Hva kjører dere..? - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 121 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2406
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Selv om sannheten kanskje svir - så er nok den største gruppen kjøpere av Mercedes eldre herrer.

Eller gubber som vi kaller dem (oss )
    Og det er nok heller ikke uten grunn. Det er som oftest først da du kan se deg råd til å kjøpe en stjerne bil..

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte KW senkesett på leketøyet i går.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg blir en smule provosert når en biltråd kristiseres for aktive innlegg.
    Om det ikke behager herrene at det diskuteres Ford, så er det vel deres ansvar mine herrer, å komme med innlegg om deres behov/kjøretøy - ikke kritisere andre for å holde liv i forumets eneste bil-chit-chat-tråd.

Sånn, nå fikk jeg det ut av verden

btw: det har ikke bare vært diskutert Ford på de siste sidene.
    Så det har vært mer enn nok tema til å komme med innspill på andre bilmerker:
    Mazda, Hyundai, Mitsubishi, BMW

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefalte Mercedes som en bra kandidat til ny bil for deg - det falt heller ikke i god jord :roll:

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefalte Mercedes som en bra kandidat til ny bil for deg - det falt heller ikke i god jord :roll:

Jeg liker den nye B-serien deres, men fant meg ikke helt til rette på førerplassen. Men det var et litt kjapt besøk hos den lokale forhandleren. Må kanskje ta en nærmere titt på den.

"Mann med hatt-bil" ? tja, kanskje - so what

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg føler jeg blir en smule provosert når en biltråd kristiseres for aktive innlegg.
    Om det ikke behager herrene at det diskuteres Ford, så er det vel deres ansvar mine herrer, å komme med innlegg om deres behov/kjøretøy - ikke kritisere andre for å holde liv i forumets eneste bil-chit-chat-tråd.
    Hjertens enig!
    Ettersom Ford generelt sett er en storselger i Norge, så er det vel naturlig at dette merket nevnes litt oftere enn eksempelvis Mercedes XLR?
    Det får man jaggumeg tåle, inklusive antiloop!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den nye B-klassen er ganske så mye finere enn den gamle :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda Mr Spock, spre det glade budskap.
    Mercedes til folket.

Til Supertramp
    Faren min prøvde også B-Klasse (Men den forrige modellen)
    Han fant seg heller ikke helt til rette og endte opp med A-Klasse
    Vil tro den blir i minste laget for deg som er en halv generasjon yngre enn ham.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Kenti: Har du noe mulighet til å fortelle litt mer om den bilen din? Tenker på kvalitetsfølelse på selve bilen... Altså ett totalbilde... Grunnen til jeg lurer er at det vurderes å kjøpes inn en slik sak, men det finnes ikke ette eneste eksemplar å få prøvd her i nærheten av der jeg bor.... Det er evt snakk om en diesel eller bensiner på 160hk.... Hvordan er den på vinteren f.eks... Drivstoff-forbruk........ osvosv...
    Dette kan vel kategoriseres som et grusomt sent svar, og du har sikkert kjøpt ny bil for lenge siden

Totalinntrykket jeg sitter med etter å ha eid bilen i ett år er veldig bra. Jeg har ikke eid så veldig mange andre biler tidligere, så sammenlikningsgrunnlaget er deretter, men jeg har jo både kjørt og sittet på med en del andre biler.

Motoren er mer enn god nok, selv om en alltid skulle ønske der var mer futt under panseret. Men slik er det vel alltid når en ført har fått litt blod på tann :twisted: Når det er sagt henger den godt med på motorveien!

Forbruket ligger ved normal kjøring på sommeren på ca 0.7l/mil, og går fort mot literen om man kjører mye aktivt. På vinteren ligger den på rundt 0.8l ved normal kjøring.

Bilen er veldig fin å kjøre vinterstid også, ingen problem med 225/40-18 dekk.

Det er en bil man koser seg i hver gang man er ute å kjører (~12K foreløpig); Sciroccoen er virkelig en morsom bil å kjøre!

Her et vinterbilde av den slik den ser ut i dag.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den modellen er veldig stilig

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt og informativt svar Neida, jeg sliter med min "gamle" 09mod Bmw E61 jeg Kjøpte meg nemlig motorsykkel litt før jul, og skal nyte livet på to hjul også til våren.. Så snart som mulig egentlig Får se hva jeg tenker meg fram til, men er ikke fremmed for å prøve en slik VW... Evt så snuser jeg på litt forskjellige Bmw 3-serien coupeer, rundt 2010mod...

Utover dette, så var det en liten spøk fra min side ang Ford... Det er da rom for alle merker

Når det er sagt, så er min personlige mening at A og B-klassen til Mercedes er ufattelig stygg, og er hverken fugl eller fisk

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den VW så faktisk ganske sprek ut. Det meste av VW ser jo rimelig dølt ut.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - at samme produsent lager både Passat og Golf er ikke til å tro.

Selv om den ser veldig bra ut i sort - har den så fine linjer, at den lett hadde gjort seg også i en knall farge.

Gjerne gul

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjørt en 2010 scirocco 1.4tsi. Flere hundre mil faktisk.
    Selv om denne har coilovers og er ganske stiv i skrotten så er det fantastiske biler og kjøre. Og 1.4l motoren overrasker, den er hissig og går bedre enn du kan forvente. DSG girkassen topper det hele. Rett og slett fantastiske biler, og de kler godt i svart, hvitt og blått.

MEN, det er MANGE 1.4tsi motorer som har gått i vasken. Det har skjedd 2 ganger i den eg snakker om.
    Første gang fant møller ut at det satt feil dyser i bilen (fra produksjon), og andre gangen røk stempel nr2.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje man kunne håpe på at Ford gjorde det samme - lage en nyutgave av Capri hadde vært stilig.

Det blir liksom ikke det samme ved å lime på et RS merke og feste et par ekstra spoilere på en Focus, det er bare en halveis gubbebil allikevel.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Sciroccoen skiller seg godt ut fra resten av VWs portefølje av biler når det kommer til utseende. Selv ble jeg betatt første gang jeg så bilde av den, og bestemte meg for at en slik skulle jeg ha en dag!

Enig i det du sier LarsiS14, Sciroccoen er en veldig komfortabel bil å kjøre. Nå har jeg adaptivt understell på min, samt at den er moderat senket med 35mm HR-fjærer. Med understellet i Comfort-modus er det bare kos å kjøre rundt, mens den blir vesentlig mye stivere i Sport. Når det gjelder problemene med motoren har jeg også fulgt nøye med på dette på dedikerte forum i utlandet, og det virker kun til å gjelde tidligere utgaver. Det er meg bekjent ingen som har hatt problemer på MY11-utgaven (som vel kom fra okt 2010).

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, så det er liv i den karen altså!?
    Også hva gjelder bilen, tydeligvis! 8)
    Jeg har jo for en gooood stund siden hatt fornøyelsen av å oppleve både motor og bil, og må si at "skarve" 1400ccm imponerte voldsomt!:-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye biler uten CD spiller?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bilprodusenten burde gjøre det så enkelt som mulig å skifte ut stereoen - utviklingen på dette området går jo veldig raskt - mens bilen gjerne varer i +20 år.

Selv bruker jeg for tiden kun minnekort for avspilling av musikk i bilen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg for tiden kun minnekort for avspilling av musikk i bilen.
    Me 2; men minnekortet er flashminne i iPhon'en eller iPod'en

Side 98 av 121 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •