Ta bilder av lerret med digital kamera?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ta bilder av lerret med digital kamera?

Hvordan innstillinger bør jeg bruke? har sett endel "screengrabs" fra flere av dere, men når jeg prøver meg på det så er ikke resultatet allverdens.

Har ett Olympus C-750 med ett flust av manuelle innstillinger 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du skal ta bilde med film på? Da setter du kameraet på stativ siden eksponeringstiden kan forventes å bli litt lang. Still gjerne ned ISO-en eller eksperimenter med denne for å få best mulig bilde. Du må selvsagt slå blitzen helt av først.

Jeg har to bilder her, ett tatt med og ett tatt uten blitz. Det er ikke så relevant i forhold til lerrett, men det var de eneste like bildene jeg har som er tatt hhv med og uten blitz. Poenget er at du ønsker å fange opp lyset fra projektoren og ikke tilføre annet lys. Som du ser av bildene reduserer kameraet sin lysfølsomhet ved bruk av blitz, noe som gjør at detaljer blir skarpere, det blir mer reflekser og sortnivået forsvinner (se oppå kabinettet).

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver også å få tatt noen screenshots. Har ett Canon S30 satt på stativ. Det er ikke enkelt å få helt bra. Legger ved et par bilder jeg tok nå nettopp. Jeg synes en del av dybdefølelsen forsvinner, og bildet blir generellt dårligere. Det blir enten for lyst eller for mørkt.

Men jeg tror det har også en del med PAUSE funksjonen å gjøre. Når filmen går, oppleves bildet enda bedre enn når jeg prøver å få tatt et skikkelig pausebilde.

Nå blir jo bildene jeg legger ut her enda dårligere pga av at jeg må krympe kvaliteten en god del, men det er nå engang sånn :?

Messel

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv prøvd å ta bilder av lerretet, men bildene blir rett og slett for dårlige. Skulle hatt nytt kamera... :roll: Har Pentax Optio S nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •