T5PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 220

Tråd: T5PC

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hihi
    Thor Hermansen fra Big Brother har jeg aldri oppfattet som særlig lur.
    Nå solgte han huset sitt i går pga T5PC-konkursen.

http://www.ba.no/nyheter/article1339528.ece

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norge er på verdenstoppen i pyramidespill, og jeg tror jeg vet hvorfor: Det er ingen andre land i verden hvor så mange dumme folk har så mye penger.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    T5pc hadde så vidt jeg vet en webshop hvor de solgte hvite- og brunevarer. Hvor ofte kjøper man slike ting? Maks en gang i skuddåret! Det blir ikke levedyktig omsetning og dermed provisjon av slikt!
    Fatter ikke hva Elkjøp lever av jeg altså :? Kan dette ha noe med dårlig forretningsstyring å gjøre kanskje?
    Det krever en enorm kundegruppe for å vedlikeholde en webshop som KUN baserer seg på brune og hvitevarer, siden dette er produkter man ikke kjøper hver måned. (Denne konkurrerer jo også direkte mot elkjøp sin webshop som ALLE kan bruke, ikke bare t5pc medlemmer, og indirekte mot elkjøps butikker, som t5pc kun hadde en av på Alnabru?)Medlemmene i t5pc ble med pga aksjene de trodde skulle stige i verdi, og dreit i produktene. Da får man helt feil fokus, og en webshop som ikke omsetter. Ingen omsetning, ingen provisjon/fortjeneste, og heller ingen verdistigning av selskapet/aksjene.

Mens Elkjøp og Lefdal og andre også har fysiske butikker som også selger "mykvare" som dvd filmer og tilbehør til alt de selger. De omsetter for enorme volum, og overlever på det. Webshoppen til t5pc omsatte nesten ikke i det hele tatt. Lurer på om €urosmart går samme veien. jeg er glad jeg ikke er med der heller...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig viktig å skille mellom MLM og pyramidespill. Førstnevnte er lovlig og en fin måte å markedsføre produkter man liker og kan anbefale til andre. MLM krever heller ikke nye medlemmer for å overleve som selskap. Pyramidespill er forbudt, og helt idiotisk å være med på, og krever en eksponensiell økning av medlemmer for å opprettholdes.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener at man skal være ganske så kynisk for å bli med på noe slik. det er mange mennesker som blir et offer for sin egen grådighet.
    hele greia er ganske så manipulerende og man blir servert disse fantastiske historiene om at folk slutter i jobben sin og begynner med disse virtuelle spillene på heltid. drivkraften bak det hele er tanken om ny bil, ny båt, nytt hus, ny stereo, osv.

sannheten er imidlertid at det alltid må være tapere for at det skal være vinnere. dette er et ubestridt faktum og enhver som har noenlunde peiling på økonomi innser dette. hvis jeg skal vinne, må noen tape.

tror dere virkelig norsk tipping går i underskudd? neppe...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    .... Lurer på om €urosmart går samme veien. jeg er glad jeg ikke er med der heller...
    Opphavs mennene er nå siktet for svindel :wink:
    (skal ha solgt Nike ulovlig, fake?)[/url]

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MLM ~ Pyramide

Jada det er noen som tjener penger på dette. Og ja det er noen konsepter som ikke er helt på viddene. F. eks. homeparties har noen ganger slik "pyramide" struktur. Forskjellen på de og WGI osv er at man selger fysiske produkter til kunder UTENOM klanmedlemmer og får provisjon av dette salget (og noe sendes oppover i systemet). WGI må fortsatt ha den eksponensielle økningen siden man kun får penger fra folk under seg selv i hierarkiet. Derfor vil også WGI stupe om en stund.

Mvh

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en som ikke er spesielt innviet i økonomiens verden: Hva må til for at en slik pyramide skal kollapse? For jeg antar lederskapet ikke gjør det med vilje.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene kommer når man ikke klarer å verve flere nye medlemmer. T5PC klarte å verve ca 10 ledd +/- (tilsvarer ca 60000 mennesker). Når leddene dør ut, så stopper pengestrømmen oppover i pyramiden. På dette tidspunktet så startes det opp nye spill. Det er ikke noe nytt at pyramidene dør ut, det som er nytt er at så mange har deltatt og mange har mistet pengene sine (kjeden ble lengre enn før). Som nevnt så må pyramidene vokse eksponensiellt for å klare å beholde pengestrømmen oppover i systemet siden man kun mottar penger fra folk under en selv i hierarkiet. Når man ikke klarer å verve fler stopper som sagt pengestrømmen og det hele kollapser som ett korthus.

Mvh

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så før eller siden vil pyramidene stoppe uansett. Sett at man vervet hele verden.. hva skjedde så?

Dessuten investeres det ikke i reelle verdier.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ikke klarer å verve fler stopper som sagt pengestrømmen og det hele kollapser som ett korthus.
    Mao. så er det begrenset hvor mange her i landet som virkelig tror de kan bli rike uten å produsere noe. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt poeng er at det aldri kan bli tatt mer ut av selskapet enn det blir satt inn. det må alltid være en jevn kundestrøm for at noen skal kunne ta ut utbytte. de nyeste (ferskeste) folka vil alltid tape helt frem til de får med noen.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du med på leken får du tåle steken så mammaen min :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t5pc, the five procent community.... riktig det, fem prosent som tar pengene, 95 prosent som sitter igjen med skjegget i postkassa.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller som et annet forum sa:

LUR
    DUM DUM
    DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM
    osv...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ledelsen" i T5PC hadde jo et ekstremt pengeforbruk, det er derfor det kollapset så tidlig som det gjorde, selv om vervingen nok hadde stoppet rimelig opp på slutten.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt komisk uttalelsen til leder som sannsynligvis har snausa til seg 50 millioner kroner: "jeg er også blitt lurt"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, hvem er det han påstår han har blitt lurt av?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    MLM ~ Pyramide

Jada det er noen som tjener penger på dette. Og ja det er noen konsepter som ikke er helt på viddene. F. eks. homeparties har noen ganger slik "pyramide" struktur. Forskjellen på de og WGI osv er at man selger fysiske produkter til kunder UTENOM klanmedlemmer og får provisjon av dette salget (og noe sendes oppover i systemet). WGI må fortsatt ha den eksponensielle økningen siden man kun får penger fra folk under seg selv i hierarkiet. Derfor vil også WGI stupe om en stund.

Mvh
    Du tar feil. Wgi er et MLM selskap, og pengene man kan tjene avhenger av produktsalget i din butikk. Medlemstilstrømningen under meg har stoppet opp for lenge siden. Hver uke får jeg likevel utbetalt provisjon av mitt nettverks omsetning av produktene. Hver gang noen i mitt nettverk kjøper ett av produktene, bruker de friske penger på å kjøpe produktet. Dette får jeg provisjon av. Jo flere kunder som handler i min butikk (mitt nettverk) jo mer provisjon.

Dette er helt det samme som Rimi Hagen har skapt. Hver gang en kunde kjøper et produkt i hans butikk, tjener han littegrann på det. Jo flere som handler i hans butikk jo større fortjeneste. Ingen omsetning i Rimi, ingen fortjeneste. Slik er det også i wgi. Ingen omsetning i mitt nettverk i wgi, ingen provisjon. Jeg trenger ikke flere medlemmer i mitt nettverk, for de som allerede er der, kjøper produktene.

Feilen du begår i dette tilfellet, soundfreak, er at du tror at min inntekt i wgi er avhengig av nye medlemmer. Det er den ikke. Min inntekt er avhengig av hvor mye/mange produkter folk under meg kjøper. Og de kjøper HVER uke. Fordi produktene i wgi er lotto, tipping, sportsbetting, poker, blackjack, aksjespill og mye mye mer.

I et pyramidespill eksisterer der ingen produkter, og det er kun en engangsinnbetaling man gjør, som går til toppen av pyramiden. For at folk lenger nede i pyramiden skal tjene inn sitt utlegg for å bli med, må de verve stadig nye "idioter" . Slik er det ikke i ekte MLM bedrifter.

Nå i desember lanseres gratismedlemsskapet i wgi, som gjør at ALLE kan prøve hva det er uten å betale en eneste krone, så kan dere dømme selv

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WGI er like mye svindel som alle andre pyramide spill.

At du tjener penger på det gjør det ikke noe bedre. Flestparten går jo i underskudd og de på toppen tjener penger.

At folk ikke får dårlig samvittighet med å verve venner og kjente inn i slikt er for meg uforståelig.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •