TV2 Hjelper deg? (part 2 - hjemmekinoanlegg) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, roffe. Din løsning har jeg skikkelig sansen for. Kan ikke gjøre det selv, men ville vurdet det om jeg kunne.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Ja, roffe. Din løsning har jeg skikkelig sansen for. Kan ikke gjøre det selv, men ville vurdet det om jeg kunne.
    Tro meg... mitt oppsett er ikke noe å trakte etter :? , selv om det sikkert slår "best i test"-hjemmekinoen fra TV2 hjelper deg i går.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener prinsippet på å ha bakhøyttalerene plassert høyt. Det gjør at man blir mere plasseringsuavhengig mhp på sitteplasser

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg flyttet min "hjemmekino" fra stua (hadde ikke projektor da, og får vel derfor ikke lov til å kalle det hjemmekino :wink: ) til kjellerstua, hadde jeg bakhøyttalerne plassert 1,5 meter bak lytteposisjon og mer enn 3 meter over bakken (se bildet). Dette fungerte utmerket og ga en utrolig bra surroundeffekt. På musikk ble lydbildet derimot for diffust, men jeg hørte sjelden på musikk i mer enn 2 kanaler.

I mitt nåværende oppsett har jeg surroundhøyttalerne plassert relativt høyt oppe på siden av lytteposisjon, men nå har jeg tilføyd en center bak. Er meget fornøyd med lydbildet (ut fra rommets begrensninger, selvsagt).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der, og er definitivt sikkert i forhold til mini-Alex som sikkert er han jeg skimter nederst i bildet!

Forøvrig er slike rom spennende akustisk sett. Du har sannsynligvis få problemer med stående bølger i lengderetning... Fin skjuling av kabler også.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ser bra ut det der, og er definitivt sikkert i forhold til mini-Alex som sikkert er han jeg skimter nederst i bildet!
    Slik jeg tolker avataren, er det den Alex F vi ser på bildet, og det imponerer meg... Min 4,5 år gamle sønn er ikke like flink med Pc'er. Han prøvde å registrere seg på avforum, men fikk det ikke til.. Slapp av, sa jeg. Når du blir 5 år klarer du det fint :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Forøvrig er slike rom spennende akustisk sett. Du har sannsynligvis få problemer med stående bølger i lengderetning...
    Denne høyttalerplasseringen er veldig barnevennlig. Hadde heller ikke problemer med lyden i stua, angår demping o.l. Det eneste negative var at rommet var stort og at det krevde litt kraft i anlegget. Nå har jeg som sagt ikke denne løsningen lenger, ettersom jeg har flyttet hjemmekinoen i kjellerstua som er et mye mindre rom (se vedlagte bilde). Er forsåvidt fornøyd med lyden, men aller mest er jeg fornøyd med at jeg har fått projektor og lerret som var uaktuelt å ha i stua. Jeg ofrer mye for stort bilde !

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •