Hvor ble det av tråden om demo hos Hifi klubben Grimstad?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor ble det av tråden om demo hos Hifi klubben Grimstad?

Meldte meg på for en demo hos hifiklubben i Grimstad i en tråd som Flageborg startet men finner den ikke igjen nå. Søker på den og finner den der men får opp ugyldig tråd når jeg klikker på linken...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at den er slettet

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel det jeg regnet med egentlig.
    Får sende en PM til Flageborg og høre hvordan det ble.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde egentlig her? Hvorfor ble tråden slettet?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til denne aktuelle tråden, men generelt sett vil alle typer "markedsførings-stunt" bli slettet fra forumet. Demo i regi av en kommersiell aktør vil nødvendigvis havne i denne kategorien. Aktørene står selvsagt fritt til å annonsere slikt via kjøpt annonse på forumet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kjenner ikke til denne aktuelle tråden, men generelt sett vil alle typer "markedsførings-stunt" bli slettet fra forumet. Demo i regi av en kommersiell aktør vil nødvendigvis havne i denne kategorien. Aktørene står selvsagt fritt til å annonsere slikt via kjøpt annonse på forumet.
    Noen* må nødvendigvis kjenne til den for regulære medlemmer kan ikke slette en tråd.

Og med noen menes en moderator eller admin.

Det var vel et "stunt" innen lydkalibrering i utgangspunktet, men jeg ser at limingen til HFK muligens var litt for stram da de stod for lokale og utstyr.
    Men nå er det ikke ofte en slik anledning byr seg her på Sørlandet, så jeg synes det var unødig strengt å slette tråden. Litt fleksibilitet burde vært utvist fra AVF sin side.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal vise "litt" fleksibilitet, blir vel konsekvensen inkonsekvente beslutninger, og forskjellsbehandling. Det er mye lettere å håndtere faste rammer, både for moderatorer og brukere av forumet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå at om vi hadde prøvd å få til landstreff igjen, (med utstyr fra forskjellige leverandører) så er regelverket så strengt nå at det ikke hadde latt seg gjøre å diskutere dette på forumet..?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en rimelig søkt sammenlikning. Tror nok du skjønner forskjellen her, uten videre forklaring ;-)

Men om du, i samarbeid med en kommersiell aktør, inviterer til dette treffet, så er det ikke noe du får formidle gjennom AVforum.

Har forøvrig kikket på den slettede tråden, og den ble helt korrekt slettet av moderator. Det var to markedsaktører (HiFi-Klubben, i samarbeid med Kringlyd) som inviterte til demo. Med andre ord, ren reklame for et markedsstunt

Jeg flytter denne tråden til mer egnet kategori.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du syns det er søkt, men for meg er det ikke like åpenbart. Da hadde jeg ikke spurt. Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig... Da vi arrangerte treff for noen år siden samarbeidet vi jo med kommersielle aktører. Dette ble informert om i tråden, og det ble diskutert frem og tilbake hvem vi skulle ha med og ikke.

Stod det noe om Kringlyd i den opprinnelige tråden, eller var det "bare" Flageborg som snakket for seg selv?

Er poenget ditt at vi arrangerte på et "nøytralt sted", og ikke hos en av aktørene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel at det er forumbrukere som selv bestemmer hva man ønsker å kikke på / lytte til. Altså ingen kommersielle føringer.
    Dersom en kommersiell aktør er medarrangør, er det ikke lenger greit. Planlegges det treff i lokalet til en bransjeaktør, er det neppe på det vi kan kalle "nøytral grunn". Og nøytral grunn, uten kommersielle føringer, bør vel være forutsetninger for slike forumtreff.

Som svar på spørsmålet om hva som var nevnt i den opprinnelige tråden, så sto det "HiFiklubben i samarbeid med kringlyd inviterer til demo...".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Takk for alle positive tilbakemeldinger.

2. Vi står på - for å fortsette med å dele mye moro med alle entusiastene...

3. Noen aktører tar nye grep for å øke interessen...bl.a. hifisentralen.no som sendte ut denne invitasjonen:

[I]Hei Flageborg.

Vi har nylig oppdatert Hifisentralen, og det er nå mulig for bransjeaktører å legge ut nyheter og pressemeldinger direkte på vår forside.

I en startsfase er denne tjenesten helt gratis, og vi ønsker at du som bransjeaktør skal dele nyheter med våre brukere. Du kan legge ut nyheter om produkter, demokvelder eller andre ting som kan være av interesse for våre brukere. Det anbefales at du oppretter nyheter med saklig og informativt innhold, og ikke bruker begreper som "verdens beste" eller andre beskrivelser som overdriver produktets egenskaper.

For å legge ut nyhet kan du gå til forsiden av Hifisentralen - Nyheter, og i kolonnen til venstre vil du se en boks hvor du velger kategori, og deretter trykker på: "Legg ut ny artikkel". Du må være pålogget for å bruke tjenesten.

Nyheter på forsiden blir sett av alle våre brukere, og dette gir en veldig god reklameeffekt for din bedrift.

Hvis du har spørsmål er det bare å ta kontakt på webmaster@hifisentralen

Mvh
    Thomas
    "Høvdingen"

Ha en fortsatt fin kveld - alle sammen

mvh
    Flageborg

Admin EDIT: Fjernet ekstern link

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får seg hvor positiv du er etter "startfasen" da, når du må begynne å betale der også. "Gratis i en periode" kan vel neppe sees på som noe annet enn et markedsføringstiltak ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråd slettet eller ikke, kvelden hos HFK og Kringlyd var veldig bra!
    Det var selvsagt litt info om produktene som ble brukt, det var vel litt derfor denne demoen ble avholdt, for å vise frem B&W sin nye CT700 serie samt Denons nye flaggskip. Disse holdt i høyeste grad mål og leverte varene meget bra Det gjorde jo heller ikke noe at Flageborg hadde vært der og tuklet litt med de dypere frekvensene

Det ble spilt litt musikk for å vise hva ett riktig kalibrert stereo oppsett gjør og det ble vist diverse filmklipp. Dypbassen satt selvsagt som ett skudd og kunne tidvis oppfattes som litt i overkant på bakre sofa i noen filmsekvenser Men dette tror jeg rommet hjalp til litt med.

Det ble også tid til litt prat og Flageborg hadde mye interessant å komme med av både lærdom og tips til hvordan man kan få mer ut av sitt eget anlegg. Det var også veldig greit å møte personene bak ett par av navnene her inne på forumet

Dette syns jeg var ett veldig bra initiativ fra både hifi klubben og kringlyd og blir det fler slike kvelder kommer jeg til å prøve å få vært med på det Stor takk til Flageborg og Dan Martin hos HFK Grimstad

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •