Ikke veldig imponert av DAB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke veldig imponert av DAB

Ikke veldig imponert av DAB på radio. Nettopp startet prøvesendinger her i Troms og det var jo flere kanaler enn på FM, men ble litt sjokkert over dårlig kvalitet. Det var tilfeldigvis et symfoniorkester som spilte på P1 da jeg tunet inn DAB kanalene og sammeligninget med P1 på FM var det dårlige greier. Veldig flat lyd og litt "blikkboksfølelse". FM var mye åpnere i lydbildet og hadde en diskant med mening. Hm...

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Ikke veldig imponert av DAB på radio. Nettopp startet prøvesendinger her i Troms og det var jo flere kanaler enn på FM, men ble litt sjokkert over dårlig kvalitet. Det var tilfeldigvis et symfoniorkester som spilte på P1 da jeg tunet inn DAB kanalene og sammeligninget med P1 på FM var det dårlige greier. Veldig flat lyd og litt "blikkboksfølelse". FM var mye åpnere i lydbildet og hadde en diskant med mening. Hm...
    Har ikke selv hørt DAB enda. men har hørt snakk i at det er piss lyd.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring, kommer det hele kommer an på kvalitetene i tuneren eller DACen man bruker. Jeg kjørte i sin tid DAB digitalt inn på relativt oppegående DACer - og da falt FM helt igjennom. Etter min smak. Nå har jeg kuttet ut DAB helt - nettradio har overtatt showet - men en god DAC er fortsatt nøkkelen til suksess.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •