slett ikke noe apparat (les: folk som gidder) for den slags her i landet! De er noe bedre i Sverige, og det blir vel til at Svenskene må rydde opp etter slepphendt arbeid fra sine norske kollegaer... Lyd&Bilde har heller ikke fått fatt i noe eksemplar uten å gå til Sverige...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter jo bra (ironi). Siden de ofte får god omtale av sine produkter så virker det rart at de ikke vil sende testeksemplar til ~16k. Slik positiv publisitet er jo gull verdt i MF sammenheng. Det er noe helt annet enn hvis det er en standard annonse.

Mvh

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karer, slutt å sutre over manglende film. Dere trenger jo bare å bruke en kalori ved å ringe inn og be dem sende et eksemplar. No problemo.

Les denne tråden i stedet, og vis medynk. :wink:

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=13954

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Jeg har ikke lest artikkelen siden bladet ikke er i salg ennå og jeg ikke abonnerer.)
    Feil. Jeg kjøpte mitt eksemplar i en Narvesenbutikk i dag.

Panasonic har ingen "aversjon" mot å eksponere seg
    Kanskje, kanskje ikke. 700-modellen er heller ikke oppført på www.panasonic.no ... :roll:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Feil. Jeg kjøpte mitt eksemplar i en Narvesenbutikk i dag.
    Beklager!

(Løper mot bilen i det jeg har trykket "ok")

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest DVD & Hjemmekino har tapt seg.Testene blir alt for overstrømmende positive,tildels uten grunn?Dersom en DVD spiller til under 10000.- ikke har negative sider,da er det noe galt ett sted.
    Og hvor blir det av anmeldelsene av DVD-A og SACD plater? Ingen i siste nr.
    Dersom denne utviklingen fortsetter kommer jeg ikke til å fornye abo. :?
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Panasonic har ingen "aversjon" mot å eksponere seg
    Kanskje, kanskje ikke. 700-modellen er heller ikke oppført på www.panasonic.no ... :roll:
    Det tror jeg heller har med latskap fra Panasonic sin side.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Synest DVD & Hjemmekino har tapt seg.Testene blir alt for overstrømmende positive,tildels uten grunn?Dersom en DVD spiller til under 10000.- ikke har negative sider,da er det noe galt ett sted.
    Når de tester produkter, så tester de vel produktene oppimot prisen også da. :roll: Men du mener at alle dvd-spillere under 10000kr har en eller annen feil? Jasså.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Når de tester produkter, så tester de vel produktene oppimot prisen også da. :roll: Men du mener at alle dvd-spillere under 10000kr har en eller annen feil? Jasså.
    Han skriver NEGATIVE SIDER, ikkje feil. Du vill vell alltid finne ei negativ side på eit produkt. :?:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det tror jeg heller har med latskap fra Panasonic sin side.
    Aversjon, latskap...sluttresultatet er det samme. Har de et godt produkt og ønsker å ta markedsandeler så må de komme på banen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være at ingen test er bedre enn test. Ref NAD sine hjemmekinoprodukter.

Men i dette tilfellet hadde jo ikke Pansonic noe å frykte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Han skriver NEGATIVE SIDER, ikkje feil. Du vill vell alltid finne ei negativ side på eit produkt. :?:
    Med feil så mente jeg negativt, men greit tabbe av meg.

Men hvis en dvd-spiller (ikke nødvedig vis den i testen) rett og slett er bedre på ALT i forhold til sinne konkurenter i prisklassen. Hva er det da som er negativt med spilleren?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei den. Du kan skape deg negative ting sjølv om ein spelar. Ta foreks om at skuffa er treig da. Det er ein negativ ting. Skjønnar du meg. :?:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Den er grei den. Du kan skape deg negative ting sjølv om ein spelar. Ta foreks om at skuffa er treig da. Det er ein negativ ting. Skjønnar du meg. :?:
    He he, jo da det skjønner jeg. Men når nemesis skriver at det må være noe galt en plass når en spiller som koster under 10000 ikke har negative sider. Jeg mener, det kan jo tenkes at den spilleren ikke har noen nevneverdige negative sider da. Jeg synes i allefall det er litt teit å lese tester hvor det foreksempel står:

"Negativt: Finnes kun i sort."

Da er det bedre å ikke skrive noe på det punktet da, hvis det ikke finnes noe som er mere negativt.

Æsj.... denne diskusjonen blir litt dum...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj.... denne diskusjonen blir litt dum...
    Stemmer min kompiss. :wink: Skål forresten.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •