Hva kjører dere..? - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2406
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jepp - jeg skal kjøre innom dem i morgen. Det er jo veldig forskjellig feil enn den jeg hadde opprinnelig.

Kanskje det er en jordingskabel allikevel....
    Neida Supertramp, hvis du går foran bilen din å kikker i grillen, der ser du et ovalt skilt med noen bokstaver inni.
    Det er feilen med bilen din :wink:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Neida Supertramp, hvis du går foran bilen din å kikker i grillen, der ser du et ovalt skilt med noen bokstaver inni.
    Det er feilen med bilen din :wink:
    Der det står "made in the Philippines" ?

Nå har jeg tatt det med feil her og der på Focus'en til etterretning for en stund siden siden vi har bestemt oss for å bytte bil. Men jeg vil/kan jo ikke selge noe som har sånne "mangler"..... Da blir salgssummen sørgelig lav...

Og Mr_Spock vil så gjerne beholde sin Fiks Og Reparer Daglig...... vi vil jo ikke såre ham, vil vi vel?

Hva skal jeg kjøpe da, mk4?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo min helt tipp topp

Etter å ha fikset på den siden jeg kjøpte den
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Der det står "made in the Philippines" ?

Nå har jeg tatt det med feil her og der på Focus'en til etterretning for en stund siden siden vi har bestemt oss for å bytte bil. Men jeg vil/kan jo ikke selge noe som har sånne "mangler"..... Da blir salgssummen sørgelig lav...

Og Mr_Spock vil så gjerne beholde sin Fiks Og Reparer Daglig...... vi vil jo ikke såre ham, vil vi vel?

Hva skal jeg kjøpe da, mk4?
    Nei dette med bil er vanskelig.
    Faren min hadde en Focus, slet med mange rare feil og måtte til slutt skifte sikringsboks.
    Ellers så var det kun det vanlige med vibrasjoner ved aksellerasjon og rust problemer som han hadde å utsette på bilen.
    Selv har jeg vært svoren Mercedes mann i mange år og vi har nå tre stykker.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm........ De fleste av oss, setter inn tohjulingen når det lakker og lir mot vinteren... Men ikke denne karen nei

S1000RR on Ice - MAX BMW - YouTube

Blei no nesten mørkeredd bare en ser på dekka jo

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsommere med fire hjuling på vinteren..

Can-am in winterland - YouTube

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GROMT!!! Men, tror smertegrensen min er nådd med tanke på kjøretøy om dagen Motor er morro

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Ford så dårlige da...? Er generelt mye negativt om Ford på diverse forum, kan ikke si jeg kjenner meg igjen i all kritikken. Er på min tolvte Ford nå og fjerde Mondeo, er veldig lite feil med de. Den jeg har hatt lengst av de var den forrige jeg hadde, en 2004 ST220 som jeg koset meg med i fire år og den kostet meg service en gang i året, fantastisk bil.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er Ford så dårlige da...? Er generelt mye negativt om Ford på diverse forum, kan ikke si jeg kjenner meg igjen i all kritikken. Er på min tolvte Ford nå og fjerde Mondeo, er veldig lite feil med de. Den jeg har hatt lengst av de var den forrige jeg hadde, en 2004 ST220 som jeg koset meg med i fire år og den kostet meg service en gang i året, fantastisk bil.
    I utgangspunktet er de vel ikke dårligere enn andre biler.
    Nå har jeg hatt min siden 2007 og kjørt ca 100.000 med den.

I denne perioden har følgende feil oppstått ut over normale slitedeler som gummi, bremser, lyspærer:

- servopumpe, måtte skiftes til ny, dekket av garantien
    - frostplugger like ved tennpluggene gjennomrustet, måtte skiftes, ikke garantisak
    - vann kom inn ved spylerdyser (som også førte til saken over), fikk nye uten å betale og disse måtte til slutt fuges igjen for å holde tett
    - ABS pumpe/modul med feil, fremdeles ikke i orden. Selve pumpa er reparert i England (en trykkfølerfeil), men Ford må ta en diagnose neste uke for å se hva de nye feilmeldingene skyldes
    - rust i venstre fordør og høyre bakdør, garantisak (foreløpig har de bare hatt tid til å fikse fordøren - rusten ble oppdaget i 2009!!)

Alt dette minner meg om en VW Jetta jeg hadde en gang, men er helt ulikt de fire Toyotaene jeg har hatt/har. De to Hyundaiene jeg har eid, har vært sånn midt imellom VW og Toyota når det gjelder driftssikkerhet.

Ingen av ovennevnte kan måle seg med den Simca Chrysler'en jeg engang hadde. DET var elendig bil, driftsmessig. Volvo 240 jeg også har hatt, var forsåvidt grei nok hvis det ikke ble kuldegrader - da startet den ikke.

Her er merittlisten etter det jeg kan huske:
    Simca Chrysler
    Volvo 240
    Ford Taunus
    Toyota Corolla
    VW Jetta
    Toyota Corolla
    Toyota Corolla
    Ford Focus (leasingbil jobb)
    Audi A4 (leasingbil jobb)
    Ford Mondeo (leasingbil jobb)
    Hyundai Sonata
    Toyota Yaris
    Hyundai Elantra
    Ford Focus

Og husk her at alle de tyske og koreanske bilene har fulgt servicehefte til punkt og prikke.
    Toyota'ene har fått kun det nødvendigste (oljeskift osv) sånn i dann og vann.....
    Summa sumarum er det vel liten tvil at det for mitt bruk kun er ett merke som gjelder......
    Så får vi se om min neste bil kommer fra landet med solens opphav, eller fra morgenstillhetens land.... For det er heller tvilsomt at det blir nok en bil fra germanerne......

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha Toyota igjen, så må det bli bensin bil da? Siden det blir Tyske motorer å finne under panseret der også i fremtiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye greier med bil. Selv har jeg kun eid to stk 70 talls Taunuser, en 88 model Fiesta, 86 model Alfa Romeo Sprint, 97 modell Punto og nå 05 Focus.

Verst kvalitet, men mest morsom var Alfa Romeoen, best kvalitet var Puntoen som kun var på verksted 1 gang på 8 år for bytting av bærebruer bak. Den stoppet kun 1 gang for meg - det var når regsterreima røyk, passende nok tar ikke denne motoren skade av dette og jeg monterte selv ny reim og strammer.

Billigst deler var Fiestaen. For eksempel: komplett eksosanlegg inklusive grenrør/manifold: kr 525,- originalt Ford. Husker godt jeg byttet dette - og naboen samtidig byttet bakre potten på sin Passat og fortalte at det kostet kr 3000,-.

Har hittil klart meg uten japansk og diesel - og slik skal det nok fortsette
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har hittil klart meg uten .... diesel - og slik skal det nok fortsette
    Støttes :-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Privat: Tysk bensin.
    Firmabil: Tysk diesel.

Det kommer aldri noensinne til å havne noe japansk i mitt gårdsrom.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli stilt utlimatum så ville jeg uten tvil valgt japansk bil. Djevelens drivstoff skal jeg aldri ha! :-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hvis du skal ha Toyota igjen, så må det bli bensin bil da? Siden det blir Tyske motorer å finne under panseret der også i fremtiden.
    Du har nok rett her.
    Men om det blir en tyngre/større bil, f.eks Hyundai iX35, så blir det nok dieselmotor.

Og jeg må korrigere meg selv:
    Focus'en jeg har i dag, har km/stand 114.000 - det betyr at jeg har kjørt den ca 71000 km siden 2007. Sånn sett blir feillisten noe verre for Ford...

Forresten "artig" å kjøre bilen uten speedometer. Lokalt verksted fant ingen feil på jordingskabler eller ABS enhet tilkoblingen. Så da må jeg på merkeverksted for en diagnose neste torsdag. Inntil da kjører jeg "fartsblind" men bruker iPhone>NAVV>GPS informasjon for å holde en viss kontroll med hastigheten.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli stilt utlimatum så ville jeg uten tvil valgt japansk bil. Djevelens drivstoff skal jeg aldri ha! :-D
    Mr_Spock, jeg vet ikke hvilken planet du er på, men vi er i jaffal på samme :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hyggelig å høre

Er vel sånn middels fornøyd med Focusen hittils... Men den oppvarmede frontruta tar kaka - den smelter jo isen fortere enn man ville klart å skrape!! Dette burde være standard på alle biler!

Fant også ut at det er varme i speilene - kjekt å ha

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel sånn middels fornøyd med Focusen hittils... Men den oppvarmede frontruta tar kaka - den smelter jo isen fortere enn man ville klart å skrape!! Dette burde være standard på alle biler!
    Ja, dette er en genial Ford-innretning.
    Ulempen med dette er at man blir for godt vant. Nå når jeg er ute og ser etter ny bil, er det nær sagt ingen andre enn Ford som har dette. En del har oppvarmet sone der vindusviskerne står i av-posisjon, men jeg vil ha hele ruta.....

Ser forøvrig også på privat-lease løsninger. Her er det mange gode tilbud for tiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dette er nok noe man virkelig vill savne på en bil uten. Akkurat som Defa varmup

Hakka 7 piggdekkene fungerte veldig bra på den glatta som var nå - kombinert med hvor godt Focusen kjører ble dette veldig bra. Men det er ikke mye støyisolering i denne modellen - bråker like mye som Puntoen med piggdekk - om ikke mer...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakka 7 piggdekkene fungerte veldig bra på den glatta som var nå - kombinert med hvor godt Focusen kjører ble dette veldig bra. Men det er ikke mye støyisolering i denne modellen - bråker like mye som Puntoen med piggdekk - om ikke mer...
    Jeg har aldri hatt piggdekk på min Focus (selv om jeg burde ha det akkurat nå uten ABS/ESP). Og jeg mener å ha lest/hørt at nettopp støydemping er en av fordelene med Ghia utgaven, selv om jeg aldri har fått dette dokumentert.

Side 93 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •