T5PC - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 220

Tråd: T5PC

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er helt utrolig at en slik tråd skal ta så mye oppmerksomhet på et forum ment på AV/HiFi... :? :? :?

Det må da være bedre egnete steder enn AVforum for dette......
    Det er nå engang en post der folk kan diskutere det aller meste... men det står i generell info:
    Her diskuteres alt som ikke passer inn i andre kategorier! Kategorien kan benyttes for diskusjon av tema som helst bør være AV-relatert, men andre "seriøse" tema kan også diskuteres (vi synes selvsagt det er hyggelig at også andre tema diskuteres av våre kjære medlemmer), men understreker at AVforum som sådan ønsker være en plass der diskusjonen forgår i "rimelighetens" tegn, samt ikke "tar helt av" (som visse diskusjoner her inne har tendert til til tider!)...
    My piont excactly!!!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre enn meg som reagerer på at etter Justincase på side 8 i dette topic er det 3 "nyregistrerte" brukere med 0 innlegg som er registrert og svarer på topic på ca. 1 time????????? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt også å tenkte tanken, bare for en moderator og sjekke IP adressen det

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case

En analogi: Dominopoeng. Hver gang du handler en vare hos Coop, så får du dominopoeng. Når du har tjent opp nok, kan du bytte dem inn i noe du har lyst på.

I wgi får vi utbetalt våre "poeng" i kontanter hver uke for varekjøpene vi gjorde i uken som gikk.

Alle skjønne? :wink:
    Du går med andre ord i null i forhold til pengene du brukte forrige uke?
    Hvem betaler for innkjøpet av produktene da, hvis dere får pengene dere brukte tilbake uka etterpå?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Noen andre enn meg som reagerer på at etter Justincase på side 8 i dette topic er det 3 "nyregistrerte" brukere med 0 innlegg som er registrert og svarer på topic på ca. 1 time????????? :twisted:
    Det er vel heller at han har fått noen av sine egyptiske venner til å poste noen støtte innlegg. Tviler jo på at noen finner denne tråden "tilfeldig" og melder seg inn grunnet å svare på den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NisseFar
    Satt også å tenkte tanken, bare for en moderator og sjekke IP adressen det
    Det kunne vært en idè, alle vet hvor sleipe rekruteringsmetoder de folka bruker... Det har jeg nemelig sett på TV :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også å tenkte tanken, bare for en moderator og sjekke IP adressen det
    Siden det ble såvidt mye snakk om dette kan jeg betrygge dere om at det er unike brukere som har postet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda Justin jeg har tatt meg tid til å lese innleggene dine, jeg synes å være uenig i dine påstander om at WGI ikke krever nye medlemmer og vil prøve å gjøre meg forstått med mine argumenter. Man må ta utgangspunkt i bunnlinjen. Hvis pyramiden din er konstant, så vil det si at de som er i bunnen vil fra nå av og til evigheten sende penger oppover i systemet og ergo støtte dine og de over deg. De vil etter mest sannsynlig se at inntektene ikke står i forhold til utgiftene siden de ikke har noen under seg. Ergo vil de gå lei/bli tvunget pga høye spillutgifter som medlemskapet krever. Dermed vil bunnen gi seg med å spille. Hvis dog de kan tjene penger gjennom å verve medlemmer så vil de tjene penger (provisjoner fra folk under seg i pyramiden), og fortsette å spille for å kunne delta i pyramiden. For at denne kjeden skal være bærekraftig så må pyramiden hele tiden få friske medlemmer som er villige til å ta risikoen det er å gå inn i slike selskaper. Dermed blir også WGI etterhvert offer for sin eget krav til å skaffe medlemmer. Som jeg har påpekt en rekke ganger nå, så må denne pyramiden vokse eksponensiellet for at folk på bunnen hele tiden skal være tilfredse med systemet. Dette funker fett så lenge man er i toppen på pyramiden, typisk de 10 første leddene (+/- siden noen ledd/kjeder utvikler seg rasker enn andre og noen som faller fra, uansett forutsetningen synes ikke være så halvgal). Etter disse 10 leddene så begynner man å snakke fryktelig mange mennesker og etter 20 ledd så har man halve jordkloden. [Uansett om man går ned til 2 i stedet for 3 så vil utviklingen gå relativt raskt ( etter 25 ledd så har man 33 millioner mennesker, 30 ledd 1 milliard mennesker). ] Selvfølgelig er det noe tregheter i systemet slik at folk henger med en relativt god stund. Men man vil ikke godta slikt i all overskuelig fremtid hvis pyramiden begynner å få problemer med å verve medlemmer.

I bunn og grunn, også WGI trenger friske medlemmer for å kunne tilfredstille bunnen i pyramiden (hierarkiet hvis du vil). Hvis medlemsmassen til WGI forblir konstant på dagens nivå vil bunnen i trekke seg, så neste nivå, så begynner pengeproblemene siden toppen har ett skyhøyt utgiftsnivå (hotellopphold i Dubai osv) og hele greia raser som ett korthus bygd av T5PC kort. Utifra dine innlegg tolker jeg det som at nå begynner WGI å møte problemer med å tilfredstille sine vekstkrav. Med ukens medieoppslag så blir kanskje de i bunnen (de nyeste medlemmene) mer kritisk og krever raskere vekst ellers trekker de seg.

Konklusjonen min er at WGI trenger:
    a) dumme medlemmer i bunnen (som fortsetter å bruke masse penger på spill, hvor de ser andre over seg tjener rått på deres dumhet.
    b) kontinuerlig vekst i pyramiden

Til dere som kjøper aksjer i pyramideselskaper:
    Hvordan i all verden kan dere kjøpe aksjer i selskaper som ikke oppgir:

EBIT
    EBITDA
    Topplinje/bunnlinje/kostnadsstruktur
    Antall aksjer utestående (!!!!!!)
    Debt/equity ratio
    P/E (andre multiplikatorer)
    Heller ikke markedsdata som standardavvik, varians, beta, kovarians mellom ulike bransjer. (ganske naturlig siden man ikke kan ha markedsdata for verdiutviklingen av selskapet)

etc etc etc

Dessuten: De prisene dere gir for selskapet er heeeelt klart manipulert siden alle har en "patentert" løsning som sikrer verdistigning på aksjene. Man mangler alle vesentlige data for å kunne foreta verdivurdering på eget grunnlag. Det meste er konfidensiellt, det er vel sikkert like greit også, for jeg tipper det ser grisete ut og ikke minst så blir det vanskeligere å lure skattefuten.

Jeg er, og kommer fortsatt til å være, i mot alle nettverksselskaper av denne natur som vi leser om på hegnar.no og alle som er kopier av disse. Min anbefaling er å holde seg langt unna alt som har med sekt og pyramide å gjøre. Spesiellt hvis man vil beholde familie og kjente.

Mvh

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote]

Det som er felles for alle kritikere av wgi, er at de ikke kan noenting om wgi. Folk vet ikke engang hva det er, før de dømmer det nord og ned. menmen, sånn er det blitt.

quote]
    Jeg, som er motparten i veddemålet, arbeider i et meglerhus og håper jeg har lært noe. Flere har prøvd vervet meg, og de har slukt all info rått fra sine ververe. Det er nevnt flere gode poeng ovenfor, men det er vel vanskelig å se kritisk på noe man har store forhåpninger til og statset penger på. Ydmyk må jeg si at jeg fortsatt er 110% sikker.

Time will tell som du sier.

snakkes neste år

Gazza

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste hyggelige selskapet er Tupperware

Og til de nye "ivrige" medlemmene (les; vennene til Justin Case) dere vet like godt som alle andre hvor uklar loven er. Dessverre har kulturdep. vært meget trege (til alle nettverkspiss' fordel) men loven blir nok ferdig/klar i løpet av 2005.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P-Stone
    Vel, rest in peace t5pc. Jeg var aldri medlem der, jeg satset på World Games i mars 2002, og har ikke angret på det.
    Nei, det er klart at WGI er noe HELT annet.

Trygve Hegnar sa det veldig godt ; Dersom det ser ut som en and, kvekker som en and og går som en and... Ja, da er det en and.

Man kan putte disse pyramidespillene inn i diverse fancy innpakninger, det endrer ikke det faktum at dette kun er luftslott.

At noen (få) tjener penger på enkelte av disse svindlene beviser ikke at dette er bra business.

Det burde være et hint at både forbruker-myndigheter og lotteritilsynet advarer mot dette, sammen med en mengde andre. Jeg kan ikke komme på en eneste seriøs person/organisasjon som anbefaler å gå inn i denne typen "forretninger".

Og det som gjør det ekstra trist, er at man ofte drar familie, kolleger, venner og kjente inn i dette, og på den måten blir (moralsk) ansvarlige for de tap de måtte få.

Men, men... Verden vil bedras, og det er tydeligvis nok av suckere å ta av.

P..
    det som skiller oss fra pyramide er at vi faktisk har omsettelige produkter, og da får vi omsette dem da. Eller presentere dem som forretningsmuligheten og ikke byggingen i seg selv.
    Citat : Anifed

Du kvekker som ei and du…..

Trygve Hegnar kom med en litt moro lignelse på TV her om dagen, ser noe ut som ei and, går det som ei and og kvekker det som ei and da er det ofte ei and.

Nå har et annet MLM selskap gått overende og har gått konkurs, vi vet jo alle at dette dreier seg om T5PC. Hvor det viser seg at ca 70 000 personer har tapt alt de har puttet inn i dette selskapet. Det har jo vist seg at dette selskapet har vært noe lekk, og det fra toppen som en geysir har vist pengespruten stått i meterhøyder for toppene. Det er ikke bra verken for T5PC eller oss, det er med på å skade vårt rykte også. Vi kan jo ærlig talt ikke forvente at verken Hegnar, Haugen, Svarstad Haugland eller Atle Hamar ser forskjellen på disse to konseptene, det blir jo som en blind som leder en svaksynt gjennom en labyrint. De vil aldri finne frem.

Ser noe ut som en Gribb, går eller flyger som en Gribb og kaster seg over ofrene som en Gribb. Ja da er det ofte en Gribb. Skam dere, og kvekk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en stund siden fikk jeg spørsmål om at jeg ville være med i WGI av en perifer kjenning. Syns mailen taler for seg selv:

Nå skal du høre om et fint konsept; worldgamesinc.
    Jeg meldte meg inn for en måned siden, har allerede tjent et par tusen. Går litt tregt første måneden i tillegg.
    Dette spillet er et slags pyramidespill, men er fullt lovlig. Det som ikke er lov, er å anbefale det til folk.
    Men å informere om at man er med er fullt lovlig. Det sykeste er hvor store summer det er snakk om. For hver person som kommer under deg, uavhengig av hvem som verver personen, får du 130 kroner. Kommer det inn 8 nye en uke, har du minst 1100 kroner i lønn den uka. Etterhvert kommer det inn mange fler enn 8 pr uke.
    Jeg har vervet fire stk, har nå ca 15 stk under meg. En person som jeg har tro på vil komme inn på torsdag. Denne vil komme under deg, hvis du blir med før torsdag
    Denne personen legger mest sannsynlig inn en kompis med engang. Dermed trenger du kun å konsentrere deg om å få fart i det ene beinet, da det andre garanetert vil lykkes.
    Har du 1500 kroner til overs, og tror du vet av minst en som du har tro på kan skaffe et par folk, bør du melde deg inn raskest mulig.
    Vet en kompis som du kommer under, vil legge inn en eller to ila dagen eller i morgen. Er du rask og melder deg inn tidlig idag, vil du få to stk derfra også. Du vil ha 3 eller fire under deg før uka er omme, uten at du har gjort noen som helst.
    Antar at du enten er med i dette spillet ellerede, eller at du er generellt skeptisk til slikt.
    Jeg var det også, helt til jeg ble med. Har jo kommet inn 600 kroner hver uke hittil. Blir ført 1200 i uka om et par uker, etter noen måneder kan jeg fort ha 5000 i uka.
    Legger ved et av dokumentene jeg har fått fra folk over meg(dette treet er et av de raskest voksende, fordi det består av mye seriøse folk)
    Hver torsdag er det medlemsmøte på Stav gjestegård(mellom stjørdal og trondheim), disse møtene er fine til å ta med seg kompiser som ikke er sikker på om de skal være med. Jeg har ikke vært på dette enda, men skal dit førstkommende torsdag.
    NB:
    Vet av MANGE som tjener over 5000 i uka som ikke har vært med mange månedene!!
    kalln til dattera til naboen drar inn feks 2700000 i uka. Han meldte seg inn i vår.
    linken til min hjemmeside som du melder deg inn ifra: xxxx.worldgamesinc.yyy/zzzzz
    Koster 1500 spenn(ambassadør), ikke noe lureri om at du må kjøpe eller selge noe drit(såpe feks)
    Det eneste som du kjøper er lodd for 50 kroner i uka. Får lodd for 4 uker når man blir med. Etter fire uker overfører du litt av gevinsten til å kjøpe lodd for noen uker til.
    Du må ikke kjøpe lodd hvis du ikke vil heller, men du må ha lodd for en uke for å tjene penger den uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke fantastisk. Hvor kommer alle pengene fra mon tro. Siden de ikke lurer noen så må de nok et pengetrykkeri. Eller muligens en fin, litt slitt flosshatt som de fisker pengene opp fra. Kommer nok fra en annen dimensjon.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Er det ikke fantastisk. Hvor kommer alle pengene fra mon tro. Siden de ikke lurer noen så må de nok et pengetrykkeri. Eller muligens en fin, litt slitt flosshatt som de fisker pengene opp fra. Kommer nok fra en annen dimensjon.
    Hørte de hadde fått avtale med Norges Bank om trykking av billige Norske kroner. 8) :wink:

Mvh

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    For en stund siden fikk jeg spørsmål om at jeg ville være med i WGI av en perifer kjenning. Syns mailen taler for seg selv:

Nå skal du høre om et fint konsept; worldgamesinc.
    Jeg meldte meg inn for en måned siden, har allerede tjent et par tusen. Går litt tregt første måneden i tillegg.
    Dette spillet er et slags pyramidespill, men er fullt lovlig. Det som ikke er lov, er å anbefale det til folk.
    Men å informere om at man er med er fullt lovlig. Det sykeste er hvor store summer det er snakk om. For hver person som kommer under deg, uavhengig av hvem som verver personen, får du 130 kroner. Kommer det inn 8 nye en uke, har du minst 1100 kroner i lønn den uka. Etterhvert kommer det inn mange fler enn 8 pr uke.
    Jeg har vervet fire stk, har nå ca 15 stk under meg. En person som jeg har tro på vil komme inn på torsdag. Denne vil komme under deg, hvis du blir med før torsdag
    Denne personen legger mest sannsynlig inn en kompis med engang. Dermed trenger du kun å konsentrere deg om å få fart i det ene beinet, da det andre garanetert vil lykkes.
    Har du 1500 kroner til overs, og tror du vet av minst en som du har tro på kan skaffe et par folk, bør du melde deg inn raskest mulig.
    Vet en kompis som du kommer under, vil legge inn en eller to ila dagen eller i morgen. Er du rask og melder deg inn tidlig idag, vil du få to stk derfra også. Du vil ha 3 eller fire under deg før uka er omme, uten at du har gjort noen som helst.
    Antar at du enten er med i dette spillet ellerede, eller at du er generellt skeptisk til slikt.
    Jeg var det også, helt til jeg ble med. Har jo kommet inn 600 kroner hver uke hittil. Blir ført 1200 i uka om et par uker, etter noen måneder kan jeg fort ha 5000 i uka.
    Legger ved et av dokumentene jeg har fått fra folk over meg(dette treet er et av de raskest voksende, fordi det består av mye seriøse folk)
    Hver torsdag er det medlemsmøte på Stav gjestegård(mellom stjørdal og trondheim), disse møtene er fine til å ta med seg kompiser som ikke er sikker på om de skal være med. Jeg har ikke vært på dette enda, men skal dit førstkommende torsdag.
    NB:
    Vet av MANGE som tjener over 5000 i uka som ikke har vært med mange månedene!!
    kalln til dattera til naboen drar inn feks 2700000 i uka. Han meldte seg inn i vår.
    linken til min hjemmeside som du melder deg inn ifra: xxxx.worldgamesinc.yyy/zzzzz
    Koster 1500 spenn(ambassadør), ikke noe lureri om at du må kjøpe eller selge noe drit(såpe feks)
    Det eneste som du kjøper er lodd for 50 kroner i uka. Får lodd for 4 uker når man blir med. Etter fire uker overfører du litt av gevinsten til å kjøpe lodd for noen uker til.
    Du må ikke kjøpe lodd hvis du ikke vil heller, men du må ha lodd for en uke for å tjene penger den uka.
    Hvis dette er en reell mail fra denne "perifere kjenningen", så har han nettopp dummet seg ut. For det han gjør her er ulovlig, både i følge Norsk lov, og wgi's Policy & Procedures (P&P). Man har ikke lov til å forespeile noen at man kan bli raskt rik, og det er heller ikke lov å spamme ned folk med mail slik som dette. Det er eksluderingsgrunn å sende ut ting som dette. Jeg ser også at mailen er gammel, siden medlemsskapene har endret navn og innhold. Blir man med i wgi i dag, er det ikke noe krav om hverken å verve andre eller å kjøpe lodd. Det har det heller ikke vært tidligere.

[Moderator: Ovennevnte innlegg er endret ved at den som sendte mailen opprinnelig er anonymisert. Dette på forespørsel fra Peakman, som opprinnelig postet innlegget. Vi er ikke ute etter å henge ut noen...]

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage

En analogi: Dominopoeng. Hver gang du handler en vare hos Coop, så får du dominopoeng. Når du har tjent opp nok, kan du bytte dem inn i noe du har lyst på.

I wgi får vi utbetalt våre "poeng" i kontanter hver uke for varekjøpene vi gjorde i uken som gikk.

Alle skjønne? :wink:
    Du går med andre ord i null i forhold til pengene du brukte forrige uke?
    Hvem betaler for innkjøpet av produktene da, hvis dere får pengene dere brukte tilbake uka etterpå?
    Jeg har aldri sagt jeg går i null på mine egne produktkjøp. Akkurat som "dominopoeng" så utgjør de bare en liten del av produktets kostnad, så jeg får ikke hele kjøpesummen tilbakebetalt, men en del av den. Og av de kundene jeg har i min butikk, så får jeg også provisjon av deres varekjøp. Jeg tjener uansett mye mer penger på å bruke tippeprodukter gjennom wgi, enn det jeg gjør gjennom Norsk Tipping.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

.......kalln til dattera til naboen drar inn feks 2700000 i uka. Han meldte seg inn i vår.........
    Som Peakman har jeg også en gang blitt invitert på "vekkelsesmøte" med denne type aktivitet. Må innrømme at det nesten var litt fasinerende å sitte i salen og høre på hvor enkelt det skulle være å tjene seg rik på å gjøre mer eller mindre ingenting. Det ble fremstilt som at man var en tulling dersom man ikke ble med, og man burde være glad for å ha fått muligheten til å delta.

Ble faktisk så fasinert av denne "sekten" av mennesker som mer eller mindre så ut til å ha mistet all fornuft og matematiske evner at jeg sa ja til å være med på et oppfølgingsmøte hvor konseptet skulle bli gjennomgått i detalj. Gledet meg til muligheten til å stille noen spørsmål for hvordan dette egentlig skulle kunne virke. Jeg anser meg selv som forholdsvis fornuftig, med en normal grad av kritisk sans til utrolige tilbud.

Det skulle vise seg at jeg helt klart ikke passet inn i denne nye "sekten" av mennesker. Etter den sedvanlige hallelujagjennomgangen av hvordan det skulle være mulig å tjene flere titalls tusen i uken på å gjøre ingenting (bortsett fra å selvfølgelig handle litt for egne penger) var det tid for spørsmål. Jeg husker ikke helt tallene, men underveis i møtet hadde jeg kommet frem til at dersom tallene de presenterte var reelle ville dette "firmaet" ha en fortjeneste som selv et stort land ville vært fornøyd med som BNP.

Konfrontert med dette, og et spørsmål om det ikke var slik at de eneste som ble rike på dette var de som startet hele opplegget ble det kaffepause og lovnad om svar på mitt spørsmål etter pausen. Under pausen ble jeg tatt til side og fortalt at det virket som dette ikke var noe for meg, og de så ingen grunn til at jeg skulle fortsette å være med på diskusjonen så lenge jeg ikke var interessert i å være med.

Må innrømme at jeg aldri tidligere har blitt regelrett kastet ut av et møte, men en gang måtte jo bli den første.

Dette er noen år siden, men det hele kom tilbake når jeg leste mailen Peakman fikk hvor det ble kommentert at kona til naboen til dattra til onkelen til kusina til bestemor til nevøen til sønnen til forloveden til tanta til en han har kjent som har lest om en som en annen hadde hørt om som kanskje hadde hilst på en som en annen hadde sett i avisen (eller noe sånt) tjente 2.7 mill i uka.

Flere fornuftige menn og kvinner har sagt at dersom noe høres for godt ut til å være sant, så er det nok også det :wink:

Gøran

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Joda Justin jeg har tatt meg tid til å lese innleggene dine, jeg synes å være uenig i dine påstander om at WGI ikke krever nye medlemmer og vil prøve å gjøre meg forstått med mine argumenter. Man må ta utgangspunkt i bunnlinjen. Hvis pyramiden din er konstant, så vil det si at de som er i bunnen vil fra nå av og til evigheten sende penger oppover i systemet og ergo støtte dine og de over deg. De vil etter mest sannsynlig se at inntektene ikke står i forhold til utgiftene siden de ikke har noen under seg. Ergo vil de gå lei/bli tvunget pga høye spillutgifter som medlemskapet krever. Dermed vil bunnen gi seg med å spille.
    Billigste medlemsskap koster nå 500 kr, nå i desember kommer gratismedlemsskapet (0,- kr) hvor alle kan prøve produktene og teste ut wgi i praksis uten at det koster dem en krone i inngangsbilett. Når det er gratis å tippe hos Norsk Tipping (NT) og gratis å tippe hos wgi, hvem vil folk velge, når wgi gir bedre odds og høyere tilbakebetalings prosent?

Hos NT er alle kundene på bunnen, mens kommisjonærene (de i narvesen kioskene) står mellom de på bunnen og NT, og håver inn provisjon av kundenes (de på bunnen) forbruk av NT's produkter.
    I wgi blir du din egen kommisjonær på nettet, og hvis du og din familie tipper gjennom wgi, istedetfor NT, så betaler wgi dere kommisjon (provisjon) for dette.

Har folk sluttet å tippe hos NT fordi utgiftene ikke står i forhold til inntektene? Nei, de spiller som aldri før! Det Norske folk spiller mer og mer til tross for at NT bare har en tilbakebetalings% på 50%. Når vant du i lotto sist? aldri sier du, og alikevel fortsetter du å tippe? Hvor balansert er DET regnestykket? :wink:

Det stilles ingen krav til bruk av produktene i wgi. Man kan spille så mye eller så lite man vil. Men bruker man produktene, så deler wgi av overskuddet til medlemmene (kundene).

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg svært tvilende til ditt argument om at wgi alltid gir bedre odds. Kan du dokumentere dette med noen lister over odds. Ta gjerne neste ukes kampliste i england. Jeg er ikke medlem slik at jeg ikke kan se denne odds listen.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Konklusjonen min er at WGI trenger:
    a) dumme medlemmer i bunnen (som fortsetter å bruke masse penger på spill, hvor de ser andre over seg tjener rått på deres dumhet.
    b) kontinuerlig vekst i pyramiden

Til dere som kjøper aksjer i pyramideselskaper:
    Hvordan i all verden kan dere kjøpe aksjer i selskaper som ikke oppgir:

EBIT
    EBITDA
    Topplinje/bunnlinje/kostnadsstruktur
    Antall aksjer utestående (!!!!!!)
    Debt/equity ratio
    P/E (andre multiplikatorer)
    Heller ikke markedsdata som standardavvik, varians, beta, kovarians mellom ulike bransjer. (ganske naturlig siden man ikke kan ha markedsdata for verdiutviklingen av selskapet)

Konklusjonen min er at Norsk Tipping trenger:
    b) kontinuerlig vekst i kundemassen.

Min omskriving av dine setninger over klargjør kanskje enda litt? Da ser man også at punkt b ikke er gyldig, siden NT ikke trenger økende kundemasse for å tjene penger. De trenger kunder som kjøper produktene dems, og så lenge de gjør det, så tjener de penger. Så også i wgi.

Når det gjelder folk som kjøper aksjer i pyramideselskaper, så kan ikke jeg svare for dem. Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg kjøpte aldri aksjer i T5PC nettopp fordi den info du nevner ikke ble oppgitt, bla fordi det aldri ble startet trading av aksjen.

Mange tror at aksjespillet i wgi er knyttet opp mot spilleportalen wgi, eller selskapet bak, PDIL. Faktum er at lekeaksjen ikke er knyttet opp mot noe selskap, og er kun et spill som foregår mellom medlemmene.

For komplett oversikt over eierstruktur og servicetilbydere i wgi:
    https://www.worldgamesinc.com/aboutWGI.do

Produktoversikt:
    https://www.worldgamesinc.com/wgiProducts.do

Så kan dere avgjøre selv....

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine